פיקוד העורף הגל השקט

הגדרת ישובים להתרעה
      הגדרת צליל התרעה

      נושאים חמים

      הקץ לזומבה: אימוני הכושר שיכבשו אתכם ב-2015

      תחזית המגמות והטרנדים החמים בעולם הכושר פורסמה השבוע והציעה שילוב של חדש וישן. ריצה, כפיפות בטן ויוגה עדיין בפנים, זומבה ופילאטיס לעומת זאת, כבר לא

      הקץ לזומבה: אימוני הכושר שיכבשו אתכם ב-2015

      פילאטיס וזומבה בחוץ, אימוני כושר בפנים. הסקר השנתי של הקולג' האמריקני לרפואת ספורט ( ACSM), שחוזה טרנדים בעולם הכושר כבר תשע שנים, פרסם את הדירוג שלו למה שהולך לנענע לנו את הישבן בשנה הבאה. הסקר שפורסם במגזין Health & Fitness Journal ביקש מאלפי ספורטאים מקצועיים לחוות את דעתם בנוגע למגמות הכושר שיהיו הכי פופולריות ב-2015.

      דיים עדנה בשיעור זומבה (GettyImages)
      עתיק כמו דיים עדנה. שיעור זומבה באוסטרליה (צילום: אימג’בנק, Gettyimages)

      התוצאות הראו כי זומבה ופילאטיס - כוכבי הכושר בשנים האחרונות - נדחקו מחוץ לרשימה ואת מקומם החליפו אימונים פשוטים יותר שאינם מבוססים על מכשירים.

      לפי עורכי המחקר, אחת הסיבות המרכזיות לכך שדווקא אימונים אלה יהפכו פופולריים השנה, היא המצב הכלכלי בעולם. אימונים שלא עולים כסף ואינם דורשים ציוד מיוחד ויקר נמצאים השנה בראש רשימת הטרנדים החמים, לעומת זאת אימונים שנערכים בחדרי כושר ודורשים הדרכה צמודה, מדורגים נמוך יותר.

      לא טרנד: מחקר קבע מה הספורט הטוב ביותר

      אימוני BodyWeight

      הגיע הזמן לרענן את המעט שאתם זוכרים משיעורי הספורט בבית ספר. האימונים הכי פופלרים ב-2015 יהיו כאלה שלא דורשים כל מכשיר, אלא משתמשים בגוף כמשקולת וכהתנגדות, והם אינם דורשים חדר כושר, כך שניתן לעשות אותם בעצם בכל מקום שיש בו מזרן. מה זה אומר בפועל? שכיבות סמיכה, כפיפות בטן ואימוני מתח.

      5 תרגילים פשוטים לבטן שטוחה

      אימוני אינטרוולים בעצימות גבוהה (HIIT)

      אימוני האינטרוולים, ההפוגות, שזכו בשנה שעברה במקום הראשון, ירדו למקום השני. אימונים אלה כוללים תרגול יחסית קצר ואינטנסיבי ומנוחות קצרות בין לבין. אימונים אלה מתאימים לסדר יום של רבים, מכיוון שלרוב הם אינם אורכים יותר מחצי שעה. מחקרים הראו כי אימונים קצרים שכוללים עליית מדרגות, ריצה, אופניים וכמעט כל פעילות גופנית אחרת, שורפים יותר קלוריות מאימוני חדר כושר ארוכים.

      אימוני הקרוספיט שהפכו מאוד פופולארים בארץ, משלבים אימוני כוח, סיבולת וגמישות באימון שנחשב קצר יחסית ואינטנסיבי.

      אימון מושלם לאימהות: TRX עם עגלת תינוק

      אילוסטרציה (ShutterStock)
      עדיין בעניינים. ריצה על הליכון (אילוסטרציה: shutterstock)

      שיעורים קבוצתיים

      כחלק מהטרנד של אימונים בקבוצה, כמו אימוני ריצה, חתירה, והליכה, הטרנד הכי חם שסוחף את ניו יורק ומחזיר את המתאמנים לבסיס, הוא אימוני הליכונים בקבוצה. היתרון של הריצה על הליכונים, היא שאין חשיבות למזג האוויר, ומופעל פחות לחץ על העצמות והשרירים, מאשר בכבישים שחלקם אינם מותאמים לריצה.

      קומו מהספה: טיפול נפשי תוך כדי ריצה

      יוגה

      היוגה היא אולי אחת מהשיטות הכי עתיקות בעולם שמפעילות את הגוף, אך גם ב-2015 היא עדיין רלוונטית, רק עם טוויסט קטן. אם בשנים האחרונות התוודענו לשיטות יוגה שונות כמו ביקראם יוגה שמתבצעת בטממפרטורות גבוהות, הטרנד היום הוא יוגה אווירית, שמתבצעת על רצועות שתלויות מהתקרה והופכות למעין ערסל. שכחו מהרצפה, הניתוק ממנה מאפשר למתוח את הגוף בצורות אחרות שאנחנו פחות מכירים, וגם נוצרת תחושת ערסול שתורמת לאלמנט הנפשי.

      הטרנד החדש: יוגה בלב ים

      לירז דרור (ראובן שניידר)
      שלל סלב ארצנו עם המאמנת האישית שלהם ליקי רוזנברג (צילום: ראובן שניידר)

      אימון אישי

      לפי עורכי המחקר, יותר ויותר סטודנטים בעולם מתחילים ללמוד קינזיולוגיה, שהיא חקר המכניקה והאנטומיה של השרירים. והם לא עושים את זה בלי סיבה. אם בעבר כמעט כל אחד היה יכול להיות מאמן כושר, היום יש דרישה שהמאמנים יגיעו עם גוף ידע, לא רק בנושאי שרירים ואנטומיה, אלא גם בתזונה ואורח חיים בריא. מדובר בטרנד לא זול, אבל יש אנשים שזה הדבר היחיד שעובד בשבילם.

      אימוני כושר למבוגרים

      תוחלת החיים הארוכה פתחה בפני עולם הספורט והכושר חלק חדש שהוא לא הכיר: אימוני כושר לפנסיונרים. מדובר באנשים שיש להם הרבה יותר זמן פנוי, ובדרך כלל גם יותר כסף, כך שהפניות שלהם יותר גבוהה. עורכי הסקר ממליצים לחדרי הכושר ולמאמנים האישיים הקבוצתיים לשים לב לקבוצת הגילאים המבוגרת יותר וליצור עבורם תוכניות כושר מתאימות שיכללו את חיזוק הגוף ושיווי המשק,ל כך שהם יוכלו לתפקד טוב יותר ביומיום.

      פעילות גופנית יכולה להגן מפני אלצהיימר