וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תעלומת הקקי קסם: הסיבה הרפואית שלפעמים אתם לא צריכים לנגב

16.6.2024 / 0:04

רופאות מסבירות מה עומד מאחורי תופעת "קקי רפאים" - מצב בו לא נותר לכלוך על נייר הטואלט אחרי הניגוב או מצב בו הצואה פשוט נעלמת מפנים האסלה שלכם. נכון שגם אתם נתקלתם בזה?

אנשים מתנסים ב"קקי קסם"/Tiktok

אנחנו מצטערים מראש: הכתבה הבאה עוסקת כולה בקקי אז נסו לא להיגעל יותר מדי - והמשיכו לקרוא רק אם גם אתם נתקלתם בסוגיה הזאת ורוצים לדעת מה מומחים חושבים עליה. נבין ונקבל גם אם תחליטו לפרוש כאן. אנחנו נחכה....

נשארתם? אוקי. אפר להתחיל. מכירים את זה שאתם עושים קקי, מנגבים את הישבן ומגלים שלא היה מה לנגב? או שאתם עושים קקי, מסתובבים לאסלה ורואים מים צלולים בלי שום זכר למה שעשיתם? אז לשתי התופעות הכל כך חשובות האלה יש הסבר רפואי שמכונה ע"י רבים "קקי רפאים".

מומחים טוענים שלקקי הקסום הזה שלכם יש הסבר הגיוני ושזה אפילו אומר משהו על המצב הבריאותי שלכם. הירגעו, אין לכם סיבה לדאגה. לרוב.

רבים מאיתנו חוו את תופעת הצואה הנעלמת - כשיש אנשים שחוו זאת פעמים ספורות בחייהם ויש כאלה שחווים אותה כמעט כל שבוע. בחודשים האחרונים טרנד קקי נרפאים הפך ויראלי ברשתות החברתיות, ורבים חשו רצון לחלוק את תחושותיהם לגבי הקקי הנעלם. יוצרי תוכן, במיוחד בטיקטוק, סיקרו את התופעה ונראה שרבים התוודו שהם נתקלו בסיטואציה הזאת כי ההאשטאג #Ghostpoop רק ממשיך לצבור תאוצה.

@j9naturally What Does THIS Poop Mean? ? Dr. Janine provides valuable insight into the significance of the ghost poop. This type of poop, where you feel like you've passed something but nothing is visible in the toilet or when wiping, may suggest that you are one of the healthiest individuals out there. It is a sign that your body is receiving adequate amounts of fiber and fatty acids while maintaining proper circadian rhythms aligned with nature. Understanding the nuances of your bodily functions can be an important indicator of overall health and well-being. #poop #guthealth #circadianrhythms #pooptok #wellness ♬ original sound - doctorjanine Bowring, ND

אז למה זה קורה?

ד"ר רביה דה לאטור, גסטרואנטרולוגית ב-NYU Langone Health, וד"ר פליס שנול-זוסמן, גסטרואנטרולוגית ופרופסורית לרפואה קלינית ב-Weill Cornell Medicine, שוחחו עם Today על התופעה המוזרה אך השכיחה למדי הזאת. הרופאות הסבירו שמספר גורמים עלולים לגרום להן, כאשר אחד מהם הוא שהקקי שלכם כל כך "מעוצב" ו"יציב" שהוא לא משאיר שום דבר מאחור כדי לנקות. כלומר, אכן תתכן צואה כה "ברורה" שהיא לא משאירה אחריה זכר. "מרקם הצואה וכמה יש לנגב אלו דברים שתלויים במספר גורמים: צריכת סיבים, בריאות המעיים, כמות המים וחומרי הזנה אחרים הנספגים מהצואה במעי הגס - וכן כמה טוב מתפקדים שרירי הסוגר האנאלי".

יש אנשים שמשתמשים בביטוי "קקי רפאים" כשהם מרגישים שהם עשו קקי, אבל למעשה לא רואים כלום באסלה. המומחים הרפואיים הסבירו שאין מה לדאוג אם זה קורה, מכיוון שהקקי שלכם כנראה היה "דחוס" במיוחד וירד הישר אל הביוב. "זה נורמלי לחלוטין ופירוש הדבר שיש לכם יציאות בריאות מאוד", קבעו הרופאות.

עוד בנושא:
זו הסיבה בגללה גברים יושבים יותר זמן בשירותים מנשים

הדרך בה אתם מנגבים את הישבן היא קריטית לבריאות שלכם - בייחוד אצל נשים

עם זאת, הרופאות מסייגות, יש הסבר נוסף לתופעה האחרונה. יתכן שאנשים בטוחים שהם עשו צרכים אבל למעשה הם רק נפחו במקום. "הסוגרים מקבלים גירוי, ואתה כן מעביר משם משהו - אבל זה רק גזים", הסבירה ד"ר פליס. כדי לוודא זאת, יש לנגב את הישבן ולראות מה מופיע על נייר הטואלט. שוב, ייתכן שהצואה שלכם כה "מושלמת" שהיא גם תחליק ללא שאריות וגם תמשיך לה הלאה בלי שתורידו את המים - ובמקרה הזה אין לכם איך לדעת מה בדיוק קרה שם ותאלצו לחיות עם הספק. תצליחו לחיות איתו?

שימו לב שאם אתם ממשיכים להרגיש שאתם צריכים להתפנות ושום דבר לא יוצא, הדבר יכול להצביע על בעיה רצינית יותר ובמקרה כזה כדאי להתייעץ עם רופא המשפחה שלכם. זה יכול להוות סימפטום מוקדם למחלת מעי דלקתית, קרוהן, פוליפים המעי הגס או סרטן פי הטבעת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully