וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם בטוח לשתות מים מברז חדר האמבטיה? זו תשובת המומחים

6.8.2024 / 0:04

גם לכם יצא ללגום ממי המקלחת ולתהות האם זה בכלל בריא? מומחים חלקו את דעתם בנוגע לשתיית מי הברז בחדר האמבטיה - והאם זה שונה משתייה מהברז שבמטבח

כל הסיבות לשתות מים - והרבה/מערכת וואלה

האם אי פעם חוויתם צורך להרוות את הצמא שלכם בדחיפות בזמן שאתם במקלחת? גם לכם יצא לתהות האם שתייה ממי הברז שבחדר האמבטיה בטוחים? אחרי הכל אנחנו מצחצחים את השיניים שלנו באמצעות מי הברז, אז כמה נורא זה כבר יהיה לשתות מהם קצת? מצד שני, יש משהו שמרגיש לא נכון במילוי כוס מים מברז האמבטיה, בעיקר כי זה מתקשר לנו במוח עם השירותים. אז האם זה בטוח ובריא לשתות מים מהברז באמבטיה?

לדברי המומחים, התשובה מעט מורכבת ודורשת הפעלת שיקול דעת. "המים עשויים להיות בטוחים לשתייה, אבל אתם צריכים להכיר את מערכת האינסטלציה בבית שלכם כדי להיות בטוחים", אומר וורן קינלוך, מומחה מ-Bathroom Deal, "אם ברז חדר האמבטיה שלכם מחובר לאותה אספקת מים רשתית כמו ברז המטבח שלכם ואתם בטוחים שהצינורות שלכם נטולי עופרת, אין סיכון מובנה בשתייה מהמים אלו".

עם זאת, ג'ון לולס, מומחה מ-Big Bathroom Shop מסביר שגם אם צינורות חדר האמבטיה שלכם מחוברים לצינורות המטבח שלכם, קשה להיות בטוח לגבי בטיחות המים בצינורות המובילים לברז. "מים מברזי מטבח נחשבים לבטוחים יותר, מכיוון שהם מגיעים ישירות מהרשת, ללא עמידה ממושכת בצנרת או במיכל".

ג'ון הוסיף: "על אף שהברזים באמבטיה שלכם מחוברים לאותה אספקת מים כמו אלו המספקים את המים מברז המטבח שלכם, ייתכן שהמים מברזי האמבטיה עמדו בצנרת במשך תקופות ארוכות יותר - מה שאומר שהם עשויים לקלוט מזהמים מהצינורות".

בשורה התחתונה: אלא אם כן אתם באמת בטוחים לגבי מצב הצינורות שלכם, עדיף להימנע משתייה של מים מברז חדר האמבטיה. למעשה, זה אפילו חשוב יותר להיות זהירים אם מדובר בבית ישן. "למי שמתגוררים בנכסים ישנים יותר, צינורות האינסטלציה שלכם עשויים לפעמים להכיל עופרת", אומר ג'ון, "עם הזמן, עופרת עלולה לדלוף למים ולגרום להרעלת עופרת, שמסוכנת במיוחד לילדים".

כמובן, קל יותר להבין כיצד עובדת מערכת האינסטלציה שלכם אם התקנתם את המערכת מחדש בעצמכם - או אם אתם הבעלים של הבית בו אתה גרים ויש לכם גישה נוחה למידע הזה. לעומת זאת, אם אתם שוכרים את הבית או שלא יצא לכם לטפל בצנרת של ביתכם במשך זמן רב, סביר להניח שעדיף להימנע משתייה מהברז בחדר האמבטיה - גם אם ברז המטבח שלכם אינו זמין.

עוד סכנות במים
הסכנה הנסתרת בשתייה מבקבוקי מים שהתחממו

האם זה מסוכן לשתות מים מכוס שעמדה כל הלילה?

sheen-shitof

עוד בוואלה

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

"חשוב להבטיח שהצנרת שלכם עומדת בסטנדרט ושאין מזהמים פוטנציאליים", מייעץ המומחה וורן, "אם יש לכם ספקות או חששות לגבי בטיחות מי השתייה בברז חדר האמבטיה שלכם, תמיד עדיף להתייעץ עם אינסטלטור מוסמך".

"על אף שמי ברז בחדר האמבטיה בטוחים לחלוטין לצחצוח שיניים, כדי להבטיח שאתם שותים את המים האיכותיים ביותר, אנו ממליצים להשתמש במים מסוננים או בבקבוקי מים, במקום להסתכן במזהמים פוטנציאליים מהברז", מסכים ג'ון.

ב-X (לשעבר טוויטר) רבים הביעו את סלידתם הכללית מאנשים ששותים ממי ברז האמבטיה: "המים בחדר האמבטיה מגעילים ולא מיועדים לשתייה", כתב אחד ואחר הוסיף: "אלה לא אותם המים שיוצאים מברז המטבח. אני יודע איך זה עובד". משתמש נוסף כתב: "לעולם לא אשתה מים מהברז שבאמבטיה. חלק מהם מגיעים מהדוד. אתם מטורפים שאתם עושים את זה". משתמש אחר כתב: "למה אף אחד לא אמר לי שמי ברז האמבטיה ממש לא טובים לנו? זה כל מה שאני שותה".

  • עוד באותו נושא:
  • מים
  • שתייה
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully