וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משימוש נכון בנייר טואלט לצורת הניגוב: כך תמנעו מלחטוף זיהומים בשירותים

3.12.2023 / 0:05

אתם עלולים לחטוף זיהומים אם תמשיכו להשתמש ככה בנייר הטואלט. מומחים מסבירים מה אתם עושים לא נכון ויש מדענים שסכלל ממליצים לוותר לגמרי על נייר טואלט

רופא מסביר את ההבדל בניגוב הישבן עם נייר טואלט בין גברים לנשים/@doctoryoun

אנחנו הולכים לדבר איתכם עכשיו על הצרכים שלכם ועל אף שמדובר בנושא קצת לא נעים ואפילו מסריח - חשוב לעשות בו סדר. יש לא מעט מחקרים שמראים כי סוג נייר הטואלט בו אתם משתמשים, הדרך שבה אתם מנגבים את ישבנכם ואפילו הדרך בה אתם מורידים את המים בשירותים מעמידים אתכם בפני סכנה של זיהומים, גירויים וכאבים נלווים. אז למה לסבול סתם?

נתחיל בנייר הטואלט. יש מספר סוגים של נייר טואלט, אבל אם תשאלו מומחים באיזה עדיף להשתמש - רבים מהם יגידו לכם לוותר על נייר הטואלט לגמרי. לא, אפשרות היציאה מהשירותים ללא ניגוב לא קיימת כאן, אבל מומחים ממליצים - למי שיכול להרשות לעצמו כמובן - לעבור לבידה. לדברי מדענים יפנים, הבידה, בו רוחצים את פי הטבעת ואיבר המין, יכול להפחית באופן דרמטי את הסיכון לזיהומים. במחקר שפורסם ב-2022 ב-Journal of Water & Health נמצא שלאלו שהשתמשו בבידה היו פי 10 פחות חיידקים מזיקים על הידיים, בהשוואה למשתמשי נייר הטואלט.

בסקר שנערך באמריקה נמצא כי 500 אלף אמריקאים נדבקים מדי שנה בחיידק קלוסטרידיום דיפיצילה (C. difficile) - הגורם ליציאות רכות ומחלות מעי דלקתיות - כאשר שני שליש מהמקרים הללו מתרחשים בבתי אבות. זה מביא לתמותה של בין 15 ל-30 אלף איש מדי שנה בארה"ב.

לדברי ד"ר אוון גולדשטיין, מנתח מומחה לפי הטבעת מניו יורק, השימוש בבידה עדיף בהרבה לבקרת זיהומים המגיעים מנייר הטואלט. "שאיצרני נייר הטואלט עשו עבודה נהדרת בלגרום לנו לחשוב שהוא היגייני. הוא לא", אמר הרופא ל-Insider.

בידה. Giphy
עדיף להשתמש בבידה/Giphy

אם אין באפשרותכם להתארגן על בידה, אולי ינחם אתכם לשמוע שמומחים אחרים טוענים שהבעיה היא לא בשימוש בנייר הטואלט, אלא שימוש בסוג לא נכון שלו וצורת ניגוב לא נכונה שעלולים להוביל לגירוי, טחורים ואפילו לזיהומים קטלניים.

ראשית, נייר טואלט חד-שכבתי הוא מחוספס יותר על העור מאשר הזנים היקרים יותר - ועלול לגרום לפצעים פתוחים ולהגביר את הסיכון לזיהום. ד"ר טרישה פסריצ'ה, גסטרואנטרולוגית בבית החולים הכללי של מסצ'וסטס בבוסטון, כתבה ל-Washington Post שנייר טואלט חד-שכבתי הוא דק מאוד כך שסביר יותר שתשתמשו בכמות גדולה יותר שלו כדי לבצע את העבודה. "שפשוף חוזר ונשנה עם הנייר המחוספס הזה יכול להוביל לגירוד לא נוח", היא אמרה.

נייר טואלט מולבן יכול גם לגרום לאי נוחות. מחקר מקרה קנדי כלל אישה שסבלה מגירוי בחלק החיצוני של איבר המין שלה במשך 4 שנים שהקשה עליה ללכת. כשנסעה לאירופה והשתמשה בנייר טואלט לא מולבן, התסמינים שלה השתפרו.

לסיכום בנושא זה: מומחים ממליצים על רקמת נייר טואלט חזקה, סופגת ורכה.

עוד בשירותים:
ראיתם את הסימנים האלה על נייר הטואלט? כדאי שתברחו

"כימיקלי נצח" רעילים נמצאו בניירות טואלט ברחבי העולם

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
נייר טואלט. Giphy
השתמשו רק בנייר טואלט איכותי/Giphy

נעבור לדרך שבה אתם מנגבים שם (כן, הזהרנו אתכם שנכנס לפרטים): ד"ר פסריצ'ה מציעה לטפוח עם הנייר סביב המעבר האחורי במקום לנגב באגרסיביות. הניגוב עשוי לחספס את העור והרקמות העדינות ממש מתחת לפני השטח ולהוביל לטחורים, ורידים נפוחים בפי הטבעת ולעיתים לדימום. רופאים בבית הספר לרפואה בהרווארד אמרו: "למרות שיש לנקות את האזור האנאלי לאחר כל פעולת מעיים, ניקוי זה חייב להיות עדין. שפשוף אגרסיבי, במיוחד עם סבונים או חומרי ניקוי אחרים, עלול לגרות את העור ולעורר גירוד אנאלי".

אופן הניגוב יכול להשפיע גם על בריאות איבר המין שלכם, בעיקר אצל נשים. חשוב לזכור לנגב מלפנים לאחור! הסיבה לכך היא שכשמנגבים הפוך חיידקי צואה עלולים לחדור אל השופכה, הצינור שדרכו יוצא השתן מהגוף - ולגרום לזיהום בדרכי השתן. המכונים הלאומיים לבריאות מחשיבים ניגוב בכיוון הנכון כאחת הדרכים הטובות ביותר עבור נשים להימנע מדלקת בדרכי השתן: "כל תנועת ניגוב שמתחילה קרוב יותר לפי הטבעת ואז מתקרבת לאזור פתח השלפוחית תעביר חיידקים שעלולים להיות מסוכנים קרוב יותר לשלפוחית השתן ודרכי השתן".

דלקות באזור הזה מדאיגות במיוחד עבור נשים מכיוון שהשופכה שלהן קצרה מזו של גבר, מה שמקל על חיידקים להיכנס לשלפוחית השתן. כמעט אחת מכל שלוש נשים תסבול לפחות פעם אחת מדלקת בדרכי השתן הדורשת אנטיביוטיקה עד שהן מגיעות לגיל 24, וכמעט מחצית מכל הנשים יחוו דלקת בדרכי השתן לפחות פעם אחת במהלך חייהן. גברים רגישים גם לזיהומים בדרכי השתן, אם כי לא לעתים קרובות.

ולסיום תזכורת: כשאתם מורידים את המים בשירותים - סגרו קודם את המכסה. מחקר מצא שאי סגירת המכסה מביא לפיזור של פי 12 יותר חיידקי C. difficile מאשר במצב בו המכסה סגור.

עשינו לכם סדר? יאללה, שתו שוקו ולכו להתפנות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully