וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

9 סיבות בגללן מקלחת חמה מדי עלולה להיות קטלנית עבורכם

25.3.2024 / 0:01

מקלחת במים רותחים לא רק פוגעת בעור שלכם: היא גם גורמת לנדודי שינה ולחצי דם גבוהים שעשויים להעמיד אתכם בסיכון אמיתי לאיבוד הכרה. הנה כל הסיבות להוריד טמפרטורה

האם מקלחות קרות טובות יותר לבריאות?/מערכת וואלה! News

מדענים פרסמו אזהרה מצמררת לגבי הסכנות שבמקלחות חמות מדי - וזה לא רק פגיעה בעור הגוף. מתברר שמלבד נזק לעור ולשיער שלנו, מקלחת רותחת עשויה להרוס שנת לילה טובה, להזיק לבריאות שלנו - ואפילו להיות קטלנית עבורנו.

על פי מחקר חדש שפורסם לאחרונה, מקלחת חמה מאוד מורידה מהשיער והגוף שלנו את השמנים הטבעיים שלהם, מה שיכול לגרום לעור יבש, מתקלף ומגרד - ולשיער שביר ללא ברק ועם קצוות מפוצלים. מחברי המאמר גם מזהירים: "מצבים כמו אקזמה או פסוריאזיס יכולים להחמיר באופן משמעותי לאחר מקלחות חמות". החום העז יכול להחמיר את הגירוי והדלקת - ולהוביל להתפרצויות חמורות יותר ולאי נוחות.

כפי שציינו, לא רק העור והשיער שלנו נמצאים בסיכון. המחקר מזהיר כי מים חמים מאוד יכולים להפעיל עומס נוסף על הלב, כך מדווח ה-Daily Star. זה מסוכן במיוחד עבור אנשים שכבר סובלים מבעיות לב, מכיוון שהם עלולים לאבד הכרה ולמצוא את עצמם שוכבים במקלחת או באמבטיה שלהם, כשאין סביבם אדם שיכול לסייע.

האם מקלחות ארוכות וחמות מזיקות לעור שלכם?

המדענים מסבירים: "החום ממקלחת רותחת גורם לכלי דם להתרחב, מה שמחייב את הלב לעבוד חזק יותר כדי לשמור על זרימת הדם. הלחץ הנוסף הזה יכול להיות בעייתי עבור אלה עם בעיות לב קיימות, כשזה עלול להוביל ללחץ קרדיווסקולרי מוגבר".

הם מזהירים כי עבור אנשים עם בעיות לב, מקלחת במים רותחים יכולה לגרום לסחרחורת ולהגביר את הסיכון לנפילות או לפציעות אחרות במקלחת. הדוח מסכם: "השילוב של עומס על הלב וירידות פתאומיות בלחץ הדם מעלה משמעותית את הסיכון להתעלפות. הדבר מסוכן במיוחד במקלחת, שם נפילות עלולות להוביל לפציעות חמורות".

עוד בנושא:
האם מקלחת קרה באמת מורידה במשקל? מומחה משיב

אוהבים מקלחות ארוכות? הנה 5 דברים משונים שהן עושות לגוף

כמה זמן מומלץ להשאר באמבטיה - ומתי זה הופך למסוכן?

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

9 סיבות להפסיק להתקלח במים רותחים:

מקלחת חמה באמת עשויה להרגיש טוב בעיקר לפני השינה, אבל היא עלולה להפריע לכם להירדם, הוסיף המחקר. הוא קבע: "למרות שמקלחת חמה יכולה להרגיש מרגיעה בהתחלה, העלייה הנובעת ממנה בטמפרטורת הגוף יכולה להפריע לתהליך הקירור הטבעי של הגוף, דבר ההכרחי לשינה". הוא גם אומר: "התקררות מאותתת לגוף שהגיע הזמן לישון, ומקלחת חמה לפני השינה יכולה לעכב את התהליך הזה ולהקשות על ההירדמות". בנוסף לכך, האדים ממקלחת חמה מאוד יכולים להחמיר את האסטמה ולאפשר לחיידקים מאריחים מלוכלכים להיכנס לריאות.

המחקר מדבר גם על הסיכוי לשרוף את העור שלכם והוא אומר שראשי מקלחת יכולים להצמיח חיידקים ופטריות אם לא מנקים אותם לעתים קרובות. המחקר מסתיים באמירה: "מיליונים נמצאים בסיכון לבעיות עור ולב עקב מקלחות חמות". אלינור פוטר, שעובדת ב-Plumbworld, החברה שערכה את המחקר, אמרה: "מתינות ומודעות הם המפתח". היא מציעה לעשות מקלחות קצרות יותר שאינן חמות מדי כדי להפחית את הסיכונים הללו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully