וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסכנה הנסתרת בשתייה מבקבוקי מים שהתחממו

עודכן לאחרונה: 20.6.2024 / 8:34

שתיית מים היא כנראה הדבר הכי חכם ובריא לעשות בימים החמים האלה, אבל כדאי מאוד שתקפידו לשתות אותם קרים, אחרת אתם עלולים לסבול מכאבי בטן ועוד

קוויק מים/מערכת וואלה

מזג האוויר המתחמם והקיץ הקרב יגרמו למרביתנו להוסיף הרבה יותר מים לתפריט היומי, בין אם זה מים מבקבוקים או מי ברז. עם זאת, כאשר הנוזל הבריא הזה נחשף לטמפרטורות גבוהות - בין אם זה במכונית, בתחנת הדלק או סתם מאוחסנים בצורה לא נכונה - בטיחות המים ואיכותם יכולה להפוך לדאגה שקטה אך משמעותית.

הפעולה התמימה של שתיית מים בבקבוק 'חמים' עשויה לשאת סיכונים בריאותיים נסתרים שרבים מאיתנו לא מודעים להם. שרה לוסון, מומחית לבטיחות מזון מ- Storage Box Shop, מזהירה: "אל תשתו מים בבקבוקים שהושארו בשמש או בסביבה חמה, כמו מכונית. החום עלול לגרום לדליפה של כימיקלים מזיקים מהפלסטיק למים. שמירה על לחות היא חשובה, אך שתיית מים שהושארו בחום אינה בטוחה. שמרו תמיד על בקבוקי המים קרירים כדי להגן על הבריאות שלכם".

גל חום. ShutterStock
גל חום/ShutterStock

מדוע מים שהתחממו בבקבוקי פלסטיק מסוכנים?

כאשר מים בבקבוקים מתחממים, כימיקלים מהפלסטיק יכולים להיכנס למים. כימיקלים אלה, כמו BPA ופתלטים, יכולים להזיק אם אתה שותה אותם. שתיית מים עם כימיקלים עלולה לגרום לכם להרגיש לא טוב ולגרום לבעיות בריאותיות.

ד"ר חגית אולנובסקי, מומחית לניהול סיכוני בריאות וסביבה, SP Interface, הסבירה בריאיון קודם לוואלה בריאות כי: "כמו אוכל, גם בבקבוקי מים מינרליים העניין העיקרי, יותר מתאריך התפוגה, הוא של אחסון. אם מאחסנים אותם במקור קריר, יבש ומוצל, אז ממש כמו מזון יבש - פסטה למשל - הם יכולים להחזיק הרבה אחרי התאריך. במקרה שהמים המינרליים חשופים לשמש, אז הם עלולים להיות לא ראויים לשתייה. לכן לא מחזיקים מים באוטו או כמו שהם מאוחסנים בתחנות דלק - בחוץ".

לדבריה, "באופן ספציפי, כאשר מדובר בבקבוקי המים המינרליים, העשויים מפלסטיק הקרוי PET במקרה לחשיפה לשמש הוא מתפרק ואז אנחנו למעשה שותים מים עם מיקרו פלסטיק. אומנם אין כרגע עדות שחשיפה חד פעמית למיקרו פלסטיק יכולה לפגוע בבריאות שלנו, אבל אין ספק שחשיפה מתמשכת כן".

עוד בוואלה!

רוצים להנות מאינטרנט מהיר וחבילת טלווזיה בזול? זה אפשרי!

לכתבה המלאה

מה יכול לקרות לכם?

  • בחילה
  • כאבי בטן
  • כאבי ראש
  • סחרחורת
  • בעיות הורמונים: כימיקלים מסוימים יכולים להתעסק עם ההורמונים שלך, ולגרום לבעיות בריאותיות חמורות יותר לאורך זמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully