וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמה זמן מומלץ להשאר באמבטיה - ומתי זה הופך למסוכן?

30.11.2023 / 0:03

תכננתם טבילה ארוכה ומרגיעה באמבטיה חמימה בסוף היום? אולי כדאי שתשימו טיימר: מחקר מצא מהו הזמן שמומלץ לבלות באמבטיה - כי מעבר לזה אתם פוגעים בעצמכם

אמבטיה רומנטית הסתיימה בכמעט אסון/@tipsypleasures

אין פינוק מהנה יותר מאמבטיה חמה וארוכה בסוף יום לחוץ עם הסבונים, הברווזונים והנרות הריחניים שאתם כל כך אוהבים, אולם מתברר שאמבטיות ארוכות מדי עלולות להזיק לבריאות שלכם. כן, יש זמן אופטימלי לשהייה באמבטיה ואל תדאגו - הוא מספיק ארוך כדי לא להרוס לכם את החווייה.

חברת Victorian Plumbing ערכה מחקר כדי לקבוע את זמן הרחצה האולטימטיבי לניקיון שמשולב עם הרפיה מיטבית לקראת שנת לילה טובה. בניסוי השתתפו 20 משתתפים, 10 גברים ו-10 נשים, שעשו אמבטיות באורכים שונים ודירגו את הרגשתם לאחר מכן על סמך מספר גורמים.

המחקר מצא ש-22 דקות הן משך הזמן האופטימלי לבלות באמבטיה כדי להרגיש רגועים וישנוניים.

על פי המחקר, אם אתם שוהים במים יותר מ-27 דקות, אתם עלולים לצאת מהאמבטיה בתחושה שהתייבשתם - וזה תומך בדבריהם של מספר אנשי מקצוע שמציעים לא לעשות אמבטיות ארוכות יותר מ-30 דקות. כלומר יותר מחצי שעה זה ביג נו נו.

אישה קוראת ספר באמבטיה עם כוס יין. Elena_Goncharova, ShutterStock
עד 30 דקות כן?/ShutterStock, Elena_Goncharova

עוד בנושא:
תפסיקו להתקלח ככה: שינוי קטן בהרגלי המקלחת שלכם יהפוך אותה למעיין נעורים

קשה לצפייה: אישה חשפה מה קרה לרגלייה לאחר שהייתה "בטעות" 16 שעות באמבטיה

כמו כן, הם גילו שאמבטיות משפיעות מעט שונה על גברים ונשים. לנשים הייתה שנת לילה טובה יותר לאחר אמבטיה ארוכה יותר, באורך של כ-30 דקות, בעוד שהגברים ישנו טוב יותר לאחר 19 דקות בלבד באמבטיה.

אלה שהרגישו הכי רגועים באמבטיה גללו בטלפון שלהם במהלך שהייתם באמבטיה - ואילו אלה שצפו בטלוויזיה היו הכי פחות רגועים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
טלפון נייד באמבטיה. ShutterStock
טלפון נייד באמבטיה/ShutterStock

ואולי גם זה יותר מדי זמן? רופאי עור מזהירים

ברנה ראיין מ-Victorian Plumbing שיתפה כי "מחקרים אף מצאו כי לרחצה יש יתרונות דומים לפעילות גופנית כשזה מגיע לשינה" וכי אם תתקלחו במשך הזמן האופטימלי, סביר להניח ש"תישנו כמו תינוק".היא התייחסה ככל הנראה למחקר מ-2016 שמצא ששעה של טבילה באמבטיה חמה שורפת קלוריות ממש כמו חצי שעה של הליכה.

ומה אומרים רופאי עור? הדרמטולוגית ד"ר סטייסי צ'ימנטו הזהירה ש"כאשר עושים אמבטיה - מומלץ לנסות ולהגביל אותה ל-15 דקות. כל פרק זמן ארוך מזה יתחיל להסיר מהעור את השמנים הטבעיים שלו, מה שעלול להוביל לדלקות וגירויים".

לפי מה שכתב רופא העור לורנס מאייר ב-The Scientific American, טבילה באמבטיה אמנם מעניקה לחות לעור שלך אבל רק אם מדובר בטבילה קצרה. העור שלנו סופג מים, אבל רק עד לנקודה מסוימת. אם נשארים במים חמים זמן רב מדי המים שנספגו בעור יעזבו את הגוף ובסופו של דבר נשאר עם עור יבש. לעומת זאת - אם יוצאים מהאמבטיה בזמן הנכון ושמים קרם או שמן, המים שספג העור ננעלים בהם.

אז מהי הנקודה שבה העור מתחיל להוציא מים במקום להחזיק אותם? רוב המומחים מסכימים שבין 10 ל-30 דקות הוא משך הזמן הנכון לאמבטיה. עם זאת, לא נמצאו מחקרים מדעיים מבוססים שיתנו תשובה מובהקת לשאלה זו.

על פי מאמר בנושא ב-safetybathtubs - לאחר 15 דקות של שהות באמבטיה העור בדרך כלל מתחיל להתקמט - כשזה קורה זו אינדיקציה שהגיע הזמן לצאת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully