וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך מנקים את האוזן בדרך הבריאה ביותר?

גם אתם מאלה שלא יכולים להעביר שבוע בלי לדחוף מקל אוזניים באוזן או אפילו יותר גרוע - מטפטפים שמן חם? חבל, אתם עושים לעצמכם נזק ממשי ומיותר. אז מה עושים? בגדול - לא נוגעים

ShutterStock

לא ברור לנו כל כך למה, אבל יש אנשים שמתעקשים להפטר מהשעווה באוזניים שלהם, למרות שהיא שם כי היא צריכה להיות שם. את הניקיון של האוזן תשאירו למכניזם של הגוף שלכם, לא למקלות אוזניים.

שעוות האוזן (או בשמה המדעי cerumen) היא חומר שומני ודביק שעשוי משילוב של הפרשה של בלוטות השעווה (שממוקמות בחלק החיצוני של תעלת האוזן) ושל תאי עור שנושרים מהחלק הפנימי של האוזן. השעווה מסייעת לאוזן לשמור על סביבה לחה, למנוע זיהומים ולמנוע מאבק ולכלוך מלהגיע לעומק האוזן.

במאמר שכתב וינסנט הווארד, מומחה לשמיעה ואוזן, באתר הגרדיאן הבריטי, הוא מסביר מדוע אין שום סיבה להפטר מהשעווה באוזניים. הדבר נובע מכך שבכל הזדמנות שאתם מזיזים את הלסת שלכם, בין אם למטרת אכילה או דיבור - העור מסביב לאוזן זז ודוחף את השעווה החוצה.

עוד בנושא:
למה האוזניים נסתמות בטיסות?
למה האוזניים שלכם מצפצפות ומתי זה אמור להדאיג?
האם האוזניים והאף גדלים ככל שמתבגרים?

אוזניים. ShutterStock
תניחו להן. אוזניים/ShutterStock

"ייתכן ששמעתם שאתם לא צריכים להכניס משהו קטן יותר מהמרפק שלכם לאוזן, וזה נכון", כתב הווארד. "אם מכניסים עצם זר לתוך האוזן כדי 'לנקות' אותה, רמת ה-pH משתנה, מה שגורם לגוף לייצר יותר שעווה. אם אתם משתמשים במקלות אוזניים, הם למעשה דוחפים את השעווה למטה ודוחסים אותה עמוק יותר לתוך האוזן". לדבריו אותו דבר קורה עם אוזניות שמכניסים לתוך האוזן.

ואם אתם מאלה ששמים שמן חם באוזן, גם פה הווארד מסביר שמדובר בטעות. "שמן חם פשוט ממיס את השעווה וזה חוסם את האוזן לגמרי - כך שאתם יכולים לחוש כאילו אתם מתחת מים". לדבריו, אם אתם מרגישים שיש לכם הרבה מאוד שעווה באוזניים, אתם יכולים לגשת לרופא אף, אוזן גרון והוא יסיר את השעווה בבטחה בעזרת מכשירים מתאימים.

"העצה הטובה ביותר היא לא לגעת או לנקות את האוזניים", הווארד מבהיר. "השעווה פשוט תיפול באופן טבעי. האוזניים לא רק שם כדי לסייע בתקשורת, אלא הן בעלות השפעה על איזון הגוף - אז אתם צריכים לתת להן טיפול מיוחד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully