וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באיזו תדירות מומלץ להתקלח? ספוילר: פחות ממה שאתם חושבים

1.4.2024 / 0:05

רופאות עור ממליצות להפחית משמעותית את תדירות הרחצה שלכם ולהוריד את הזמן שאתם מבלים במקלחת. הן גם טוענות שלא צריך לסבן כל איבר בגוף. הנה כל הסיבות "להישאר מלוכלכים"

כמה פעמים בשבוע צריך להתקלח - על פי רופאי עור?/@the.tiser

מחקר בריטי מתחילת העשור מצא שלפחות מחצית מהאוכלוסיה לא מתקלחת מדי יום, גם בגלל ובזכות העבודה ההיברידית שמאפשרת לאנשים לא לצאת מהבית. אחרים יתכווצו במקום רק מהמחשבה לצאת מהבית בבוקר בלי מקלחת מרעננת או להיכנס למיטה בסוף יום עם הזוהמה של הרחוב. אז כל כמה זמן אנחנו צריכים להתקלח?

רופאות עור טוענות ששימוש בסבון בתדירות נמוכה יותר עשויה להיות דווקא טובה יותר לעור שלכם, כשלמעשה התשובה הנכונה היא שתריך להתקלח רק כל יומיים-שלושה. עם זאת, הן מסייגות, זה תלוי באורח החיים שלכם.

ד"ר מרי סטיבנסון, עוזרת פרופסור לדרמטולוגיה ב-NYU Langone Health שבניו יורק, ארה"ב, טענה שתדירות המקלחת צריכה להיות תלויה במספר גורמים אישיים, "כי אחרי הכל, היגיינה אישית כשמה כן היא - אישית". גורמים אלה כוללים את סוג העור, הגיל ורמת הפעילות שלכם. ד"ר סטיבנסון אמרה ל-TODAY: "אתם צריכים להתקלח, לשטוף או לנקות את עצמכם כל יומיים עד שלושה ימים. עם זאת, אם אתם מתאמנים ומזיעים מדי יום, יש להתקלח אחרי כל אימון".

גם ד"ר אנג'לה לאמב, מנהלת הפקולטה לרפואת עור במרכז הרפואי Mount Sinai West אמרה: "אין הוכחות מדעיות אמיתיות לכך שצריך להתקלח לאחר פרק זמן מסוים. זה בעיקר עניין של העדפה אישית".

הבעיה הגדולה ביותר שנובעת מכך שלא מתקלחים מדי יום היא... הריח. "אנשים מסוימים אינם מייצרים ריח גוף כמו אחרים", אומרת לאמב, "כך שמנקודת מבט חברתית, הם עשויים להיות מסוגלים לחמוק ממקלחת למשך זמן רב יותר. חלק גדול מתדירות המקלחות שלנו הוא עניין תרבותי וחברתי".

מקלחת בתדירות גבוהה מדי יכולה דווקא לגרום לבעיות מסוימות. "תדירות גבוהה מדי יכולה לייבש את העור ולשבש את מחסום העור שלכם", אומרת ד"ר לאמב, "אתם יכולים למעשה לייצר נטייה חזקה יותר לפיתוח זיהומים אם אתם שוטפים את עצמכם יתר על המידה - כי העור מוגן ע"י כמה חיידקים טבעיים ממש נחמדים ודברים אחרים שמגנים עליו ואתם בהחלט רוצים לשמור עליהם, אז בדרך כלל להתקלח מספר פעמים ביום זה לא רעיון טוב".

עוד בנושא:
9 סיבות בגללן מקלחת חמה מדי עלולה להיות קטלנית עבורכם

אתם מתקלחים לא נכון! הוויכוח המלוכלך שחצה את הרשת

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

סקר אנונימי לגמרי: מהי תדירות המקלחת שלכם?

מדי יום
מדי יומיים-שלושה
פעם או פעמיים בשבוע
8224 משתתפים

לא רק התדירות חשובה

רופאת העור ד"ר סטיבנסון מוסיפה שגם האופן שבו אתם מתקלחים חשוב לא פחות מהתדירות. "מה שאנשים נוטים לעשות זה לסבן את כל הגוף שלהם - וזה ממש לא הכרחי", אמרה, "אתם למעשה צריכים רק לסבן את בית השחי, המפשעה וכפות הרגליים. אלה המקומות שבהם אתם מפתחים ריח".

סבון הוא חומר ניקוי שמפרק את שכבת השמן העליונה על העור שלכם, אשר מגן על מחסום העור שלכם ושומר על לחות התאים. עם זאת, סיבון יתר בכל מקום עלול להסיר לחלוטין את השמנים הללו ולהשאיר אתכם עם נטייה לעור רגיש - במיוחד בחודשי החורף הקרים יותר, "כמובן, יש מקרים נדירים שבהם ייתכן שיהיה עליכם לשפשף אזורים אחרים בגוף שלכם, כמו אם יצאתם לטיול או קפצתם בשלוליות בוץ עם הילדים, אבל לרוב, אתם לא צריכים לסבן את הרגליים, הידיים או הבטן שלכם", הוסיפה הרופאה.

מאחר שלמקלחת יש השפעות חזקות על העור, הרופאות הסכימו שכדאי להשתמש במוצרי לחות וסבונים עדינים יותר. "שימוש במוצרים עדינים יותר למקלחת יכול להיות מועיל ביותר", המליצה ד"ר סטיבנסון, "למשל חפשו מוצרים עבור עור רגיש או עבור תינוקות כי בדרך כלל מוצרי תינוקות מיועדים לעור רגיש. מומלץ גם להתייעץ עם רופא העור ולהסתכל על רשימת המרכיבים במידת הצורך. עדיף לבחור במוצרים ללא ריחות או צבעים".

יתרה מכך, ד"ר סטיבנסון המליצה שלא לעשות מקלחות ארוכות וחמות מדי, מכיוון שהדבר עלול לשבש את השמנים והמחסום הטבעי של העור שלכם: "אנחנו נוהגות לומר שצריך לשמור על רוטינה של שלוש דקות מקלחת ועם מים פושרים", היא סיכמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully