וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראיתם את הסימנים האלה על נייר הטואלט? כדאי שתברחו

4.10.2023 / 0:05

משתמש טיקטוק הסביר לנו מהיכן מגיעים הסימנים הזעירים האלה על נייר הטואלט בשירותים ציבוריים - ואנחנו קצת בהיסטריה פה

אזהרה מפני נייר טואלט בשירותים ציבוריים/@dane_jones

אז נכון, שירותים ציבוריים הם לא המקום הכי היגייני שקיים ויש לא מעט סיכונים בשימוש בהם, אולם על פי משתמש טיקטוק מעורר אימה יש עוד דבר בשירותים ציבוריים שכדאי לנו להיזהר ממנו. בסרטון שלו הוא מצביע על נייר טואלט עם סימנים זעירים אדומים עליו וטוען שיתכן שמדובר בלא פחות מכתמי דם של משתמשי סמים שנוצרו מטפטופים המגיעים מהמחטים שלהם. כן, זה אולי נשמע לכם קיצוני, אך המשתמש טוען שזו בהחלט בעיה מוכרת.

"אם נייר הטואלט שלכם נראה ככה בשירותים ציבוריים, אתם צריכים לצאת משם כמה שיותר מהר", דחק דן ג'ונס בן ה-20. לפי הסרטון שצבר מעל 7 מיליון צפיות, הוא שיתף תמונה של גליל נייר טואלט מכוסה בכתמים קטנים בצבעי ארגמן לצד סימני פסים ארוכים, דקים וחסרי צבע. "אם תסתכלו מקרוב, תראו קבוצה של כתמי דם אדומים זעירים", אמר ג'ונס, "זה לא בגלל האף המדמם של מישהו או תאונה קטנה. זה ממישהו שמנקה את המחטים שלו - מחטים מלוכלכות ליתר דיוק. אנחנו לא יודעים אם זה היה אדם אחד או מספר אנשים שניקו את המחטים שלהם מהזרקת סמים".

אז נכון שבישראל התופעה הזו ככל הנראה פחות נפוצה אבל לכו תדעו מה באמת קורה בשירותים ציבוריים. בסרטון הוויראלי המטריד שלו, ג'ונס מזהיר כי למגע עם דמו המזוהם של משתמש סמים דרך נייר טואלט מוכתם עשוי להיות השלכות הרסניות. "אם אתם משתמשים בנייר הטואלט הזה כדי לנקות את עצמכם, כל מה שנדרש הוא טיפה אחת של דם שתכנס למערכת שלכם", אמר ג'ונס והציע עצות חובבניות לגבי הימנעות מזיהומי HIV והפטיטיס B או C: "אם אתם כן רואים גליל נייר טואלט שנראה מוכתם בדם בשירותים ציבוריים, הודיעו מיד לצוות שיחליפו אותו והתרחקו ממנו ככל האפשר".

@dane_jones Share this with family friends it could safe their life! ?#fypシ #greenscreen ♬ Suspense, horror, piano and music box - takaya

עוד בנושא:
4 סיבות בריאותיות להפסיק תיכף ומיד לשבת בשירותים עם הטלפון הנייד

"אתם שוכחים להוריד את מכסה האסלה לפני הורדת המים - וזה גורם לכם לחלות"


בעוד שג'ונס הוא בהחלט לא רופא, נגיף הצהבת אכן עמיד: הוא יכול לשרוד בטיפת דם או נוזל גוף או אפילו על משטח יבש במשך שבועות ועדיין להיות מסוגל לגרום להדבקה, על פי המרכז האמריקאי לבקרת מחלות ומניעה. נגיף ההפטיטיס C יכול לשרוד על משטחים סביבתיים בטמפרטורת החדר עד ארבעה ימים. לדברי מומחי מחלות זיהומיות בגוף, עם זאת, "צריכה להיות העברה מיידית וישירה של נוזלים כדי שיהיה סיכון ל-HIV. עבור הפטיטיס C, זיהום יכול להתרחש מדם יבש - אבל זה עדיין צריך להיכנס לתוך הגוף שלכם, מה שלא יקרה מעצם נגיעה פשוטה בו".

הקהל המקוון נסער מהמילים המדאיגות של ג'ונס. "פחד חדש נפתח אצלי", כתב צופה מזועזע מתחת לסרטון. "מעכשיו אני מביא איתי נייר טואלט לכל מקום שאלך", הוסיף אחר. "שמח שאני מחזיק הכל בפנים עד שאני מגיע הביתה", כתב מגיב אחד. "אני מוצא את זה בשירותים של בית הספר כל יום", טען משתמש נוסף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully