וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתקשים להירדם? טריק השינה שכובש את טיקטוק: "מעולם לא ישנתי ככה"

7.4.2024 / 0:08

סובלים מנדודי שינה? לא מצליחים לישון טוב? טריק השינה המעט ביזארי הזה תופס תאוצה ברשת. "זה מחולל פלאים", כתבה מי שחשפה את השיטה והוסיפה: "זו השינה הכי טובה שהייתה לי בחיים"

שיטה להתמודדות עם נדודי שינה/tiktok@dr.karanr

מי צריך מסיכת עיניים כשיש לך ארון מלא בסווטשירטים? טיקטוקרים חסרי שינה מצאו פתרון פלאים לנדודי השינה שלהם: לכסות את פניהם בסווטשירט. לטענתם זה אשכרה מסייע להם להירדם מהר ולישון טוב יותר - ויש מומחים שתומכים בזה (אך במקביל מזהירים מסיבוכים).

טריק ההירדמות הזה, שפורסם ע"י יוצרת התוכן קאלי גיילי, צבר כמעט 20 מיליון צפיות, 2.5 מיליון לייקים ויותר מ-10 אלף תגובות. הטריק, כפי שהבנתם, הוא לקחת סווטשירט פשוט מהארון ולסובב אותו סביב הפנים, הראש והצוואר שלכם. "זה כל כך נוח. אני לא יודעת איך להסביר את זה", אמרה קאלי בסרטון והוסיפה כי היא התחילה להשתמש בשיטת השינה המוזרה "מתוך ייאוש".

היא סיפרה שהיא זכתה ל"שינה הכי טובה" בחייה לאחר שהפכה את עצמה למומיה כשכיסתה לעצמה את הפנים בבגד, השאירה את אפה ופיה חשופים (כמובן) ועטפה עם השרוולים את סנטרה. מסכת הפרצוף הענקית והקטיפתית הזאת הייתה לה גם מאוד נוחה: "אני לא יודעת איך להסביר את זה. זה מחולל פלאים".

ככה היא עושה את זה:

בסרטון שלה היא מסבירה איך ליצור את מסיכת הפנים המדויקת: היא מתחילה בקיפול הטרנינג לשניים ואז מושיטה אותו לפניה כשהזרועות משתלשלות מטה. היא מניחה את החלק המקופל על עיניה, משאירה את אפה ואת פיה בחוץ, ואז היא נשכבת לאחור על הכרית. משם, היא כורכת את השרוולים בצורה רופפת מתחת לסנטרה ותוחבת אותם מאחורי ראשה כך שיישארו במקומם בצורה מאובטחת. כמובן שאתם מוזמנים לצפות בסרטון כדי לעקוב אחר ההנחיות באופן מדויק. היא סיפרה שבזכות זה היא ישנה שינת לילה רצופה - הישג שבהחלט נשמע כמו חלום עבורה.

בעוד שחלק מהצופים בסרטון טענו שזה טריק קצת מוגזם והביעו חשש שזה יגרום להם להתעורר בלילה בבהלה מחנק, מומחים דדוקא טוענים שיש הסבר מדעי לזה שהטריק הזה עובד. למעשה, הטריק ידוע גם בשם "עיטוף" - כן, כמו לתינוק - "הבד העטוף היטב יוצר תחושת ביטחון ונוחות", אמרה הרופאה ד"ר ג'סיקה אנדרדה, ל- Bustle. בנוסף לחסימת האור והקול, העיטוף יכול להרגיע גם אנשים עם חרדה, היא הוסיפה. "בנוסף, הלחץ הקל שמפעיל הסווטשירט עשוי ליצור אפקט דמוי פקעת, בדומה לשמיכה כבדה, שהוכחה כמקדמת הרפיה ומשפרת את איכות השינה עבור אנשים מסוימים", הסבירה ד"ר אנדרדה.

בסרטון תוכלו גם לראות שקאלי עוטפת בעדינות את שרוולי הסווטשירט מתחת לסנטרה, מה שכנראה מוסיף עוד שכבה אחת של נעימות ותמיכה. בניגוד למסכת שינה רגילה, שמכסה רק את העיניים, שרוולי הסווטשירט יכולים לסייע לשמור את הסנטר והראש שלך במקום כשיש הפרעות, בערך כמו כרית טיסה.


עוד בנושא:
טריק הנשימות והאצבעות שיהפנט אתכם להירגע ולהירדם במהירות

אחד מתוך שלושה אנשים מתעורר ב-3 בלילה ומתקשה להירדם. כך תיפטרו מההרגל הזה

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

היתרונות הבריאותיים המוכחים של שינה עם מסיכת עיניים:

@distilledscience Replying to @marciemariew do you wear a sleep mask? What's your favorite? #sleep #sleepscience #sciencetok ♬ original sound - Avisha - ?Science Made Simple

עם זאת, ייתכן ששיטת הסווטשירט לא תהיה בטוחה כמו מסכת עיניים מסורתית, המשתמשת ברצועה כדי להישאר מאובטחת על הראש בזמן שאתם תופסים תנומה. לדברי מומחית השינה, ד"ר שלבי האריס, מנהלת בריאות השינה ב- Sleepopolis. מסכות שינה מיוצרות במיוחד כדי להתאים לפנים ונועדו לחסום אור. כפי שציינו, למסיכת שינה אמיתית תהיה גם רצועה המיועדת להשאיר את המסיכה על הפנים בזמן שאתם מתהפכים מצד לצד, בעוד שהסווטשירט עשוי ליפול - אלא אם אתם ישנים על הגב ולא זזים מילימטר.

ד"ר אנדרדה הוסיפה שאנשים מפתחים הרגלים מוזרים כשהם נואשים להירדם, כמו שינה מתחת לכרית או טריק הסווטשירט - אך טריקים תוצרת בית מגיעים לרוב עם חסרונות פוטנציאליים. אחד החסרונות של טריק הסווטשירט הוא שכל הבד הנוסף עלול לגרום לכם להתחמם יתר על המידה, היא אומרת. גם היא מזכירה את הסכנה של חנק אפשרי מהשרוולים. ד"ר האריס ציינה כי לולאה של השרוולים מתחת לסנטר מעמידה את הישנים בסיכון להגבלת זרימת אוויר, ועלולה לגרום לגירוי בעור שלכם. במילים אחרות - זה עשוי לעשות את ההיפך מאשר להרגיע אתכם לפני השינה.

"רק זכרו כמה דברים: וודאו שזה לא חזק מדי, לא גורם לכם להתחמם מדי ולא מפריע לנשימה שלכם", ייעצה ד"ר האריס, "אם זה מרגיש לא נוח או שאתם לא מקבלים את התוצאות שאתם רוצים, זה בסדר לוותר על זה ולנסות משהו אחר. פשוט הקשיבו לגוף שלכם ותעשו מה שהכי מתאים לכם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully