וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תפסיקו להתקלח ככה: שינוי קטן בהרגלי המקלחת שלכם יהפוך אותה למעיין נעורים

23.11.2023 / 0:02

רופאה מומחית לאנטי אייג'ינג טוענת שאם תעשו שינוי קטן בדרך שבה אתם מתקלחים זה יכול לסייע להפחתת קמטים ודלקות, להורדת רמות המתח ולשיפור השינה שלכם - ואתם לא חייבים לעשות את זה בכל מקלחת

האם מקלחות קרות טובות יותר לבריאות?/מערכת וואלה! News

אם הייתם יודעים שבפעולה אחת פשוטה ואולי קצת לא נעימה תוכלו להיראות צעירים יותר, למנוע הופעת דלקות, להוריד את רמות המתח (שגם ככה גבוהות אצל כולנו עכשיו) ולשפר את השינה שלכם - לא הייתם מוכנים לנסות אותה? אז אם תשנו את הרגלי המקלחת שלכם - גם אם לא באופן יומיומי - תוכלו לראות תוצאות, כך לדברי ד"ר פונאם דסאי, רפואת אנטי אייג'ינג שמתחמה באריכות ימים.

הרופאה האמריקאית טוענת שחשוב לעשות מקלחת קרה כי לחשיפה לקור יש יתרונות משמעותיים לבריאות שלנו. זה קשוח, אנחנו יודעים. בעיקר בימים קפואים אלה, אבל אתם לא חייבים להפוך כל מקלחת שלכם לאמבטיה מקפיאה. ד"ר דסאי טוענת שרק 11 דקות בשבוע של חשיפה למים קרים יכולה להביא תוצאות כמו הגברת הקולגן - אשר בתורו יפחית קמטים, ישמור על רמות מתח נמוכות יותר, יפחית דלקות ואף יכול לשפר את טיב השינה.

הרופאה הסבירה את הדברים בסרטון ששיתפה באינסטגרם: "האם ידעתם שלחשיפה לקור לזמן קצר יש הרבה מאוד יתרונות בריאותיים? מה שאני מתכוונת אליו בלחשוף את עצמכם לקור הוא מקלחת קרה או אמבטיה קרה, צלילה לתוך אמבט קרח - ואתם צריכים לוודא שאתם עושים את זה לזמן קצר".

כפי שציינו, היא ממליצה לנסות את השיטה במשך 11 דקות בשבוע, כשיש לחלק את זה לשלוש פעימות של שתיים עד שלוש דקות לכל פעימה, כדי שזה לא יקשה מדי על הגוף.

אישה מנסה להתקלח. Giphy
מקלחת קרה זה אולי לא נעים - אבל בהחלט משתלם/Giphy

הרופאה גם גילתה כי לשיטה יש יתרון פוטנציאלי נוסף - היא יכולה לסייע במניעת הזדקנות הפנים. היא הוסיפה: "זה עוזר להפחית קמטים ולהגביר את האלסטיות של העור שלנו". היא סיימה את הסרטון באמירה: "אם לא ניסיתם חשיפה לקור, בהחלט הוסיפו את זה לשגרה שלכם. יש לזה יתרונות רבים לבריאות הכללית שלנו".

חשוב לדעת שדסאי הפצירה באנשים להתייעץ עם הרופא שלהם לפני שהם מתנסים בשגרה החדשה, בעיקר אם אתן נשים בהריון.

עוד בנושא:
תרופת ההרגעה הטובה ביותר למצב נמצאת אצלכם בבית

לא ככה מתקלחים! רופאת עור חושפת 3 אזורים בגוף שאתם שוכחים לשטוף

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

הנה ההסבר המלא שלה:

היא כמובן לא היחידה שמחזיקה בדעה הזאת. גם רופא הטלוויזיה הנודע, מייקל מוסלי, הסביר שמקלחת קרירה יותר יכולה בהחלט לעזור בהורדת מתח, לשפר את בריאות הלב וכלי הדם ולחזק את המערכת החיסונית שלכם. "באמת יש בזה משהו", הוא אמר בפודקאסט Just One Thing.

ישנן עדויות מתגברות ליתרונות של מים קרים. למשל, נמצא ששחיינים במים קרים סובלים פחות מזיהומים בדרכי הנשימה העליונות, מה שמדענים מאמינים נובע מהמים הקרים בהם הם שוחים ולא מהיותם שחיינים.

הוא הסביר כי מדענים נמצאים בשלבים מוקדמים מאוד של גילוי היתרונות הבריאותיים של מים קרים למערכת החיסון, אך מחקר אחד מצא כי מקלחות קרות של 30 שניות בכל בוקר במשך 60 יום עשויות להפחית את מספר ימי המחלה ב-30 אחוזים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully