וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המומחית חשפה: מסתבר שניגבנו את הישבן לא נכון כל הזמן

9.9.2024 / 0:01

פיזיותרפיסטית שמומחית לרצפת האגן מסבירה מדוע אסור לנגב את הישבן בשירותים יותר משלוש פעמים - ואת התוצאות המסוכנות של ניגוב יתר

רופא מסביר את ההבדל בניגוב הישבן עם נייר טואלט בין גברים לנשים/@doctoryoun

מומחית לרצפת האגן גילתה מדוע ממש אסור לנגב יותר משלוש פעמים עם נייר טאלט לאחר שעושים קקי. מלבד לחסוך לנו כסף על נייר טואלט, קשה לראות איך מספר הפעמים שמנגבים את הישבן אחרי שהולכים לשירותים באמת משנה משהו. אלא שעל פי המומחים, מסתבר שזה יכול להיות גורם בעל השפעה רבה על הבריאות שלנו.

בסרטון טיקטוק שהעלתה מומחית לנושא, פיזיותרפיסטית אוסטרלית בשם ג'ורג' שמתמחה בכל מה שקשור לרצפת האגן, היא מסבירה שרובנו מנגבים את הישבן לא נכון אחרי שאנחנו מתפנים בשירותים. לטענתה, אם אתם מנגבים יותר משלוש פעמים את הישבן, זה יכול להיות סימן רע. בסרטן שצבר מעל ל-4 מיליון צפיות ג'רג' אמרה: "האם אתם מנגבים יותר משלוש פעמים לאחר שאתם הולכים לשירותים? אם כן, הקשיבו לזה."

ג'ורג' הסבירה שאם אתם מנגבים יותר משתיים או שלוש פעמים, זה נקרא למעשה "מריחה של הצואה". זה מה שקורה כאשר יותר מדי חומר צואתי נשאר במעבר לאחר שסיימת את הקקי".

@bien.aus Having to wipe 5 + times and getting poop over and over or even coming back later and wiping more poop ? is what we call Fecal Smearing. #fy #foryou ♬ original sound - BIEN Australia

"התחילו על ידי לחיצה וכיווץ של פי הטבעת 20 אחוז, ואז 50 אחוז, ואז 80 אחוז ובסף 100 אחוז, כך שכיווצתם אותו ארבע פעמים אחרי הקקי". לאחר מכן היא נכנסה לפרטים הגרפיים והמשיכה להסביר: "זה יכול לעזור לסגור את סוגר פי הטבעת שהוא טבעת של סיבי שריר בפתח פי הטבעת השומרת על שליטה ביציאות - וזו הסיבה שיש לכם פיסות צואה קטנות תקועות בכניסה - זה בדרך כלל בגלל חולשה של הסוגר האנאלי החיצוני".

עוד דברים שלא ידעתם בנושא
מה תדירות הקקי של האנשים הכי בריאים? מחקר חדש מגלה

תעלומת הקקי קסם: הסיבה הרפואית שלפעמים אתם לא צריכים לנגב

sheen-shitof

עוד בוואלה

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקל

בשיתוף כללית

צפו בהסבר שלה

פיזיותרפיסטית מסבירה מדוע אסור לנגב את הישבן בשירותים יותר משלוש פעמים/BIEN Australia

למה זה בכלל חשוב? יש מצב בריאותי שכיח אחד שיכול למעשה להיגרם מניגוב מוגזם. הפיזיותרפיסטית אמרה שטחורים או כל 'קרעים או סדקים באזור פי הטבעת,' עלולים להיות כתוצאה מניגוב יתר בנייר הטואלט. היא הזהירה, שאם אותם פצעים לא נעלמים יש לראות רופא.

אז איך נכון לנגב את הישבן? מומחים מסבירים שבמקרה של נשים חשוב מאוד לנגב מהחלק הקדמי לחלק האחורי. אם אתן עושות את זה בכיוון ההפוך - זה עלול להוביל להחדרת בקטריות למערכת השתן והשלפוחית ממנה השתן יוצא מהגוף, מה שעלול להוביל לזיהום כלל מערכתי.

כל ניגוב שמתחיל מהרקטום לכיוון שלפוחית השתן עלול להוביל לכניסת בקטריות מסוכנות למערכת השתן, הסבירו המומחים בשיחה עם הדיילי מייל. זה קריטי במיוחד אצל נשים משום שצינור השופכה שלהן קצר יותר מאשר של הגברים, מה שמקל על הבקטריות לחדור לשם.

על פי המחקרים כמעט אחת מכל שלוש נשים תסבול מדלקת בדרכי השתן ותזדקק לטיפול אנטיביוטי עד גיל 24 וכמעט מחצית מהנשים יחוו זיהום כזה במהלך שנות חייהן. גם גברים חשופים לזיהום בדרכי השתן, אבל לא כתוצאה מטכניקת הניגוב שלהם. כך לפי המומחים במרכז הרפואי האורולוגי בפלורידה.

אבל למרות שגברים לא צריכים לדאוג מהתופעה הזו כמו נשים, גם הם צריכים להקפיד על היגיינה טובה כדי להיות פחות חשופים לבקטריות, זיהומים ומחלות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully