וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוכלים אבוקדו כל יום? זה מה שקורה לגוף שלכם

עודכן לאחרונה: 10.9.2024 / 10:56

הוא אחד הפירות הכי טעימים ובריאים ויש מי שאוכל אותו מדי יום. אז מה אבוקדו עושה לגוף שלכם והאם באמת כדאי לאכול אותו מדי יום?

בווידאו: כל מה שצריך לדעת על אבוקדו/עריכה: גלעד מן מנהיים

על טוסט, בסלט, כנשנוש ואפילו כמנה עיקרית - האבוקדו נכנס לכל מסעדה בישראל ובעולם, וזה אומר הרבה על הרגלי האכילה שלנו.

האבוקדו מגיע אלינו ממרכז ודרום אמריקה, שם הוא היה חלק אינטגרלי מהתזונה כבר לפני 3,000 שנה. הוא עשיר בחומצה אולאית (חד-שומן בלתי רווי), מה שהופך אותו לבריא במיוחד עבור אנשים שתזונתם אינם עשירה בשומן מן החי (צמחונים, טבעונים ואחרים שנמנעים או ממעטים באכילת בשר, מוצרי חלב או דגים). נוסף לכך, הוא מכיל גם רמות נאות של ויטמינים מקבוצת B, ויטמין C, ויטמין E ואשלגן.

אבל מה קורה למי שמכניס אותו לתפריט מדי יום?

גוואקמולה. צילום:  Shutterstock, עיבוד תמונה
פרי פופולרי. ממרח אבוקדו/עיבוד תמונה, צילום: Shutterstock

טוב לדיאטה

מחקר שנערך בשנת 2021 מצא כי אכילת אבוקדו ביום יכולה לעזור לנשים להפחית את השומן הבטני - בעיה שנשים רבות, בעיקר כאלה אחרי לידות, מתמודדות איתה.

המחקר שמתפרסם בכתב העת Journal of Nutrition חשף כי חוקרים מאוניברסיטת המחקר אילינוי שעקבו אחר קבוצת נשים במשך שלושה חודשים, בשיתוף חוקרים מאוניברסיטת פלורידה ואוניברסיטת מזרח אילינוי, גילו כי אלו שאכלו בעקביות אבוקדו אחד מדי יום ראו ירידה בשומן הבטן העמוק יותר.

שומן בטני נקשר במצבים בריאותיים מזיקים נוספים כמו עמידות לאינסולין, דלקתיות מוגברת ומחלות מטבוליות, גם אצל אנשים שניחנים במדד BMI תקין.

בנוסף, מחקר שהתפרסם בכתב העת Nutrients, התבקשו משפחות לצרוך כמות של 14 אבוקדואים מדי שבוע למשך תקופה של חצי שנה, ובסוף תקופת המחקר הן דיווחו על מספר שיפורים בריאותיים. הם מצאו כי אנשים שאוכלים אבוקדו בקביעות נוטים לצרוך פחות קלוריות ולאכול מזון בריא יותר

לזה אי אפשר לסרב

וואלה מובייל במבצע מוגזם! 4 מנויים ב-100 שקלים וגם חודש חינם

לכתבה המלאה

מוריד את הכולסטרול הרע

חוקרים מאוניברסיטת פן סטייט מצאו שאכילת אבוקדו מדי יום במשך שישה חודשים הורידה רמות כולסטרול לא בריאות. גם לשומנים ה"בריאים" באבוקדו לא הייתה השפעה שלילית על שומן הבטן או היקף המותניים של הנחקרים, אם כי הם גם לא הובילו לירידה במשקל.

מחקרים קודמים הצביעו על היתרונות של אכילת אבוקדו לירידה במשקל, אבל המחקר הנוכחי - שפורסם בכתב העת של איגוד הלב האמריקני ומומן על ידי מועצת האבוקדו של הס - הוא הגדול ביותר עד כה שבחן השפעות בריאותיות מרובות של אבוקדו.

"למרות שהאבוקדו לא השפיע על שומן בטני או על עלייה במשקל, המחקר עדיין מספק עדות לכך שאבוקדו יכול להוות תוספת מועילה לתזונה מאוזנת היטב", אמרה פרופסור פני קריס-את'רטון, מומחית למדעי התזונה באוניברסיטת אוון פו בפן סטייט. "שילוב של אבוקדו ליום במחקר זה לא גרם לעלייה במשקל, אך גרם לירידה קלה בכולסטרול LDL".

ילדה אוכלת אבוקדו. ShutterStock
ילדה אוכלת אבוקדו/ShutterStock

טוב לבריאות הכללית

מחקר משנה האחרונה של המחלקה למדעי התזונה, גם כן של אוניברסיטת פן סטייט בדק כיצד התערבות מבוססת מזון הכוללת אבוקדו אחד מדי יום יכולה לסייע בפתרון איכות תזונה ירודה - גורם סיכון הקשור למחלות רבות.

"אבוקדו הוא מזון עתיר רכיבים תזונתיים, המכיל הרבה סיבים וחומרים מזינים חשובים אחרים. רצינו לראות אם צריכה קבועה של מזון זה תוביל לעלייה באיכות הדיאטה. מחקר תצפיתי קודם מצביע על כך שלצרכני אבוקדו יש איכות דיאטה גבוהה יותר של תפריט יומי. אז, פיתחנו את המחקר הזה כדי לקבוע אם יש קשר סיבתי בין צריכת אבוקדו לאיכות התזונה הכללית", אמרה קריסטינה פטרסן, שהובילה את המחקר.

החוקרים ציינו שאותם משתתפים שאכלו אבוקדו מדי יום עמדו טוב יותר בהנחיות התזונה. איכות תזונה כללית ירודה הייתה קשורה לסיכון למצבים כמו מחלות לב, סוכרת מסוג 2 ומחלת כליות.

משפר את השינה

מחקר שהוצג לאחרונה בכנס Nutrition 2024 בשיקגו, והתבסס על מחקרים קודמים שבדקו את היתרונות הבריאותיים של אבוקדו, הצביע על כך שאבוקדו ביום יכול לשפר את גורמי הסיכון הקרדיווסקולריים על ידי הפחתת הכולסטרול הכולל מבלי להשפיע לרעה על משקל הגוף. אבל לא רק.

עבור המחקר הנוכחי, צוות החוקרים בחן יותר מאלף משתתפים שנבחרו באקראי או לצרוך אבוקדו אחד ליום במשך 6 חודשים או לעקוב אחר התזונה הטיפוסית שלהם, אבל לאכול מקסימום 2 אבוקדואים בחודש.הם מצאו כי האנשים שצרכו אבוקדו על בסיס יומיומי ראו שיפור בציוני השינה שלהם, איכות התזונה ושומני הדם, כמו כולסטרול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully