וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשה ואל תעשה: הנחיות חדשות לניקוי אוזניים

5.1.2017 / 15:38

מרבית האנשים משתמשים במקלות לניקוי אוזניים מכיוון שהם חושבים שבצורה זו הם מנקים את האוזן. בפועל, הם רק מסבים נזק לאוזן. לשם כך יצאו הנחיות ברורות לניקוי אוזניים

ניקוי אוזניים. ShutterStock
תפסיקו עם זה. למען כולנו/ShutterStock

יש כאלה שלא יכולים להפסיק עם זה, ויש אחרים שלא יכולים לשמוע על זה, אבל אין ספק שניקוי אוזניים הוא סוגיה בריאותית לא קטנה. הנחיות חדשות שפורסמו השבוע בכתב העת Otolaryngology -- Head and Neck Surgery מבקשות להבהיר כי ניקוי אוזניים מאסיבי יכול לגרום לגירוי לתעלת האוזן ויכול אף להגביר את הצטברות השעווה באוזן.

שעוות האוזן (או בשמה המדעי cerumen) היא חומר שומני ודביק שעשוי משילוב של הפרשה של בלוטות השעווה (שממוקמות בחלק החיצוני של תעלת האוזן) ושל תאי עור שנושרים מהחלק הפנימי של האוזן. השעווה מסייעת לאוזן לשמור על סביבה לחה, למנוע זיהומים ולמנוע מאבק ולכלוך מלהגיע לעומק האוזן. הבעיה היא שאנשים רבים מרגישים כי השעווה באוזניים מעידה על לכלוך ולכן הם נוהגים לנסות ולהוציאה בתדירות גבוהה. כאמור, לא כך הדבר וההנחיות החדשות מבקשות להסב את תשומת הלב לכמה דברים.

עוד בנושא:
הדרך הטבעית לטיפול בדלקות אוזניים
אני רק שאלה: למה האוזניים נסתמות בטיסות?
כוסות רוח למת: כל הטיפולים שלא באמת עוזרים

ניקוי אוזניים. ShutterStock
לא באמת מנקים את האוזניים/ShutterStock

בראש ובראשונה נכתב כי אין לנקות את האוזן באובססיביות מהשעווה, שכן זה עלול לפגוע בתעלות האוזן. בנוסף, אין להכניס דברים לאוזן. מקלות לניקוי אוזניים יכולים לפגוע בפנים האוזן או לחור בעור התוף, מה שעלול לגרום לבעיות רבות כולל אובדן שמיעה, סחרחורת או טנטון. ההנחיות החדשות מדברות גם על שימוש בנרות לניקוי השעווה באוזן, ומבקשים להדגיש כי לא נמצא שהם יעילים והם אף עלולים להיות מזיקים. "חפשו עזרה רפואית אם אתם חשים באובדן שמיעה, מלאות באוזן, דימום או כאבים", נכתב.

"הרבה אנשים נוטים לחשוב שהם מונעים שעווה באוזניים על ידי הניקוי שלהן עם כל מיני עזרים, שחלקם מופרכים", הסביר ד"ר סת' שוורץ, היו"ר של הארגון שאחראי לשינוי ההנחיות. "הבעיה היא שהמאמץ הזה לחסל את השעווה רק יוצר בעיות נוספות בגלל שהשעווה נדחקת למטה ונדחפת לתוך תעלת האוזן". לדבריו, כל מה שנכנס לאוזן עלול לפגוע בעור התוף ובתעלות האוזן, ואף לגרום לנזקים בלתי הפיכים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully