וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זו הסיבה בגללה גברים יושבים יותר זמן בשירותים מנשים

21.1.2024 / 0:05

חשבתם שישיבה ממושכת בשירותים מאפיינת רק אתכם? מתברר שגברים נוטים הרבה יותר מנשים לשבת ארוכות על האסלה - וזו גם הסיבה שהמעיים שלהם פועלים טוב יותר (אבל ישיבה ממושכת מדי היא מסוכנת)

רופא מזהיר מדברים שאסור לעשות בשירותים/(@dr.karanr

עבור גברים רבים, כניסה לשירותים היא פסק זמן - ארוך. משך הזמן שגברים מבלים בשירותים כדי למלא את חובתם מטריף נשים מאז ומעולם, שלא מבינות מה יש לעשות שם כל כך הרבה זמן (ולא. הם לא עושים שם את מה שאתן חושבות. תפסיקו לחשוב מלוכלך). בשנים האחרונות, הקונספט אפילו הפך למם רץ ברשתות החברתיות. אתם יכולים לצחוק כמה שבא לכם, אך מתברר שהנטייה של המין הגברי לישיבה ממושכת על האסלה מסבירה גם מדוע לגברים יש בדרך כלל פעילות תקינה יותר של המעיים מאשר לנשים.

"כל גבר או כל אישה שחיה עם גבר יודעים שזה נכון שגברים מבלים זמן רב יותר בשירותים מאשר נשים ובכלל, אבל במציאות הם נוטים הרבה פחות לסבול מבעיות מעיים ועצירות כרונית מאשר נשים", הגסטרואנטרולוג (מומחה לחקר מחלות מערכת העיכול) קייל סטלר אמר ל-Yahoo! Life.

פסיכולוגית מערכת העיכול, מדיסון סימונס מ-Cleveland Clinic אמרה שההסבר לכך עשוי להיות ביולוגי. בתור התחלה, הגוף צריך להיות רגוע כדי להניע דברים, לכאורה. לגברים, מסתבר, יש נטייה להרגיש רגועים יותר בזמן שהם על האסלה מאשר לנשים, הסבירה סימונס. הסיבה לכך היא שיש להם "מתג בינארי" שעוזר להם לקפוץ בפתאומיות בתגובות "הילחם או ברח" (חלק ממנגנון הישרדותי-אבולוציוני שמכין את האדם להתמודדות פיזית מול איום או סכנה מיידית). עיקר תפקידה של מערכת העצבים האוטונומית היא לשמור על בריאות הגוף, איזון פעילות מערכות הגוף ושימור אנרגיה לאורך זמן (מערכת העצבים הפאראסימפתטית) ומצד שני הכנתו לפעילות הישרדותית קצרת זמן (מערכת העצבים הסימפתטית). כדי שהעיכול יעבור כראוי, הגוף חייב להיות במצב הרגוע (הפאראסימפתטי).

ביצוע המעבר מהלחץ היומיומי לרגיעה על האסלה מעודד את מה שסיימון מכנה "פונקציית מנוחה ועיכול". כשהגוף במצב הרפייה, והיום-יום עבור רוב המבוגרים מלחיץ יחסית, פלא שהם לא ממהרים לקום וללכת? גברים, אמרה סימונס, יכולים פשוט "ליהנות מבילוי זמן במצב ההרפייה הזה לפני שהם חוזרים לחייהם הלחוצים שוב". "לא תתבקשו להכין אוכל לילדים או לפתור בעיה בעבודה אם אתם יושבים בשירותים", אמרה.

לעוד סיפורים ביזאריים ומעניינים מהעולם - בואו לערוץ הווטסאפ שלנו >>>

ההסבר המלא:

מחקר קודם מצא גם שגברים נוטים יותר לקרוא בשירותים, מה שמעסיק אותם יותר מחמש הדקות הממוצעות שרוב האנשים צריכים כדי לעשות מספר 2, לפי Cleveland Clinic. מחקר אחר מאוניברסיטת אוקספורד מצא שגברים בדרך כלל גוללים בטלפונים שלהם יותר מנשים כשהם בשירותים (שזה דבר מסוכן בפני עצמו).

בסופו של דבר, אמרה סימונס, זמן השהייה בשירותים הוא דרך מצוינת לנוח, להיטען מחדש ולהתמקד. "יש תחושת ביטחון שמגיעה עם זה - אתה מודע לחלוטין ברגע הנוכחי הזה שיש רק עבודה אחת שבאת לעשות כאן ואף אחד לא יכול להפריע לך".


עוד בנושא:
כל הסיבות המטרידות בגללן אסור לקחת איתכם את הטלפון לשירותים

משימוש נכון בנייר טואלט לצורת הניגוב: כך תמנעו מלחטוף זיהומים בשירותים

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
@andrewiannazzo

Now in Queensland, what are you guys doing in the toilet that takes so long?

♬ original sound - Andrew Iannazzo

עם זאת, גם לישיבה ממושכת מדי יש חסרונות. ד"ר קאראן ראג'אן הזהיר בעבר מפני ישיבה ממושכת של יותר מ-10 דקות בשירותים. לדבריו זה יכול להוביל לטחורים (ורידים מוגדלים או נפוחים בחלקו התחתון של הרקטום). "תנסו להיות בממוצע 10 דקות בשירותים. לא יותר. ככל שתהיו יותר זמן בשירותים, כך הדם שלכם יכול להצטבר בוורידים הרקטליים וזה יגרום לטחורים. הטחורים מתנפחים בתוך פי הטבעת וזה עלול להיות מאוד כואב", הוא אמר.

הגסטרואנטרולוג ד"ר סארב סטי חיזק את דבריו: "ישיבה ממושכת מדי על האסלה עלולה לגרום ללחץ על הרקטום ופי הטבעת. זה יכול להוביל לבעיות כמו טחורים, סדקים אנאליים (פיסורה) וצניחת פי הטבעת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully