וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רק ככה תסירו שעווה מהאוזניים - וכמובן בלי מקלות אוזניים

4.6.2024 / 0:02

אתם מקווים שאתם כבר יודעים שמקלוני צמר גפן מזיקים לאוזניים שלכם ומתברר שגם מכשירים להסרת שעווה המלווים במצלמה עשויים לגרום נזק. הנה הפתרון המומלץ להסרת שעווה מהאוזניים - כפי שמדגימה רופאת אוזניים

רופאה מזהירה: אל תנקו אוזנים עם מקלות. זה מה שצריך לעשות במקום/Dr. Nose Best

גם אתם מנסים להימנע משימוש במקלוני צמר גפן לאוזניים אך נכנעים לגירוד המעצבן הזה? רופאה מנתחת המתמחה באף, אוזן, גרון מאוהיו חשפה מהי הדרך הנכונה להסיר שעווה מהאוזניים - והיא גם לא ממליצה על המכשירים החדישים המלווים במצלמה. הגירוד לא לגמרי ייעלם אבל אם אתם לא רוצים לגרום לנזק לאוזניים ולשמיעה שלכם - אתם חייבים להקפיד על זה.

ד"ר טוניה ל. פארמר, שמכונה ברשת Dr. Nose Best, שיתפה סרטון בטיקטוק בו הסבירה: "מקלוני צמר גפן באמת לא נוצרו כדי לנקות את האוזניים שלכם. כל מה שהם עושים זה פשוט לדחוף את השעווה עמוק יותר לתוך תעלת האוזן שלכם ולפגוע בה". על פי מידע שפורסם ע"י הספריה הלאומית לרפואה בארה"ב, 263,338 ילדים - כ-34 ביום - טופלו בחדרי מיון בארה"ב עקב שימוש במקלוני צמר גפן בין השנים 1990 ל-2010. פארמר מציינת כי "האוזניים מנקות את עצמן באופן טבעי כמו תנור או מכונת כביסה עם מערכת ניקוי עצמי".

יחד עם זאת הרופאה ממליצה להשתמש במגבת לחה כדי לנקות את החלק החיצוני של תעלת האוזן כאשר השעווה נדחפת החוצה. אם יש לכם תעלות אוזניים קטנות או הצטברות שעוות אוזניים יבשה, פארמר מייעצת להשתמש בחומר מרכך שעווה כגון שמן מינרלי, מי חמצן או טיפות להסרת שעווה כמו Debrox. מזרק אוסניים לתינוק מלא במים יכול גם לשטוף את השעווה החוצה.

הנה ההסבר המלא שלה:

@drnosebest Avoid using Qtips ® to clean your ears. All you're doing is pushing wax further down into your ear canal. Remember, your ears clean themselves by pushing wax to the outer part of your ear canal when you chew and talk. Wax impaction can cause: Muffled hearing Ear pressure Ear pain Dizziness Ringing ears Infection Dry skin in ear Itchy ears Eardrum perforation Also, I've cleaned many ears impacted with wax only to find the head of a Qtip ® lodged deep in the ear canal. These "foreign bodies" in the ear can cause quite a problem. Let me know in the comments if this is helpful and what questions you have about ear wax. #earwax #earwaxremoval #drnosebest ♬ original sound - Dr. Nose Best

שעוות אוזניים מורכבת מהפרשות מבלוטות שמן וזיעה, תאי עור מתים, שיער ולכלוך. השעווה גורפת לכלוך, אבק וחיידקים - ומגינה על תעלת האוזן מפני גירוי, זיהום ויובש. מקלות הכותנה הומצאו בשנת 1923 כאשר אדם אחד צפה באשתו מנקה את האוזניים של תינוקם עם גזרי כותנה וקיסמים. החל משנות השבעים, החלו רופאי אף אוזן גרון להזהיר מפני שימוש במקלות לניקוי האוזניים, בטענה כי המקלונים עלולים לדחוף עמוק יותר את השעווה הקיימת באוזן לתוך תעלת השמע ולפצוע את עור התוף.

כפי שציינו, פארמר מזהירה גם מפני כלים חדשניים להסרת שעוות אוזניים הכוללים מצלמה המאפשרת הצצה אל תוך תעלת האוזן תוך כדי נבירה אחר שעווה. "הם מזיקים בדיוק כמו מקלוני צמר גפן. הם יכולים פשוט לדחוף את השעווה יותר למטה באוזן שלכם. אם יש לכם אותם בבית ואתם משתמשים בהם, אתם צריכים לעשות את זה בזהירות רבה מאוד כי אתם יכולים אפילו לפצוע את עור התוף שלכם בדרך", אמרה פארמר, "ייתכן שתצטרכו לגשת לרופא המשפחה שלכם או לראות מומחה אף אוזן גרון כמוני לצורך ניקוי מקצועי בעת הצורך".

עוד בנושא:
רופא מזהיר: זו הדרך הנכונה לנקות אוזניים מבלי לפגוע בהן

איך מנקים את האוזן בדרך הבריאה ביותר?

עוד בוואלה!

לשלם זול על חבילת הסלולר! עכשיו גם אתם יכולים

לכתבה המלאה
ניקוי אוזניים. ShutterStock
תפסיקו לעשות את זה/ShutterStock

לדבריה, המטופלים שלה מגיעים אליה כל מספר חודשים כדי לנקות את האוזניים שלהם. הצטברות שעווה שאינה מטופלת עלולה לגרום לכאב אוזניים, לחץ באוזן, דלקת אוזניים, סחרחורת או אובדן שמיעה. "הנה הטיפ האחרון שלי", סיכמה פארמר את הסרטון שלה, "אל תכניסו שום דבר קטן יותר ממרפק לתעלת האוזן שלכם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully