וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ללכת כי כולם הולכים

1.10.2014 / 8:43

היא נחשבת ללא סקסית ויש כאלה שטוענים שהיא בקושי שורפת קלוריות, אבל בניגוד לכל הסיכויים היא הפכה להיות הספורט הכי יעיל בסביבה. אז לאן כולם הולכים?

אילוסטרציה. ShutterStock
לכו על זה/ShutterStock

אף שבשנים האחרונות הקרוס פיט ואימוני ה-TRX הפכו לפופולארים וכבשו כל חלקת דשא מיותמת, ההליכה, שאולי נחשבת לספורט של זקנים, משאירה אותם מאחור וחוזרת למרכז הבמה.

עוד בנושא:
קילומטר וחצי ביום יכול להציל חיים
פעילות גופנית יכולה להגן מפני אלצהיימר
תרגילים להורדת הסטרס

בספר חדש שהוציאה הסופרת והמדענית קייטי באומן היא טוענת כי הליכה היא פעולה הכרחית עבור בני האדם, ממש כמו אכילה. עוד היא טוענת כי להליכה יש מרכיבים שדומים למרכיבים תזונתיים במזון, שגוף האדם צריך להישרדות שלו. "הליכה היא כמו מזון על והיא בעצם התנועה שמגדירה את בני האדם", אמרה באומן לרויטרס. "הרבה יותר קל פשוט להתנועע, מאשר לעשות פעילות גופנית", ואכן חוקרים מתארים כי פעילות מתונה יותר, שמשלבת גם מנוחה, יעילה יותר מאשר אימון כושר אינטנסיבי. במיוחד כשמדובר במניעת מחלות כרוניות.

במחקר שנערך באוניברסיטת אינדיאנה ופורסם במגזין Medicine & Science in Sports and Exercise בדקו חוקרים גברים במשקל תקין ומצאו כי אפילו הליכה קלה של שלוש עד חמש דקות במהלך שלוש שעות, מבטלת את הפגיעה שיש לישיבה ממושכת על העורקים ברגליים. בתחילת החודש התפרסם מחקר אחר באנגליה שבדק ומצא כי הליכה של 20 דקות ביום בקצב של 4.5 קמ"ש מצמצמת את הסיכוי של חולים בסרטן הערמונית וסרטן השד למות ב-40 אחוזים.

אז איך מתחילים ללכת? לאט. הליכה של 5 קמ"ש, יכולה להיות נקודת פתיחה מצוינת שממנה עולים ל-6 קמ"ש, לא יותר. ואם אתם רוצים להיות מדויקים מדובר בכ-7,500 צעדים, שיכולים להיות חלק מתוכנית האימון של 150 דקות של כושר בשבוע המומלצים על ידי הקולג' האמריקאי לרפואת ספורט.

השפעה פסיכולוגית ופיזית
ד"ר קרול אווינג גרבר, פרופסור למדעי התנועה באוניברסיטת קולומביה בני יורק, אומרת שמחקרים מראים כי לפעילות פיזית מתונה יש השפעה פסיכולוגית ולא רק בריאותית. מחקר של אוניברסיטת סטנפורד שהתפרסם רק השנה הראה כי הליכה ממושכת, מפרה ומגבירה את החשיבה היצירתית. הסופר צ'ארלס דיקנס, שנהג לגמוע מרחקים ברחובות לונדון, הוא דוגמא מצויינת לכך.

"הליכה היא אומנם פעילות טובה, אך היא לא עוזרת לחיזוק כל הגוף. ריצה למשל, יותר יעילה לחיזוק העצמות", מסבירה גרבר. "יחד עם זאת, אם עליכם לבחור רק בפעילות גופנית אחת, עדיף שתלכו ברגל".

מה יותר קטלני ישיבה או עישון?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully