וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתקשים לישון? השיטה הזו מבטיחה להרדים אתכם בחמש דקות

עודכן לאחרונה: 1.9.2024 / 7:21

הולכים לישון ולא מצליחים להירדם בגלל טרדות היום ומחשבות על העתיד? ד"ר קאראן ראג'אן מציע שיטה שנקראת "ערבוב קוגניטיבי" והיא ממש פשוטה ליישום. האם היא גם עובדת? נסו בעצמכם

טריק שעוזר להרדם מהר/drkaranrajan

מתקשים להירדם בלילה? בחודשים האחרונים התשובה אצל רבים מאיתנו היא כן. רופא של שירות הבריאות הלאומי הבריטי (NHS) טוען שהוא מצא שיטת הירדמות שתשיג לכם את השינה הטובה ביותר. אז אם ניסיתם כבר את השיטה הסודית של צבא ארה"ב להירדם בפחות משתי דקות ואת טכניקת הקוף השיכור ואתם עדיין לא מצליחים לישון - שווה לכם לנסות את היטה שלו, אותה הוא מגדיר כ"גרסה הביולוגית של לחיצה על כפתור הכיבוי של הגוף".

הרופא המנתח ד"ר קאראן ראג'אן, שהוא גם כוכב רשת עם מיליוני עוקבים להם הוא מחלק טיפים ומסביר מונחים רפואיים, מציע טריק הרדמות שלטענתו לימד אותו הפרופסור שלו באוקספורד והוא מבטיח שהטריק הזה "ירגיע את מחשבותיך". השיטה שלו נקראת 'ערבוב קוגניטיבי', וכן, זה בהחלט נשמע יותר כמו צעד ריקוד מאשר טריק שינה.

הרופא הסביר: "כשאתה במיטה, קל מאוד להיכנס לדפוסי מחשבה מעיקים חוזרים ונשנים. זה יכול להפעיל תגובה של מתח ששומרת עליך ער. ככל שאתה ער יותר, כך אתה מקבל יותר דפוסי מחשבה לא רצויים, מה שמשמעותו הפרעות שינה". כולנו מכירים את המחשבות הטורדניות בלילה שמעיקות עלינו, אבל לטענתו 'ערבוב קוגניטיבי' מפסיק את מחזור המחשבות הפולשניות 'על ידי הסרת המאמץ הקוגניטיבי הפעיל שלך'. זה נשמע די טכני, אבל בפועל זה מאוד קל.

ככה זה עובד

"זוהי גרסת המוח האנושי של בחירת 'shuffle' ברשימת ההשמעה של ה-Spotify במוח שלכם לעומת הצורך לשנות את השיר באופן ידני בכל פעם - וזה יוצר פחות מתח בגוף". אומר ד"ר ראג'אן שמסביר מה צריך לעשות: "התחילו על ידי בחירת מילה אקראית כמו למשל 'שעת שינה' ועבור כל אות של אותה מילה חישבו על מילה אחרת שמתחילה באות הזו ותדמיינו אותה.

"זאת אומרת התחילו לחשוב על מילים שמתחילות ב-'ש' עד שתשתעממו: 'שעווה, 'שום', 'שוודיה', 'שעון', 'שעשוע'" חשוב גם לדמיין את המילים, כי זה כמו לדמות מיקרו חלומות. אלה התמונות החולפות במוח שלנו בזמן המעבר לשינה. ברגע שאתה משועמם מאות אחת, המשך לאות הבאה במילה שבחרת".

הד"ר מבטיח ש"הטריק הזה עוזר להרגיע מחשבות שרצות ללא הפסקה במוח. אז אם באמת קשה לכם לישון, שווה לנסות את זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully