וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקיץ כאן וגם הדיאטות, והנה סיבה מצויינת להוסיף אבוקדו אחד ביום לתפריט

עודכן לאחרונה: 28.3.2024 / 9:42

רבים מנסים לשפר את התפריט שלכם רגע לפני שכולנו עולים על בגד ים. מחקר חדש נותן לכם טיפ טעים ויעיל

שיטה לבדיקה האם אבוקדו בשל - בלי להרוס אותו/nude_nutritionist

אבוקדו ידוע בטעמו המופלא, אבל גם בסגולותיו האנטי דלקתיות, בשומן הבריא שהוא מכיל ובתרומה שלו לבריאות הלב. חוקרים ממחקר שנערך לאחרונה המליצו לכלול בתפריט אבוקדו אחד ביום, מכיוון שהוא עשוי לסייע בשיפור איכות התזונה הכללית, ובכך לסייע לשמירה על משקל.

החוקרים מהמחלקה למדעי התזונה של אוניברסיטת פן סטייט בדקו כיצד התערבות מבוססת מזון הכוללת אבוקדו אחד מדי יום יכולה לסייע בפתרון איכות תזונה ירודה - גורם סיכון הקשור למחלות רבות.

"אבוקדו הוא מזון עתיר רכיבים תזונתיים, המכיל הרבה סיבים וחומרים מזינים חשובים אחרים. רצינו לראות אם צריכה קבועה של מזון זה תוביל לעלייה באיכות הדיאטה. מחקר תצפיתי קודם מצביע על כך שלצרכני אבוקדו יש איכות דיאטה גבוהה יותר של תפריט יומי. אז, פיתחנו את המחקר הזה כדי לקבוע אם יש קשר סיבתי בין צריכת אבוקדו לאיכות התזונה הכללית", אמרה קריסטינה פטרסן, שהובילה את המחקר.

חיתוך אבוקדו עם סכין. ShutterStock
חיתוך אבוקדו עם סכין/ShutterStock

בניסוי השתתפו 1,008 משתתפים עם השמנת יתר בטנית שחולקו לשתי קבוצות. קבוצה אחת שמרה על התזונה הרגילה שלה והגבילה את צריכת האבוקדו, בעוד שהקבוצה השנייה שילבה אבוקדו אחד ליום בתזונה במשך 26 שבועות.

באמצעות ראיונות טלפוניים לפני המחקר ובכמה נקודות לאורך תקופת הניסוי, העריכו החוקרים את הצריכה התזונתית של המשתתפים ב-24 השעות הקודמות. באמצעות אינדקס אכילה בריאה, המומחים בדקו עד כמה המשתתפים הללו דבקו בהנחיות התזונה ששימשו כמדד לאיכות התזונה הכוללת.

החוקרים ציינו שאותם משתתפים שאכלו אבוקדו מדי יום עמדו טוב יותר בהנחיות התזונה. איכות תזונה כללית ירודה הייתה קשורה לסיכון למצבים כמו מחלות לב, סוכרת מסוג 2 ומחלת כליות.

"על ידי שיפור ההקפדה של אנשים על הנחיות התזונה, נוכל לעזור להפחית את הסיכון שלהם לפתח מצבים כרוניים אלה ולהאריך את תוחלת החיים הבריאה. במחקרים כמו זה, אנו מסוגלים לקבוע דרכים מבוססות מזון לשיפור איכות התזונה, אך אסטרטגיות התנהגותיות דרושות גם כן כדי לעזור לאנשים לדבוק בהנחיות התזונתיות ולהפחית את הסיכון למחלות כרוניות", אמרה פטרסן.

למרות ששיפור איכות התזונה לא היה ממצא מפתיע, החוקרים יכלו גם להבין כיצד המשתתפים יכולים להשיג זאת. "קבענו שהמשתתפים השתמשו באבוקדו כתחליף לכמה מזונות בעלי כמות גדולה יותר של דגנים מזוקקים ונתרן. במחקר שלנו, סיווגנו אבוקדו כירק ואכן ראינו עלייה בצריכת ירקות המיוחסת לצריכת האבוקדו, אך גם המשתתפים השתמשו באבוקדו כדי להחליף כמה אפשרויות לא בריאות יותר", הוסיפה פטרסן.

  • עוד באותו נושא:
  • אבוקדו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully