וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איכס: זה מה שקורה כשאתם מורידים מים בשירותים

עודכן לאחרונה: 3.1.2023 / 9:17

מטר וחצי מעל האסלה, דקות ארוכות של זיהום והמון חיידקים - זה מה שקורה כשאתם עושים את הפעולה הפשוטה של להוריד את המים באסלה. צפו בניסוי המדהים

הסוד להורדה יעילה יותר של המים בשירותים/@butttalkstv

מעטים מאיתנו מורידים את מכסה האסלה כשהם מורידים את המים - אבל מסתבר שגם זה לא מאוד עוזר להתפזרות החיידקים. בניסוי חדש שנערך באמצעות לייזר ירוק עז וציוד מצלמה, מדענים מאוניברסיטת קולורדו בולדר הצליחו לדמות חלקיקי אירוסול, בלתי נראים לעין בלתי מזוינת, שנורים לאוויר כאשר מורידים את המים באסלות עם ובלי מכסה.

אמנם כבר עשרות שנים ידוע כי החלקיקים הזעירים האלה משתחררים לאוויר עם הורדת המים, אבל מחקר זה שפורסם בכתב העת Scientific reports, הוא הראשון שדמיין זאת באופן ישיר כדי להיות מסוגל למדוד כמה מהר ורחוק החלקיקים מתפשטים.

והנה מגיע החלק הכי מסוכן ומגעיל: החלקיקים האלה יכולים להעביר פתוגנים, כולל חיידקים (צואתיים), וירוסים או מיקרואורגניזמים אחרים לנייר הטואלט שלכם ולמגבות שאתם מנקים בהן את הידיים אחרי ששוטפים אותן.

טיפות זעירות אלו יכולות לשאת פתוגנים הגורמים לזיהומים במערכת העיכול ודלקות בחלקי הגוף השונים, כגון E. coli, קלוסטרידיום דיפיציל (Clostridium difficile), ואדנו וירוס, ולמרות שמחקרים רבים בעבר הראו כי פתוגנים אלו יכולים לחיות באסלה גם אחרי עשרות הורדות מים, העלייה בסיכון הפוטנציאלי לחשיפה עשויה להיות סיבה לדאגה.

המדענים דיווחו כי בתוך שמונה שניות בלבד החלקיקים נורו החוצה במהירות של שני מטרים לשנייה, והגיעו למטר וחצי מעל האסלה, הטיפות הגדולות יותר נחתו על משטחים תוך שניות, בעוד שהקטנות יותר התעכבו באוויר למשך דקות או אפילו יותר, מצא המחקר.

"אם זה משהו שאתה לא יכול לראות, קל להעמיד פנים שהוא לא קיים. אבל ברגע שאתה רואה את הסרטונים האלה, אתה לעולם לא תחשוב שוב על הורדת מים באסלה באותה צורה", אמר ג'ון קרימלדי, ​​מחבר ראשי במחקר ופרופסור להנדסה אזרחית, סביבתית ואדריכלית, בהודעה לעיתונות, "על ידי יצירת תמונות חזותיות דרמטיות של התהליך הזה, המחקר שלנו יכול למלא תפקיד חשוב בבריאות הציבור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully