וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אתם שוכחים להוריד את מכסה האסלה לפני הורדת המים - וזה גורם לכם לחלות"

29.3.2022 / 23:41

מומחית הניקיון קייטי קרמר טוענת שאנחנו פשוט חייבים להוריד את מכסה האסלה לפני הדחת המים - מסיבות בריאותיות: "בעת הורדת המים ענן של מי אסלה וחומר צואתי ניתז לכיוונכם"

הסיבה בגללה חייבים לסגור את מכסה האסלה כשמורידים מים/@katesgreats

אם גם לכם הייתה בעבר את הדילמה האם להוריד את מכסה האסלה לפני שאתם מורידים את המים - אתם לא לבד. רבים, שלא רוצים להרטיב את מכסה האסלה שעליו הם נשענים או פשוט מתעצלים לגעת בו, משאירים את האסלה שלהם פתוחה כשהם מורידים את המים, אך כעת מומחית הניקיון קייטי קרמר טוענת שזה מעשה מסוכן שעלול לפגוע בבריאות.

לדברי קרמר, אנשים צריכים להוריד את מכסה האסלה שלהם לפני הורדת המים בגלל מה שנקרא "אפקט הפלומה". "כשמורידים מים באסלה, זה שולח ענן של מי אסלה וחומר צואתי לאוויר עד למרחק של 6 רגל (1.80 מטרים)", אמרה בסרטון שפרסמה ברשת. כדי להמחיש את האפקט, היא שיתפה תמונות ממחקר שהשתמש באור מיוחד כדי להראות כיצד מי האסלה ניתזים להם מתוך האסלה ומעל המושב לאחר הורדת המים.

קרמר מודה שהמידע הזה "די מפחיד" והוסיפה: "אז זה אומר שהמים כנראה נמצאים על נייר הטואלט שלכם והרצפה - ואם השירותים נמצאים בחדר האמבטיה אז הם בהחלט גם על שטיח האמבטיה שלכם, וכנראה על מברשת השיניים שלכם".

צפו בסרטון המבעית שלה:

@katesgreats I'm sure plenty of people already know this, this is for anyone who doesn't #cleaninglady #cleaninghacks #toilet #cleantok ♬ Blade Runner 2049 - Synthwave Goose

העוקבים של קרמר נחרדו, כשאחת טענה שהיום שלה נהרס לאחר שצפתה בסרטון. "אני לעולם לא אשתמש שוב בשירותים ציבוריים", כתב משתמש מאוכזב נוסף ואחר הוסיף: "תודה על הטיפ ועל סיפור האימה ששיתפת איתנו". אחרים טענו שהם מכניסים את מברשות השיניים שלהם לארון התרופות כדי לשמור על נקיונן.

הורדת מכסה האסלה. ShutterStock
מעכשיו מורידים?/ShutterStock

אז האם יש לנו סיבה לדאוג?

אז נכון שאתם עשויים, ובצדק, לחוש בחילה לגבי מצב הניקיון של חדר השירותים, האוויר וכל דבר אחר בסביבה, אך ישנם נתונים סותרים לגבי מידת הפגיעה הבריאותית של הורדת המים באסלה פתוחה.

ד"ר ריצ'רד ווטקינס, רופא למחלות זיהומיות ומומחה לרפואה פנימית באוניברסיטה הרפואית בצפון מזרח אוהיו, אמר ל-SELF שיש מעט עדויות לכך שלחומר הצואתי המרוסס באוויר יש השפעות שליליות על בריאותנו. "האם 'פלומת השירותים' גורמת לאנשים לחלות היא שאלה שנויה במחלוקת שלא הוכחה סופית", ציין.

עם זאת, מומחים של המכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס אמרו שאכן יש סיבה לדאגה. במאמר המתייחס למחקרים אפידמיולוגיים שנערכו לפני יוני 2020, הצוות הרפואי של MIT כתב ש"המחקר מצא ראיות הקושרות בין 'פלומות שירותים' להתפרצות מחלות על ספינות שייט, במסעדות, במטוסים ובתוך מתחמי דירות". הם הוסיפו: "למעשה בכל המקרים הללו נמצאו פתוגנים (מחוללי מחלה) שנמצאים בריכוז גבוה מאוד בצואה או בקיא וגם מסוגלים לשרוד על משטחים במשך זמן רב יחסית - כמו הנורוווירוס, שמופרש לא רק בצואה ובקיא, אלא גם מסוגל לשרוד במשך שבועות על משטחים קשים ועמיד בפני מספר חומרי ניקוי נפוצים".

אז בעוד שהשירותים הביתיים שלכם עשויים שלא לגרום לכם לבעיות בריאותיות, אולי כדאי להיות מודעים יותר לנזקים האפשריים בעת השימוש בשירותים ציבוריים, שלעתים קרובות אין לאסלות בהם מכסים. אם יש - אולי כדאי שמעתה והלאה תורידו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully