וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זו הסיבה המחרידה שבגללה אתם חייבים לשטוף פנים מדי בוקר

17.9.2024 / 0:04

משתמש רדיט חשף פרט מטריד על מה שקורה לנו כשאנחנו לא שוטפים פנים בבוקר - והכל קשור לקרדית מיקרוסקופית זעירה שחיה בריסים שלנו - וד"ר סטפני סקסטון דניאלס, רופאה מומחית לדרמטולוגיה, התגייסה להסביר

ככה שוטפים פנים - כמו רופאת עור/Dr. Julia Carroll

יש פה מישהו שלא שוטף פנים בבוקר? אז לאלו שלא מקפידים - יש לנו חדשות רעות שיכריחו אתכם לשטוף פנים לעיתים תכופות יותר. גולשים רשת נחרדו לגלות שבריסים שלנו חיה לה קרדית מיקרוסקופית זעירה שניזונה מהעור שלנו ומטילה עלינו ביצים. איזה כיף שאנחנו פה כדי לעדכן אתכם במידע המועיל הזה?!?

התגלית המחרידה הגיעה מרדיט, שם משתמש הציג את השאלה "מהי העובדה הרפואית המטרידה שלא הרבה אנשים יודעים?". השרשור התמלא במשתמשים שחלקו פרטים מצמררים על מצבים בריאותיים ואנטומיה אנושית שיגרמו לכל אחד לאבד את זה (מוזמנים לקרוא כאן), אך בחרנו להתמקד באחת מטרידה במיוחד שמשכה את תשומת לבם של אלפי קוראים.

אחד המשיבים בשרשור כתב: "קרדית הריסים חיה בעיקר על הריס האנושי והיא טפיל בעל שמונה רגליים שאוכל עור ושמן. הן נשארות חבויות בזקיקי השיער במהלך היום ומגיחות בלילה כדי לאכול, להטיל ביצים ולהפריש פסולת. לכן אתם צריכים לשטוף את הפנים שלכם בבוקר".

המידע הזה, לצערנו, מאומת. קרדית הריסים, הידועה גם בשם קרדית דמודקס, והיא סוג אקרית מיקרוסקופית טפילה שחיה בתוך או ליד בלוטות חלב של זקיקי שיער בפנים ובעיניים. העכבישנים הזעירים האלה הם חלק מהמיקרוביום הטבעי שלנו ובדרך כלל אינם מזיקים. עם זאת, ריבוי שלהם עלול להוביל לבעיות עור ועיניים.

השיח בנושא מהר מאוד עבר לטיקטוק, שם משתמש שיתף: "לא הייתי צריך לדעת על קיומה של קרדית הריסים ועכשיו אני מבועת". אחר הוסיף: "ידעתי עליה אבל הקריאה על זה שוב גרמה לי להתפתל במקום".


עוד בנושא:
לא לבעלי לב חלש: אלו היצורים הכי דוחים שחיים לכם על הפנים

דוחה! היצורים האלה מקיימים יחסי מין על עור הפנים שלנו מדי לילה

הפעם הגזמנו

וואלה מובייל במבצע עם 4 מנויים ב100 שקלים וחודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה
@beautyessencesbykelsei

Let's talk about why it's so important that you wash your lashes to prevent lash mites.. What are lash mites? Lash mites are parasites that live on the hair follicles on the eyes. They feed on dead skin cells and oils. These mites are microscopic 8 legged parasites that you cannot see by the eye but can surely see what they cause on the lashes and feel the irritation. Common symptoms include itchiness, redness, dry eye and burning around your eyelashes. To prevent lash mites you can take measures such as daily eye care routines by washing your lashes daily is ? to healthy longer lasting lashes. Also by avoiding the sharing of makeup/personal items can help promote healthy eyelashes and prevent mite infestations. Washing your lashes daily or up to 2x a day especially if you wear make up or been sweating to prevent your lashes falling out- giving you better retention and healthy clean lashes?? Always important to purchase an aftercare kit from your lash to ensure the correct ingredients in the lash shampoo is being used and not affecting that eyelashes. Any questions or would like to purchase an aftercare kit to help your eyelashes healthy and more free then drop me a message for more information??

♬ original sound - Kels Smith

אם המחשבה על האכלה של קרדית זעירה, הפרשת פסולת והטלת ביצים מעוררת בכם אימה, חשוב לזכור שהיא חלק מהאנטומיה האנושית ובכמויות קטנות הן עוזרות לנו להיפטר מתאי עור מתים שאחרת היו נשארים עלינו וגורמים לנו להיראות כמו זומבים. אולם, כאשר יש יותר מדי מהן, הן עלולות ליצור בעיות כמו דלקת עור אטופית, אקנה דלקתי, רוזציאה והתקרחות.

קרדית עשויה לעבור מאדם אחד למשנהו ומכאן העצה שלא לשתף איפור שבא במגע עם הריסים, כולל מסקרה ומברשות ריסים.

האם באמת חייבים לשטוף פנים בבוקר? זה תלוי

חשוב לציין שאמנם שטיפת פנים היא הכרחית, אבל רופאי עור לא ממליצים על שטיפה דווקא בבוקר. ד"ר סטפני סקסטון דניאלס, רופאה מומחית לדרמטולוגיה, הסבירה שאין ספק שרחיצת הפנים מועילה, מכיוון שהיא עוזרת להסיר לכלוך, שומנים, תאי עור מתים, איפור וחומרים החוסמים את הנקבוביות והבלוטות - אבל הוסיפה: "אם רחצת את פניך בלילה, האם באמת יש צורך לעשות זאת שוב כמה שעות לאחר מכן?"

לדבריה, רחיצת פנים תכופה מדי יכולה במקרים מסוימים להפר את המיקרוביום הטבעי של העור ודווקא להחמיר מחלות עור כגון דלקת סביב הפה או בעיות עור רגיש. עבור רוב האנשים, רחיצת פנים לפני השינה אמורה להספיק. קרוליין סטול, רופאה עור,הסבירה שכשמדובר במספר הפעמים שאדם צריך לנקות את עורו, אין תשובה אחת המתאימה לכולם, וזה תלוי בסוג העור. עבור אנשים מסוימים - במיוחד הסובלים מאקנה או בעלי עור שמנוני - רחיצת פנים פעמיים ביום יכולה להועיל, מכיוון שזו דרך טובה להסיר שומנים ותאי עור מתים החוסמים את הנקבוביות. רחיצת הפנים בבוקר גם עוזרת להיפטר משאריות מוצרי טיפוח עור שנמרחו בלילה כגון שעוות ושמנים כבדים. כמו כן, סילוק הלכלוך והשמנים בבוקר מפחית את הסיכוי לסתימות נקבוביות ופריחות.

למרות שניקוי הפנים בבוקר יכול לשפר את בריאות העור עבור חלק מהאנשים, זה ממש לא הכרחי לכולם. אם אתם רוצה לנסות להפחית את שגרת רחיצת הפנים, ניתן להשפריץ מים על הפנים לאחר ההתעוררות. ד"ר סטול המליצה במיוחד על כך לאלה עם עור רגיש או יבש, מכיוון שמים ללא חומר ניקוי בבוקר עשויים להספיק ולא יסירו שומנים מגינים.

גם ד"ר מירי ללוש מסכימה שמבחינה מדעית, עדיין לא התקבלה החלטה לגבי מספר הפעמים הרצוי שיש לשטוף את הפנים (פעם או פעמיים) אבל כולם מסכימים ששטיפה מרובה של הפנים עלולה לגרום לגירוי של העור ומחסור בלחות. הטיפ שלה הוא לפעול בהיגיון - לאחר אימון תמיד שטפו את הפנים ואם העור שלכם שמנוני שטפו גם בבוקר וגם בערב. אבל עבור אלה בעלי העור היבש מאוד או הרגיש, מספיק לשטוף את הפנים פעם אחת ביום בערב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully