וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

4 מחלות קשות שאתם עלולים לחטוף מהמקלחת שלכם

9.6.2024 / 0:08

מקצועני אינסטלציה ושרברבים ממליצים לנקות היטב את ראשי המקלחת שלכם כי אלה יכולים להביא למחלות - בעיקר בחודשי הקיץ בהם כמות המקלחות גדולה יותר

החלק שאתם לא מנקים במקלחת מסכן את בריאותכם/Dr. Scott Walter MD

כשהחודשים החמים יותר מביאים איתם צורך רב יותר במקלחות, חשוב לשמור על חדר האמבטיה נקי ככל האפשר - או להסתכן בבעיות בריאותיות חמורות - שנובעות בעיקר משימוש בראשי מקלחת מזוהמים.

מקצועני האינסטלציה ב"טרייד אינסטלציה" שבבריטניה ממליצים שלא להזניח את ראשי המקלחת כי זה עלול לחשוף אותנו למחלות קשות, מחקרים בנושא הדגישו כי ראשי מקלחת מלוכלכים הופכים לעתים קרובות לכר גידול לארבעה סוגי מפתח של חיידקים. המומחים פירטו את הסיכונים הבריאותיים הפוטנציאליים הקשורים לכל סוג של חיידקים:

פטריית מלסזיה ואקנטאמבה - יכולה לעורר בעיות עיניים כמו בלפריטיס (דלקת עפעפיים) ובמקרים נדירים אפילו להביא לאובדן ראייה.

פטריית Restricta - ידוע כגורם לזיהומים בקרקפת, בעור ובציפורניים.

פסאודומונס אארוגינוזה - קשור לדלקות אוזניים וזיהום בדרכי הנשימה.

חיידקי הליגיונלה - למרות שהם נדירים להפליא, הם יכולים להוביל למחלת הליגיונרים (סוג של דלקת ריאות קשה). הם נמצאים בדרך כלל יותר במתקנים ציבוריים מאשר בבתים פרטיים.

פיטר קלייטון, מומחה לאינסטלציה, מדגיש שניקוי ראש המקלחת אינו רק קשור לבריאותנו - הוא גם משפר את חוויית המקלחת. הוא מציין: "הצטברות אבנית על ראש המקלחת עלולה בסופו של דבר לחסום את זרימת המים ולהוביל לחוויית מקלחת חלשה ולא מספקת".

ניקוי ראש מקלחת. Ivan Semenovych, ShutterStock
חשוב לנקות את ראש המקלחת - גם בשביל הבריאות וגם בשביל הזרם/ShutterStock, Ivan Semenovych

מה עושים?

פיטר מציע לנקות את ראש המקלחת באופן קבוע אם ברצונכם למנוע הצטברות אבנית ומדי פעם "לטהר" את ראש המקלחת על ידי השרייתו בחומץ לבן. הוא מסביר: "החומצה שבחומץ הלבן מצליחה לפרק את מרבצי המינרלים ולהסיר חיידקים על ראש המקלחת שלכם. עם זאת, חשוב לוודא שאתם משתמשים בחומץ לבן מזוקק ולא בכל סוג אחר, שכן חומץ חום יכול להכתים את ראש המקלחת שלכם".

ראשית, מלאו מיכל בחומץ לבן ולאחר מכן הסירו והניחו את ראש המקלחת שלכם במיכל עם החומץ הלבן - וודאו שהוא שקוע כולו בחומץ. אם אינכם רוצים להסיר את ראש המקלחת, תוכלו למלא שקית בחומץ לבן ולקשור אותה סביב ראש המקלחת באמצעות גומייה. השאירוו את ראש המקלחת בתוך החומץ למשך כ-30 דקות.

עוד בנושא:
כמה זמן אורכת מקלחת בריאה והאם עדיף לעשות אותה בבוקר או בערב?

9 סיבות בגללן מקלחת חמה מדי עלולה להיות קטלנית עבורכם

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

ככה תנקו את ראש המקלחת עם חומץ

פיטר אמר: "אם ראש המקלחת שלכם עשוי מפליז, שימו לב שלא להשרות אותו בחומץ במשך יותר מ-30 דקות, כי זה עלול להוביל לקורוזיה". הסירו את ראש המקלחת ושפשפו קלות עם מברשת שיניים לא משומשת: "קרצוף עם מברשת שיניים יסיר את כל האבנית שנותרה מראש המקלחת. זכרו לשים לב היטב לחריצים הקטנים שבראש המקלחת כי אלו עשויים להכיל המון חיידקים". לסיום יש לשטוף היטב את ראש המקלחת במים חמים ולוודא שהוא יבש לחלוטין לפני חיבורו מחדש.

עם זאת, אם ראש המקלחת שלכם עדיין מלוכלך - פיטר מציע להחליף אותו בחדש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully