וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טכניקת "הקוף השיכור" שתסייע לכם להירדם במהרה

13.8.2024 / 0:08

המחשבות הטורדניות מעסיקות אתכם לפני השינה ואתם מתקשים לישון? התרגיל המוזר הזה צפוי לסייע לכם להירדם והוא בא עם חותמת כשרות של ד"ר שלבי האריס, פסיכולוגית קלינית ומנהלת מחלקה של בריאות השינה

חמישה הרגלים שהורסים לכם את השינה/@dr.karanr

אתם שוכבים במיטה אחרי יום ארוך ומעייף אך עדיין לא מצליחים להירדם? יש דרך לעבוד על הגוף שלכם להיכנס למצב "ישנוני". מדובר בטכניקה שמעודדת אתכם להתנדנד בעדינות מצד לצד כאילו אתם טיפה שיכורים.

הכירו את שיטת "הקוף השיכור", שסרטון ההדגמה שלה צבר יותר ממיליון צפיות בטיקטוק. המטרה של השיטה היא להתנדנד כמו קוף שיכור לפני השינה - ולהירדם. יוצר הסרטון, @USAMedical, שחלק את הרעיון במקור בשנת 2022, טוען שהריקוד הקטן הזה יעזור לכם לישון טוב יותר על ידי הגברת זרימת הדם לגפיים שלכם. "זה כל כך טיפשי וקל", הוא אומר בסרטון הוויראלי, "אבל בזכות זה ישנתי לילה שלם בלי להתעורר בשלושת הלילות האחרונים".

הוא מסביר שאת הטריק יש לעשות ממש לפני שאתם נכנסים למיטה. עליכם להזיז את הירכיים שלכם משמאל לימין כדי לשחרר את השרירים ולהוסיף סיבוב כתפיים. המטרה היא לגרום לכל הגפיים שלכם לזוז במשך דקה שלמה. בתגובות כתב אחד: "עשיתי את זה אתמול ונרדמתי מהר יותר מהרגיל" ואחר הוסיף: "חשבתי שזו בדיחה, אבל ניסיתי וזה עבד".

ככה עושים את זה

זה עובד - יש אישור מרופאה

לדברי ד"ר שלבי האריס, פסיכולוגית קלינית ומנהלת מחלקת בריאות השינה ב-Sleepopolis, הזזת הירכיים הלוך ושוב מגבירה את זרימת הדם לרגליים שלכם - וזו בתורה מקלה על כאבים ומתח בשרירים - כמו זה שעלול להיבנות בגב התחתון שלכם אם אתם יושבים כל היום מול המסך. הטריק דומה מאוד למתיחות שעושים לפני השינה, העוזרות לגוף שלכם להרגיש רגוע מספיק כדי להירדם.

טכניקת "הקוף השיכור" גם עוזרת לשחרר את האנרגיה העצורה שמחזיקה אתכם ערים. "התרגיל עשוי לעייף אתכם פיזית", אומרת ד"ר האריס, "והוא גם מרגיע את המוח שלכם, בדומה לתרגול מיינדפולנס. התנועות הקצובות מרגיעות את מערכת העצבים ומכינות את הנפש והגוף לשינה".

על אף שטריק "הקוף השיכור" נמשך רק 60 שניות, תנועת הגוף המלאה מספיקה גם כדי להעלות את קצב הלב, אולי עד כדי הזעה קלה. "החום הנוסף הזה והעלייה בטמפרטורת הגוף מאותתים לשעון הפנימי שלכם שהגיע הזמן לישון", אומרת האריס, "ממש כמו מקלחת מהבילה לפני השינה".

עוד בנושא:
מתקשים להירדם? טריק השינה שכובש את טיקטוק: "מעולם לא ישנתי ככה"

2 טכניקות שפשוף פשוטות יעזרו להירדם במהירות

עוד בוואלה

הצטרפו לוואלה fiber ושדרגו את חווית הגלישה והטלוויזיה בזול!

לכתבה המלאה

האריס מוסיפה שניתן גם לנסות את טכניקת "הקוף השיכור" באיטיות, אם אתם מרגישים שהיא גורמת לכם להרגיש ערניים מדי. לדבריה, זה גם משהו שאתם יכולים לעשות באמצע הלילה אם אתה מתעוררים מהשינה ומתקשים להירדם בחזרה.

הטריק הוא למעשה אפשרות פחות רצינית מיוגה או מדיטציה והוא בהחלט מציע פתרון למצבים בהם אתם מתהפכים או מסתובבים במיטה עם מחשבות טורדניות (ולא חסרות לנו כאלו כרגע). אם הסיבות האלו לא מספקות, יתכן שהגיחוך של התרגיל עצמו פשוט יכניס אתכם למצב רוח טוב לפני שאתם נכנסים למיטה ויעזור לכם לחייך קצת ולהירדם ללא מחשבות מציקות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully