וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אתם כנראה לא שוטפים את כפות הרגליים שלכם כמו שצריך - וזה הנזק שאתם גורמים

12.6.2023 / 0:01

אם חשבתם שזה מספיק לתת לכפות הרגליים שלכם להשתכשך במי הסבון שבמקלחת, טעיתם טעות מרה. למעשה אתם גורמים לנזק בריאותי בכך שאתם לא שוטפים את הרגליים שלכם ביסודיות. כך תמנעו זאת

אישה שוטפת את הרגליים - בכיור/@eswarigarg

אנחנו מזדהים עם הטעות. גם אנחנו נוטים "לשכוח" לשטוף ולסבן היטב את כפות הרגליים שלנו ומאמינים שהשתכשכות שלהם במי הסבון שבמקלחת עושים את העבודה. כעת רופאים מסבירים שהרגל הרגליים הזה חייב להשתנות והגיע הזמן לתת לכפות הרגליים שלנו את הטיפול שמגיע להן. בכל זאת, הן נושאות את משקל גופנו בזמן שאנחנו מתרוצצים עליהן כל היום.

רופאת העור רוזמי באריוס מסבירה שהמאמץ המינימלי של הרטבת הרגליים בסבון שנותר משטיפת הגוף שלכם אינו מספיק וכי אי שטיפה יסודית של כפות הרגליים יכולה להוביל לזיהומים חמורים. "שטיפת הרגליים הינה היבט חיוני של היגיינה טובה", אמרה רוזמי ל-Reader's Digest, "חשוב לשטוף היטב את כפות הרגליים במים חמים וסבון תוך מתן תשומת לב מיוחדת לאזורים שבין אצבעות הרגליים. אם לא תשטפו את הרגליים באופן קבוע, אתם עלולים לחוות מגוון של השפעות שליליות".

הנה כמה מההשפעות עליהן היא מדברת:

ריח רע

אז נכון, רגליים מסריחות אינן מזיקות לבריאות, אבל זה בהחלט לא משהו שאתם רוצים שיהיה לכם. "כפות הרגליים נוטות לצבור זיעה וחיידקים, מה שעלול להוביל לריחות לא נעימים", אומרת רמזי ומוסיפה כי "החיידקים שחיים על העור והנעליים שלכם למעשה אוכלים את הזיעה שלכם וגורמים לכפות הרגליים להפיץ ריח לא נעים. ניקוי נכון של כפות הרגליים יכול לסייע בשמירה על החיידקים תחת שליטה ולמנוע ריחות לא נעימים וזיהומים".

זיהומים פטרייתיים או חיידקיים

מכיוון שחיידקים משגשגים במקומות לחים וחשוכים (כמו החלק הפנימי של הנעליים והגרביים שלכם), זיהומים עלולים להיות תוצאה מצערת. זיהומים אלה עשויים להיות פטרייתיים או חיידקיים - ובמקרים מסוימים אפילו ויראליים.

זיהום פטרייתי נפוץ של כף הרגל הוא פטרת. גם זיהומים פטרייתיים בציפורניים עלולים להופיע אם אינכם גוזרים ושוטפים כראוי את ציפורני הרגליים שלכם, מה שמוביל לציפורניים סדוקות ושחורות. למרות שזיהומים חיידקיים בכף הרגל שכיחים פחות, חלקם יכולים להתרחש עקב היגיינה לקויה - כגון אקזמה.

לזיהומים מסוימים עשויים להיות אפילו השלכות חמורות יותר, לדברי ד"ר באריוס. "במקרים חמורים, זיהומים לא מטופלים בכף הרגל עלולים להוביל לקטיעה שלה, במיוחד אצל אנשים עם מערכת חיסון לקויה או מצבים בריאותיים בסיסיים כמו סוכרת. לכן, חיוני לתת עדיפות להיגיינת כף הרגל כחלק משגרת ההיגיינה הכללית שלכם".

עור יבש וסדוק

בעוד שעור יבש וסדוק בכפות הרגליים (במיוחד סביב העקבים) אינו סימן וודאי לאי ניקוי כפות הרגליים, זה יכול להעיד על כך שהצטבר שם עור מת ושאינכם מעניקים לחות ראויה לרגליים שלכם. כפות הרגליים עלולות להתייבש בקלות אם הן נחשפות למים חמים זמן רב מדי (נניח באמבטיה) - והלחות המתאימה לא חוזרת באופן טבעי לעור.

כפי שהומלץ על ידי איגוד האקדמיה האמריקאית לדרמטולוגיה (AADA), הקפידו למרוח קרם לחות על כפות הרגליים לאחר המקלחת. ה-AADA טוען שנוסחת קרם הלחות הטובה ביותר לכפות הרגליים צריכה להכיל "10% עד 25% אוריאה, חומצה אלפא הידרוקסית או חומצה סליצילית" - ויש למרוח אותה מיד לאחר המקלחת.

אז מהי הדרך הנכונה לשטוף את כפות הרגליים שלנו?

תחילה הקפידו לשטוף את כפות הרגליים מדי יום. שפשפו היטב את כפות הרגליים ואת האזורים שבין האצבעות. זה לא מספיק רק ללכת על מים מסובנים! בסוף המקלחת יבשו את הרגליים שלכם היטב - כולל בין האצבעות.

בזמן שטיפת הרגליים בדקו אם יש חתכים, פצעים, נפיחות או יובש. אם יש את אחד מהדברים הללו - טפלו בו לפני שהמצב יחמיר.

שמרו על ציפורני הרגליים שלכם גזורות ונקיות. החליפו גרביים לפחות פעם ביום - ויותר אם הן נרטבות מסיבה כלשהי. גם לנעליים תנו את הזמן להתייבש אם הן נרטבות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully