וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדרך בה אתם מנגבים את הישבן היא קריטית לבריאות שלכם - בייחוד אצל נשים

1.10.2023 / 0:04

קבוצת רופאים שחקרה את הנושא הסבירה מדוע לאופן ניגוב הישבן, בעיקר אצל נשים, יש קשר ישיר לכניסת בקטריות וגם זיהום במערכת השתן. כך תעשו זאת נכון

צואה של אנשים בריאים יכולה להציל חיים/HumanMicrobes

נכון, זה לא כל כך נעים לדבר על זה, אבל ידעתם שטכניקת ניגוב הישבן שלכם עלולה לחשוף אתכם להרבה נזקים בריאותיים? בין אם אתם עושים את זה בעמידה, כריעה או ישיבה, מועכים או מיישרים את נייר הטואלט ובין אם אתם משתמשים בארבע או 14 חתיכות נייר - רוב האנשים לא מייחסים חשיבות לטכניקת הניגוב שלהם.

אז איך נכון לנגב את הישבן? מומחים מסבירים שבמקרה של נשים חשוב מאוד לנגב מהחלק הקדמי לחלק האחורי. אם אתן עושות את זה בכיוון ההפוך - זה עלול להוביל להחדרת בקטריות למערכת השתן והשלפוחית ממנה השתן יוצא מהגוף, מה שעלול להוביל לזיהום כלל מערכתי.

כל ניגוב שמתחיל מהרקטום לכיוון שלפוחית השתן עלול להוביל לכניסת בקטריות מסוכנות למערכת השתן, הסבירו המומחים בשיחה עם הדיילי מייל. זה קריטי במיוחד אצל נשים משום שצינור השופכה שלהן קצר יותר מאשר של הגברים, מה שמקל על הבקטריות לחדור לשם.

אישה יושבת בשירותים. ShutterStock
כיוון הניגוב הוא קריטי לנשים/ShutterStock

על פי המחקרים כמעט אחת מכל שלוש נשים תסבול מדלקת בדרכי השתן ותזדקק לטיפול אנטיביוטי עד גיל 24 וכמעט מחצית מהנשים יחוו זיהום כזה במהלך שנות חייהן. גם גברים חשופים לזיהום בדרכי השתן, אבל לא כתוצאה מטכניקת הניגוב שלהם. כך לפי המומחים במרכז הרפואי האורולוגי בפלורידה.

אבל למרות שגברים לא צריכים לדאוג מהתופעה הזו כמו נשים, גם הם צריכים להקפיד על היגיינה טובה כדי להיות פחות חשופים לבקטריות, זיהומים ומחלות.

עוד בנושא
האישה נדהמה שבן הזוג שלה לא מנגב את הישבן והתגובה שלו לא פחות מדהימה

הדיון הכי מלוכלך שתקראו: איך הכי בריא לנקות את הישבן?

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

בכמה חתיכות נייר טואלט צריך להשתמש? המחקרים מצביעים ששבע חתיכות של נייר לניגוב אחד אמורות להספיק לאדם ממוצע.

זאת למרות שבדיון בנושא החשוב ברדיט רוב האנשים טענו שהם משתמשים בלפחות 10 עד 12 חתיכות נייר לניגוב אחד, בעוד שאחרים טענו שהם משתמשים רק בארבע או חמש חתיכות, אבל אלו נדירים. המומחים ממליצים גם על ניגוב עדין עם נייר חזק, סופג ועדין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully