וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמה זמן אורכת מקלחת בריאה והאם עדיף לעשות אותה בבוקר או בערב?

עודכן לאחרונה: 17.5.2024 / 8:03

כמה זמן קלחת אמורה להימשך? האם עדיפה מקלחת קרה או חמה? ולמה אתם ממש לא צריכים ספוגים או ליפות

"רק עכשיו גיליתי ממה עשויה ליפה"/@clemmie_telford

עבור רבים מאיתנו, מקלחת היא לא רק חלק משגרת ההיגיינה האישית שלנו - אלא הזדמנות לכמה דקות של שקט.

הרגלי המקלחת שלנו מבוססים בדרך כלל על איך שגדלנו והרקע התרבותי שלנו. זה אומר שחלקנו מתמשים בליפות, חלק מסתמכים על ספוג ואחרים משתמשים בסבון בלבד. אבל האם כל הפילינג הזה באמת טוב לעור שלנו?

ככל שאנו מזדקנים, בסופו של דבר, גם העןר - האיבר הגדול ביותר בגופנו הולך ומתגבר. ראג' פנג'בי ונואה מיכלסון, המארחים של "האם אני עושה את זה לא נכון?" הפודקאסט של HuffPost ניסו לברר מה הגישה האופטימלית (מנקודת מבט קלינית) כשאנחנו מסתבנים במקלחת. ובכלל - כמה זמן אמורה לקחת מקלחת בריאה ובאיזה טמפרטורה?

אישה עושה מקלחת בוקר. eldar nurkovic, ShutterStock
אישה עושה מקלחת בוקר/ShutterStock, eldar nurkovic

"אז 100%, זה הידיים שלך", אמרה בפודקאסט לאחרונה ד"ר דיוויה שוקין, מייסדת Ocean Skin & Vein Institute במנהטן ביץ', קליפורניה. "אין על זה משא ומתן מבחינת לימודי הרפואה".

שוקין הסביר שכאשר אנו משתמשים בליפה, ספוגים או כל כלי ניקוי אחר כדי לסבן את הגוף, אנו משבשים את מעטפת העור שלנו, החלק הטבעי של שמנים וחומצות שמגנים עליו. אנחנו רוצים לשמור על המעטפת הזאת שלמה, היא אמרה לנו, כי היא מגינה עלינו מפני אובדן מים טרנס-אפידרמי - וזה מרחיק את החיידקים הרעים.

"שפשוף עם מטלית מוריד שוב ושוב הרבה תאי עור מתים", אמרה שוקין. "כשזה קורה, אתה למעשה משבש את השכבה העליונה, מה שגורם לעור יותר התייבשות, אובדן מים, ועכשיו תצטרכו להשתמש בעוד קרם כדי למזער את הנזקים האלה".

שוקין נתנה עוד סיבה טובה לעזוב את הליפות, המטליות והספוגים. "כל דבר שנשאר במקלחת עשוי לייצר עובש, שמרים ופטריות", אמרה. "ואז אתם שמים את זה על הגוף שלכם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

מקלחת חמה או קרה?

בפודקאסט גם ניסו לברר כמה זמן מקלחת באמת צריכה להימשך? יש כאלה שמודים שהם לא מתקלחים בכל יום, ואילו אחרים מתקלחים כמה פעמים ביום. לדעת ד"ר שוקין המקלחת היא לא רק ניקוי של הגוף, אלא ממש מדיטציה בהם הם יכולים להרגע ללא מכשירי טלפון או הפרעות אחרות.

לדבריה, מקלחות ערב טובות יותר לבריאות הנפש - הן עוזרות לישון טוב יותר, ועדיף שתעשו אותן קרות. וכך גם בבוקר למעשה. המומחית אפילו מציעה לא לעשות מקלחות חמות בכלל. ואם אתם לא יכולים לסבול מלקחות קרות, נסו לפחות לסיים את המקלחות החמות שלכם ב-30 שניות של מים קרים. זה אמור לקחת את הנזק של המקלחת החמה.

וכמה זמן מקלחת צריכה לקחת, בלי לפגוע לכם בעור? חמש דקות. זהו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully