וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זו הסיבה המסוכנת שאסור לכם לשתות מים מברז חדר האמבטיה שלכם

22.11.2022 / 23:51

למי לא יצא לשתות מים מברז חדר האמבטיה כי התעצל ללכת למטבח? אנחנו מצטערים לבשר לכם שמחקרים מצאו שהמים היוצאים מהברז באמבטיה שונים מאלו שבמטבח - משתי סיבות המהוות סכנה לבריאות שלכם

חמש עובדות על מים/מערכת וואלה!

לכולנו קרה שהתעוררנו באמצע הלילה צמאים עם גרון יבש והתעצלנו ללכת למטבח למלא לנו כוס מים. הפתרון המהיר הוא ללגום מעט מים מהברז מהכיור שבחדר האמבטיה ולחזור לישון. הרי מה זה משנה מאיזו ברז יוצאים המים? אז מתברר שזה מאוד משנה. אנחנו רק עכשיו גילינו מדוע לא כדאי לשתות מים מברז חדר האמבטיה או השירותים - ואם עד היום גם אתם חטאתם בזה, סמכו עלינו שזה לא יקרה יותר.

במחקר של Scottish Water בשיתוף עם WaterSafe, נמצא שמים הם פחות בטוחים לשתייה כשהם מגיעים מברז חדר האמבטיה מאשר מברז המטבח. הבעיה המרכזית היא שבבתים ישנים המים שיוצאים מברז חדר האמבטיה הינם פחות טריים, זאת בשל העובדה שמי האמבטיה מאוחסנים לרוב במיכל הנמצא בחלק העליון של הבית - מה שאומר שגובר הסיכון לזיהום מציפורים ומזיקים נפוצים אחרים.

ילד שות מים מהברז. New Africa, ShutterStock
שותים מים מהברז באמבטיה? כדאי שתפסיקו/ShutterStock, New Africa

זו לא הסיבה היחידה: בבתים ישנים מאוד (בעיקר כאלו שנבנו לפני 1970) נעשה שימוש בעופרת כדי ליצור את הצנרת המחוברת לברזי האמבטיה. עם הזמן, מתכת רעילה זו מתמוססת לתוך אספקת המים ועלולה לגרום למגוון של בעיות בריאותיות. על פי ה-NHS Inform, אצל מבוגרים הרעלת עופרת עלולה לגרום לתחושת עייפות, כאבי ראש ואובדן זיכרון. בישראל יש עדיין בתים עם צנרת ביתית מעופרת, אם כי רבות מהן הוחלפו בצינורות פלסטיק ונחושת שהרבה יותר בטוחות. אם אתם לא בטוחים - כדאי לבדוק מאיזה חומר בנויה הצנרת שלכם.

ב-2018, דוברת WaterSafe, ג'ולי ספינקס, טענה שזה חיוני להחליף את צנרת העופרת בבריטניה: "הצנרת בבתים היא באחריותו של בעל הבית ולכן אנו קוראים לכל משקי הבית להקדיש מספר דקות כדי לבדוק האם יש להם צינורות עופרת. כדי לשמור על הבריאות, אנו ממליצים להחליף צינורות עופרת המספקים מי שתייה לחדרי אמבטיה ומטבחים בצינורות נחושת או פלסטיק".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
שתיית מים מהברז. Giphy
שתיית מים מהברז/Giphy

אם עד כה לא הייתם מודעים לסכנה הבריאותית הפוטנציאלית שבשתיית מי ברז האמבטיה - אתם לא לבד. ברדיט כתב אחד: "שתיתי כוס מים מהברז באמבטיה אתמול בלילה והאישה שלי הסתכלה עליי כאילו אני מטורף לגמרי. זה לא אותם המים ששותים במטבח?". משתמש אחר הסביר: "בבתים חדשים יותר, הם זהים למים במטבח. התפיסה הרווחת שלא לשתות מברזים בחדרי אמבטיה מגיעה ממערכות אינסטלציה ישנות יותר שבהן המים הקרים היו מגיעים ממיכל ראשי בלופט, יחד עם מזהמים פוטנציאליים שאולי נאספו שם". אז הנה לכם קצת חומר למחשבה לפעם הבאה שתהיו צמאים באמצע הלילה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully