וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדיון הכי מלוכלך שתקראו: איך הכי בריא לנקות את הישבן?

עודכן לאחרונה: 30.12.2021 / 11:48

אישה אחת העלתה לפורום של הורים תהייה לגבי נושא ניגוב הישבן עם נייר טואלט, וגרמה לדיון סוער שכלל האשמות, תיאוריות ואינסוף מסקנות חד צדדיות. הכינו את מושב האסלה

מוזיאון השירותים הראשון בעולם נפתח בדרום קוריאה/צילום: רויטרס עריכה: טל רזניק, אמיר קוטיגרו

מגיל צעיר מלמדים אותנו מספר דברים, כולל ללכת לשירותים לבד. אבל יכול להיות שלא מלמדים את כולנו לעשות את זה באותה הדרך, כפי שפוסט שהועלה לאחרונה לפורום מאמסנט חשף. אישה אנונימית פנתה לפורום ההורים כדי לשאול שאלה שהיא תמיד הייתה סקרנית לגביה: "האם אני לא הגיונית אם אני חושבת שאין דרך לנקות באמת את הישבן עם נייר טואלט?".

היא הסבירה שהיא באה ממשפחה מעורבת, עם אמא מהמזרח התיכון שלימדה אותה תמיד לשטוף במים את הישבן אחרי שהולכים לשירותים: "תמיד לימדו אותי לשטוף למטה אחרי מספר 1 ו-2. יש לנו ראש מקלחת בנוי שנועד להשפריץ לישבן ואנחנו מנגבים לאחר מכן. תמיד תהיתי האם באמת הישבן נקי אחרי ניגוב בלבד? כפי שאני רואה את זה, אם יש כמה טיפות של שתן על הרצפה שלי, אני אשפשף את זה ואשתמש לפחות במים. אין שום מצב שאנגב את זה רק עם נייר טואלט יבש, אז איך העור שלנו נשאר נקי? האם אני מפספסת משהו? האם אתם מרטיבים את נייר הטואלט לפני? מצטערת על השאלה הטיפשית, פשוט תמיד תהיתי".

גיף נייר טואלט. Giphy
האם זה באמת הפיתרון לישבן נקי?/Giphy

מה אתם אומרים?

ניגוב ישבן עם נייר טואלט

מספיק בהחלט
לא מספיק, אבל זה מה שיש
חייבים גם מים
3705 משתתפים

מאות אנשים הגיבו לשאלה שלה, וניהלו דיון סוער בנושא בתגובות. אחד המגיבים טען שאף אחת מהשיטות לא אפקטיבית לבדה: "אם תהיה לך חתיכת צואה על הרצפה, אני לא חושב שגם מים יעזרו. אף אחת מהשיטות לא מנקה ב-100 אחוז ומשאירה אותנו ללא חיידקים, אבל זה מספיק עד הרחצה הטובה הבאה". אחר סיפר: "אנחנו משתמשים במגבוני נייר לחים ביחד עם נייר טואלט רגיל. הישבן לא נשאר מלוכלך".

אדם שלישי טען כי: "לשטוף עם מים אולי מנקה יותר שטח, אבל לא את הכל. כדי באמת להיפטר מהחיידקים, צריכים להשתמש בקצת סבון לפחות. למען האמת, אם את משתמשת רק במים - את לא יותר נקייה מאלה שרק מנגבים". אדם נוסף כתב כי: "עם קצת מים את חושבת שאת באמת מנקה את כל הצואה מהישבן? האם את מנגבת לפני כן? אני לא מבין את זה, רק לשטוף זה מגעיל".

אישה נוספת חוותה את דעתה: "לשטוף זה טוב מאוד בבית, אבל מה קורה בעבודה? לשטוף אחרי כל פיפי מרגיש כמו הרבה עבודה ואני בטוחה שמים לא מספיקים". מגיב נוסף היה נסער מאוד מהרעיון של שימוש בנייר טואלט: "נייר טואלט הוא מגעיל לבד, אני מקווה שאנשים לא משתמשים בו כדי לנגב צואה או שתן משום חלק של הגוף שלהם. אין לי מושג איך אנשים מוכנים לעשות את זה ולהישאר עם צואה באיזורים הרגישים שלהם".

היו גולשים שהזהירו מפני שימוש במגבונים לחים מכיוון שהם מזיקים לסביבה ולכדור הארץ, בעוד שהאנשים שמנגבים רק בנייר טואלט אפילו לא טרחו לספק הסברים כשאחד מהם סיכם את דעתם בנושא: "זה פשוט לא משהו שאני חושב עליו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully