וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רופא מזהיר: זו הדרך הנכונה לנקות אוזניים מבלי לפגוע בהן

9.1.2024 / 0:04

רופא מבריטניה יוצא נגד השימוש במקלות לניקוי האוזניים, מסביר שהוא מסוכן ומסביר מהי הדרך הנכונה להיפטר מהלכלוך

רופא חושף את הדרך הנכונה לנקות את האוזניים/TIKTOK

האם מותר או אסור להשתמש במקלוני צמר גפן לניקוי האוזניים היא שאלה שמעסיקה רבים. כעת רופא מבריטניה החליט לשים סוף לשמועות ולהסביר מהי הדרך הנכונה לנקות את האוזניים - ובגדול התשובה שלו היא פשוט אל תנקו.

"איך אתם אמורים לשמור על האוזניים שלכם נקיות? אתם לא", אמר רופא המשפחה בן ה-31 שנקרא ד"ר סוז' בפני יותר מ-58 אלף העוקבים שלו בטיקטוק. "האוזניים שלכם מנקות את עצמן", הוא הסביר בסרטון בן 12 שניות, שגרף עשרות אלפי צפיות.

"אסור להכניס לאוזן שום דבר שקטן יותר מהמרפק שלכם", הזהיר הרופא, "קחו מטלית פלנל ונגבו את החלק החיצוני של האוזן, אבל אם יש לכם בעיות - אתם צריכים לראות רופא או אחות - ואנחנו נגיד לכם מה לעשות".

מחקר משנת 2017 שבוצע ע"י בית החולים הלאומי לילדים באוהיו מצא שכמעט 264,000 ילדים ביקרו בחדרי המיון בארה"ב עקב פציעות אוזניים הקשורות לשימוש במקלוני צמר גפן בין השנים 1990 ל-2010. זה מגיע לכ-12,500 פציעות בשנה, או כ-34 ביום. ניקוי אוזניים היה המצב המתועד השכיח ביותר לפציעות אוזניים עם נתון של 73 אחוזים.

@doctorsooj Doctor explains how to keep your ears clean | #doctorexplains #ears #earwax #health ♬ original sound - Dr Sooj

עוד בנושא:
דלקות אוזניים: איך מאבחנים ומטפלים

יש אנשים שנולדו עם חור זעיר מעל האוזן - וזו כנראה הסיבה לכך


"שתי התפיסות השגויות הגדולות ביותר שאני שומע כרופא אף-אוזן-גרון הן שצריך לנקות את תעלות האוזן בבית ושיש להשתמש במקלוני צמר גפן כדי לנקות אותן. שתיהן לא נכונות", אמר ד"ר כריס ג'טנה, מחבר המחקר הבכיר, בהצהרה בעבר.

"תעלות האוזן בדרך כלל מנקות את עצמן", הוסיף ג'טנה, "שימוש במקלוני צמר גפן לניקוי תעלת האוזן לא רק דוחף את השעווה קרוב יותר לעור התוף באוזן, אלא גם מהווה סיכון משמעותי לגרימת פציעה קלה עד חמורה באוזן".

סוז' מצדו אמר ל-Jam Press כי "זה די נפוץ לראות אנשים שפגעו כך בעור התוף שלהם. זה יכול להוביל לקשיי שמיעה, טינטון (שמיעה של צלילים באוזניים) ואפילו סחרחורת".

מומחים יכולים להסיר שעוות אוזניים עם כף בעלת ידית ארוכה, מלקחיים, השקיה או כלי יניקה. סוז' יוצא גם נגד השימוש בנרות אוזניים, שיטה הכוללת הנחת נר דלוק וחלול באוזן כדי לנסות להסיר שעווה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully