וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אכילת אבוקדו אחד ביום מורידה את הכולסטרול הרע

עודכן לאחרונה: 11.7.2022 / 7:52

הוא מתאים בסלט, טוסט, לצד, ליד ובאמצע, אז זו לא אמורה להיות בעיה לאכול אחד ממנו ביום. זה מה שאבוקדו ביום יעשה לכולסטרול שלכם

שיטה לבדיקה האם אבוקדו בשל - בלי להרוס אותו/nude_nutritionist

התגעגעתם למחקרי אבוקדו? הנה אחד טרי - חוקרים מאוניברסיטת פן סטייט מצאו שאכילת אבוקדו מדי יום במשך שישה חודשים הורידה רמות כולסטרול לא בריאות. גם לשומנים ה"בריאים" באבוקדו לא הייתה השפעה שלילית על שומן הבטן או היקף המותניים של הנחקרים, אם כי הם גם לא הובילו לירידה במשקל.

מחקרים קודמים הצביעו על היתרונות של אכילת אבוקדו לירידה במשקל, אבל המחקר הנוכחי - שפורסם בכתב העת של איגוד הלב האמריקני ומומן על ידי מועצת האבוקדו של הס - הוא הגדול ביותר עד כה שבחן השפעות בריאותיות מרובות של אבוקדו.

"למרות שהאבוקדו לא השפיע על שומן בטני או על עלייה במשקל, המחקר עדיין מספק עדות לכך שאבוקדו יכול להוות תוספת מועילה לתזונה מאוזנת היטב", אמרה פרופסור פני קריס-את'רטון, מומחית למדעי התזונה באוניברסיטת אוון פו בפן סטייט. "שילוב של אבוקדו ליום במחקר זה לא גרם לעלייה במשקל, אך גרם לירידה קלה בכולסטרול LDL".

"העמידה בהנחיות התזונתיות לאמריקנים היא בדרך כלל גרועה בארה"ב, והממצאים שלנו מצביעים על כך שאכילת אבוקדו ליום יכולה להגביר באופן משמעותי את איכות התזונה הכללית", מציינת שותפה למחקר, קריסטינה פטרסן, פרופסור למדעי התזונה באוניברסיטת טקסס טק. "זה חשוב מכיוון שאנו יודעים שאיכות דיאטה גבוהה יותר קשורה לסיכון נמוך יותר למספר מחלות כולל מחלות לב, סוכרת מסוג 2 וסוגי סרטן מסוימים".

אבוקדו שטוף. ShutterStock
אוכלים אחד ביום. אבוקדו נשטף מתחת למים/ShutterStock

הצוות תכנן ניסוי בן שישה חודשים עם למעלה מ-1,000 משתתפים שסבלו מעודף משקל או השמנת יתר. מחצית מהמשתתפים אכלו אבוקדו אחד בכל יום. החצי השני המשיך בתזונה הרגילה תוך הגבלת צריכת האבוקדו לפחות משניים בחודש. הצוות מדד את השומן ואת היקף המותניים של אנשים באמצעות MRI לפני ואחרי המחקר.

אכילת אבוקדו יומי הראתה קשר לירידה של 2.9 מיליגרם לדציליטר (מ"ג/ד"ל) בכולסטרול הכולל. רמות הכולסטרול ה"רע" (LDL) ירדו בממוצע ב-2.5 מ"ג/ד"ל.

מחקר עתידי ימשיך לבחון כיצד אבוקדו מפחית את רמות הכולסטרול. אפשרות אחת היא איך אנשים אכלו מזון-על זה, מכיוון שהחוקרים לא סיפקו הנחיות כיצד על המשתתפים לאכול את הפרי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully