וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אם לא תתחילו לנקות את החלק הזה במקלחת שלכם זה יביא לאסון"

5.9.2023 / 0:07

רופא העור, ד"ר סקוט וולטר, מסביר שיש לנקות את ראשי המקלחת בחדר האמבטיה - כי במצב הנוכחי שלהם הם מסוכנים לבריאותכם

החלק שאתם לא מנקים במקלחת מסכן את בריאותכם/Dr. Scott Walter MD

ד"ר סקוט וולטר טוען שכולנו צריכים לנקות את ראשי המקלחת בחדר האמבטיה שלנו כדי להימנע מפגיעה בעור ובבריאות שלנו. "למדתי את זה בכנס דרמטולוגי השנה והנה הסיבה: ביופילם", שיתף רופא העור מדנבר בסרטון הטיקטוק הוויראלי שצבר 5.5 מיליון צפיות.

בסרטון בן 45 השניות, וולטר תיאר ביופילם כ"מושבות חיידקים. למעשה, הם דומים יותר למבצר, מכיוון שהם מאוד בלתי חדירים והם חיים בתוך ראשי המקלחת שלנו, על פי מחקרים".

ביופילם זה קבוצה של תאים שנדבקים זה לזה על משטח כלשהו - מכלול של תאים מיקרוביאליים הקשורים באופן בלתי הפיך למשטח וסגורים במטריצה של חומר רב-סוכרי, על פי כתב העת Emerging Infectious Diseases. לא ניתן להסיר אותו "בשטיפה עדינה".

ביופילמים חיידקיים עלולים לגרום לבעיות עור ולבעיות נשימה המתפתחות לעיתים קרובות באזורים מוזנחים. "אנשים בעלי מערכת חיסונית פגומה, כמו מעשנים או אנשים עם מחלות ריאה, צריכים להיות מודעים לחיידקים המתפתחים במקלחת שלהם", הסביר רופא העור, "כאשר אתם מתקלחים, החיידקים והפטריות הללו הופכים לתרסיס עדין. הם יכולים להיכנס לריאות שלכם, להשפיע על העור שלכם ועל מקומות אחרים בגוף שלכם"

אמרנו לכם

ראש המקלחת שלכם מלא בחיידקים והוא ממטיר אותם ישר על הראש שלכם

לכתבה המלאה

החיידקים "עשויים להיות קשורים למחלות עור ולמצבים אחרים", אמר וולטר, ואז הצביע על עוד רשימה ארוכה של בעיות שהם גורמים לעיניים, האוזניים, מערכת העיכול, הריאות ועוד.

חיידק נוסף שנמצא בראשי מקלחת הוא מיקובקטריה - אורגניזם מזיק הקשור לסוג של זיהום ריאות המכונה זיהום במיקובקטריום שאינו שחפתי - לפי Medline Plus.


עוד בנושא:
רופא שיניים מזהיר: "מיליונים משתמשים במברשת השיניים החשמלית שלהם לא נכון - וזה מסוכן"

אתם כנראה לא שוטפים את כפות הרגליים שלכם כמו שצריך - וזה הנזק שאתם גורמים

כך תנקו זאת:

@denverskindoc Replying to @sarahepp22 How to clean your showerhead! See linked video on why you should do this. Apologies for the delay - the method I was given at conference proved to be inaccurate. #todayilearned #howto #dermatologist #showerhead #showerheadclean #biofilms #whitevinegar #cleantok ♬ original sound - Dr. Scott Walter MD | Derm

מחקר של האגודה האמריקאית למיקרוביולוגיה מצא חיידקים "בראשי מקלחת ובשאיפה של מיקובקטריות באירוסוליות בזמן המקלחת". למרות שנראה שחיידקים נפוצים יותר בראשי מקלחת מתכתיים בהשוואה לאלה מפלסטיק, וולטר חשף פתרון ניקוי שיכול לחסל את נוכחות החיידקים.

בסרטון המשך לימד רופא העור את העוקבים כיצד לנקות את ראשי המקלחת בחומץ לבן בשתי שיטות. ראשית, הוא הטביע את ראש המקלחת בקערה של חומץ לבן וייעץ לתת לו השרייה של ארבע שעות או כל הלילה. בגישה השנייה הוא עטף את ראש המקלחת בשקית ניילון מלאה בחומץ לבן וקשר גומייה סביב צינור המקלחת.

לפי The Shower Head Store, יש לנקות ראש מקלחת לפחות פעם בחודש, מה שסביר להניח שאף אחד מכם לא עושה.

המידע המטריד זעזע צופים רבים בטיקטוק, שהתאכזבו לגלות שיש להם עוד פריט בבית לנקות. "עוד דבר לדאוג לו" נאנח צופה אחד, "רק לפני כמה ימים נתתי למים להצטבר בתוך הפה שלי בשביל הכיף, לא יקרה יותר".

"אני אעמיד פנים שלא ראיתי את זה," הוסיף אחר, "אז אנחנו צריכים לנקות הכל כל הזמן. אני בקושי מצליח לעמוד בקצב הכלים שלי".

  • עוד באותו נושא:
  • מקלחת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully