וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתקשים להירדם מהלחץ? 2 טכניקות שפשוף פשוטות יעזרו להירדם במהירות

22.11.2023 / 0:10

בעזרת שתי פעולות שפשוף פשוטות תוכלו להירדם בקלות יותר - בעיקר בימים לחוצים אלו כשהמחשבות לא מאפשרות להירדם. הפתרון הוא בכפות הידיים וברגליים שלכם

נקודות לחיצה או שפשוף בגוף שעושות שינוי/@youngeryoudoc

בימים טרופים אלה לכולנו בין קצת למאוד קשה להירדם בלילה. שתי השיטות הבאות יכולות לסייע לכם להיפטר מנדודי השינה - והן לא צורכות מאמץ, רק לשפשף.

למומחית השינה ד"ר קתרין הול יש דרך לסייע לכם להירדם - והיא תצריך מכם פעולה אחת פשוטה ברגע שאתם נשכבים במיטה. המומחית מציעה לשפשף את החלק הפנימי של פרק כף היד למשך 2-3 דקות. זה הכל. הטכניקה הזו תסייע לכם להירגע, כאשר לפי ד"ר הול הפעולה הזאת מורידה את רמות הקורטיזול בגוף.

קורטיזול הוא הורמון הקשור ללחץ, השולט ברמת הסוכר בדם. למעשה הוא הורמון הלחץ העיקרי והוא ממלא תפקיד חיוני במצבי לחץ. זהו הורמון סטרס שבלוטות יותרת הכליה משחררת והוא עוזר לגוף שלנו להתמודד עם מצבי לחץ.

רמות קורטיזול מוגברות יכולות להשפיע על מצב הרוח והשינה שלכם. בימים אלה, בהם רבים מאיתנו מרגישים תשישות נפשית ופיזית בעקבות המלחמה בעזה, והסיבה לכך נובעת במקרים רבים מהעובדה שהפרשת הקורטיזול בגוף שלנו עולה באופן משמעותי במצבים של מחלה חריפה כדי לסייע לגוף להתמודד עם מצבי דחק (סטרס) - ועייפות היא תסמין נפוץ של מחסור בקורטיזול.

ד"ר קתרין הול הסבירה ל-Mirror: "קורטיזול, המתויג לעתים קרובות כ'הורמון הלחץ', נוטל תפקיד מרכזי בתפקודי הגוף ובתגובת לחץ, והוא קשור באופן מורכב למחזור שינה-ערות". היא הוסיפה: "הגל ההורמונלי הזה יכול לשבש את האיזון העדין של מחזור השינה והערות שלכם ולהוביל לבעיות כמו נדודי שינה, זמן שינה מופחת ועצבנות בוקר. בתגובה, הגוף שלכם עשוי לייצר יותר קורטיזול כדי 'להעיר אתכם' ולהנציח את המחזור הזה".

אז מה צריך לעשות? היא מסבירה שעליכם לשפשף את פרק כף היד הפנימית שלכם, מכיוון שזו אחת מנקודות הלחץ באקופרסורה. מאמינים כי הפעלת לחץ על נקודות רגישות אלו יכולה לסייע בהקלה על כאבים ומתח ובשיפור הבריאות הכללית.

ככה זה עובד:

המומחית ממליצה גם על קריאת ספרים, ליטוף חיית מחמד במשך 10 דקות לפני השינה, הגבלת צריכת אלכוהול - ולא לשתות בשלוש השעות שלפני השינה.

מחקר של אוניברסיטת סאסקס גילה כי קריאה יכולה להפחית לחץ בשיעור של עד 68%. עם זאת, מה שהכי מרשים הוא שהמחקר גילה שהמשתתפים היו צריכים לקרוא רק 5 דקות לפני שרמות הלחץ שלהם ירדו. בעוד שאלכוהול עשוי להציע אפקט הרגעה רגעי, הוא משפיע על מחזור השינה שלכם על ידי הפרעה לכימיקלים המווסתים את השינה של המוח שלכם, מה שהופך את השינה שלכם לקלה יותר ופחות משקמת. סביר להניח שתתעוררו בבוקר בהרגשה שלא נחתם מספיק, גם אם צברתם את מלוא שמונה שעות השינה להן אתם זקוקים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

השיטה השנייה: "צרצור"

שיטת ה"צרצור" יכולה לסייע לכם להירדם מהר יותר - והיא מגובה על ידי המדע. יש אנשים שמשפשפים את רגליהם לפני השינה - כמו צרצר - כדי להרגיע את עצמם ולהירדם, כך נכתב ב-Bustle, ולפי הבדיקה שלהם זה בהחלט עוזר.

למונח "רגלי צרצר" (cricket feet) יש 53.4 מיליון צפיות בטיקטוק, שם ישנונים שיתפו סרטונים של עצמם כשהם מציגים את הטכניקה שמרגיעה אותם. בסרטון אחד שצבר למעלה מ-17,000 צפיות, אישה בשם מריסה, @rissmonte בטיקטוק, פרסמה סרטון שלה מבצעת את הטכניקה לפני השינה. "משפשפת את הרגליים כמו צרצר לפני השינה", נכתב בטקסט מעל הסרטון.

המגיבים לסרטון אמרו שהם עשו את אותו הדבר כדי להירדם. "אומייגד. אני כל כך שמח שאני לא היחיד. כל לילה", כתב אחר ואחר הוסיף: "עושה את זה גם. אוהב את זה. זה מרגיע".

עוד בנושא:
בלי שום תרופה או תוסף: איך לשפר את השינה בזמנים לא פשוטים

הילדים לא ישנים טוב לאחרונה? זה עלול לפגוע בהתפתחות שלהם

ככה זה עובד:

@sleepopolis #cricketfeet explained! To read our full article head to the link in our bio ??? #meandthedevil #trending #sleepopolis ♬ original sound - Sleepopolis

טיקטוקרית אחרת בשם קריסטן, תושבת מיין (@notyouraveragethrpst בפלטפורמה) שמתהדרת בלמעלה מ-426,000 עוקבים, מודה שהיא גם נעזרת בטכניקת השינה הזאת. "בדיוק למדתי על זה ולא שמתי לב שעשיתי את זה לפני", היא כתבה לצד הסרטון.

העוקבים שלה גם הודו שהם מסתמכים על טריק שפשוף הרגליים כדי להירדם מהר. "זו הדרך היחידה שבה הייתי הולך לישון", כתב אחד. "כילד, אמא שלי הייתה אומרת לי שאני צריך לעשות את זה כדי לעזור לעצמי להירגע ולהירדם", הוסיף אחר. "ככה זה נקרא? תמיד עשיתי את זה. לא ידעתי שזה כל כך נפוץ", כתב שלישי.

@notyouraveragethrpst

I just learned about this and never realized I did it before ??

♬ Hi - temoc

מספר משתמשים ציינו ש"צרצור" הוא גם סוג "גירוי עצמי", התנהגות מרגיעה עצמית הנפוצה בקרב אנשים בעלי הפרעה נוירו-התפתחותית, כולל אלו עם ADHD או אנשים על הספקטרום האוטיסטי. מומחים אומרים כי לטכניקה יש יתרונות מוכחים הכוללים הרגעת מערכת העצבים וסיוע לגוף "להסדיר את עצמו".

בהשוואה של ההרגל לדיקור סיני, ד"ר איילין לי, רופאת צמחי מרפא ופיזיותרפיסטית, אמרה ל-Bustle שכפות הרגליים "מלאות בקצות עצבים ומערך של נקודות ריפוי, שכאשר הן מעוררות, הן ידועות כמסייעות לווסת ולהרגיע את מערכת העצבים המרכזית".

  • עוד באותו נושא:
  • שינה
  • לחץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully