וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל הסיבות המטרידות בגללן אסור לקחת איתכם את הטלפון לשירותים

9.10.2023 / 0:05

גסטרואנטרולוג (מומחה לחקר מחלות מערכת העיכול) חשף כמה סיבות מטרידות סגללן עליכם להפסיק לקחת את הנייד איתכם לשירותים: "הוא יותר מזוהם ממושב בשירותים ציבוריים"

אסור לקחת את הנייד לשירותים - אלה הסיבות לפי רופא/Dr Karan Raj

כולנו עושים את זה. כולנו לוקחים איתנו את הטלפון הנייד לשירותים וגוללים ברשתות החברתיות במשך דקות ארוכות. אולם מסברר שכדאי לחפש דרכים אחרות להעביר את הזמן על האסלה - או ליתר דיוק, להתמקד בסיבה שלשמה נכנסנו לשם ולא להתעסק בהסחות דעת.

לקיחה של הטלפון הנייד לשירותים כדי לבדר את עצמכם הוא לא רעיון כל כך טוב, על פי גסטרואנטרולוג (מומחה לחקר מחלות מערכת העיכול) שעבר הכשרה בסטנפורד והרווארד. בסרטון שפורסם בטיקטוק במהלך הקיץ, ד"ר סארב סטי חשף שלגלילה ברשתות החברתיות בזמן עשיית צרכים עשויות להיות מספר השלכות בריאותיות חמורות.

"ראשית, שימוש בטלפון בזמן ביצוע מספר שתיים עלול להוביל לישיבה ממושכת מדי על האסלה, מה שעלול לגרום ללחץ על הרקטום ופי הטבעת", הסביר סטי, "זה יכול להוביל לבעיות כמו טחורים, סדקים אנאליים (פיסורה) וצניחת פי הטבעת", הוסיף.

טחורים, המתרחשים כאשר הוורידים או כלי הדם סביב פי הטבעת מתנפחים, הם די שכיחים אך כואבים, על פי Johns Hopkins Medicine. סדקים אנאליים הם סיפור דומה, אלא שבמקום לגרות את הוורידים - מדובר בסדק או קרע בדופן התעלה האנאלית, לפי מרפאת קליבלנד. עם זאת, אולי חמור יותר הוא צניחת פי הטבעת או צניחה רקטלית, לדברי סטי. "זה מתרחש כאשר פי הטבעת צונח ועובר דרך הפתח האנאלי", לפי Penn Medicine - ולפעמים עשוי לדרוש הליך ניתוחי אצל מבוגרים.

זה ההסבר המלא שלו:

אלו לא הסיבות היחידות לא לקחת איתכם את הטלפון לשירותים. "בעייה נוספת היא שהנייד יכול לשמש כר גידול לחיידקים", אמר, "מחקרים מצאו שסמארטפון ממוצע מלוכלך יותר ממושב שירותים ציבורי, אז נסו להימנע מגלילה בזמן שאתם על האסלה".

למי שלא חושב שהוא יכול להיפרד מהטלפון שלו, יש לרופא הצעה: "אם אתם לא יכולים לעמוד בזה, לפחות שיהיה לכם מגבון חיטוי בסביבה כדי לנקות את הטלפון אחרי שתסיימו עם העניינים".

עוד דברים שכדאי לכם לדעת:
"שטפתם את בתי השחי שלכם לא נכון עד היום - וזאת כנראה הסיבה לריח"

ראיתם את הסימנים האלה על נייר הטואלט? כדאי שתברחו

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

טיפים שיעזרו לכם לא לבלות זמן רב בשירותים:

@j9naturally 3 Things That Will Make You Poop Instantly Dr. Janine discusses three effective methods to induce immediate bowel movements. She highlights the abundant fiber content in figs, which aids in promoting regularity. Additionally, she emphasizes the significance of maintaining proper hydration for optimal bowel function. Lastly, Dr. Janine elucidates the benefits of olive oil coffee as a natural stimulant for instant bowel stimulation. Follow for more natural health tips. #poop #guthealth #digestivehealth #wellness ♬ original sound - doctorjanine Bowring, ND

בעיה נופסת שישיבה ממושכת על האסלה יכולה לגרום היא עצירות וזאת כיוון שאתם מרגילים את הגוף שלכם לחשוב שהישיבה על האסלה כבר לא מסמלת שהגיע הזמן לפעולת מעיים. במקום זאת, אתם יוצרים קשר בין השימוש בשירותים לשימוש בטלפון שלכם. זה דומה לאופן שבו צפייה רגילה בטלוויזיה במיטה יכולה להקשות על השינה.

בתגובות לסרטון אנשים התוודו שהם צפו בסרטון בזמן שהוא יושבים על האסלה בשירותים, "תפסת אותי על חם", כתב אחד, "ואני צופה בסרטון הזה בזמן שאני בשירותים", הוסיף אחר.

ואכן, על אף הסיכונים הבריאותיים מחקר מצא שבקרב האמריקאים 96 אחוזים מדור ה-Z ו-90 אחוז מבני דור המילניום לא ילכו לשירותים מבלי לקחת איתם את הטלפון הנייד שלהם. סקר שנערך בישראל בשנת 2016 ופורסם פה באתר, מצא כבר אז, בתחילת עידן הרשתות החברתיות, ש-42 אחוזים מהישראלים נכנסים עם הסמארטפון לשירותים, כשאצל הצעירים יותר המספרים כבר האמירו ל-62 אחוזים. מחצית מהם הודו שהם גולשים באינטרנט בזמן זה ואילו 10 אחוזים אמרו שהם משוחחים בטלפון בזמן הישיבה בשירותים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully