וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קשה לצפייה: רופאים מצאו תולעים טפיליות מתפתלות בקיבה של מטופל

8.1.2024 / 0:03

חולה סרטן בן 70 נחרד לגלות שבקיבתו מסתובבות להן תולעים טפיליות שגדלו שם ועלולות להביא לזיהום חריף. תיעוד מטריד מבדיקת הקולונוסקופיה שעבר פורסמה ברשת. הצפייה על אחריותכם בלבד

תיעוד של תולעים טפילות בתוך קיבת אדם/First Affiliated Hospital of Sun Yat-sen University

חובבי מאכלי ים - התיעוד הבא לא מומלץ עבורכם. חולה סרטן בן 70, חובב מאכלי ים גולמיים, גילה שצרך בטעות פירות ים או דגים שהכילו גרסה לא בשלה של תולעים טפיליות שהתפתחו בקיבתו, נלכדו שם והיו עשויות לפגוע בבריאותו. תיעוד מחריד מבדיקת הקולונוסקופיה שעבר המציג 5 תולעים טפיליות מתפתלות בדרכי המרה של המטופל (סדרת הצינורות שמעבירים את נוזלי העיכול מהכבד למעי), פורסם ברשת ואנחנו לא בטוחים שאתם רוצים לראות את זה.

הרופאים הסיניים שטיפלו בחולה דיווחו על מציאת התולעים החיות בבטן שלו כאשר ביצעו את ההליך השגרתי, שבסופו של דבר גילה גידול במעי הגס שלו. סוג התולעת הוא Clonorchis sinensis, שנפוצה במזרח אסיה. התולעים השטוחות האלה, שאינן נדירות באזורים בהם נהוג לצרוך מאכלי ים גולמיים, עשויות למצוא את עצמן בצינור המרה של אדם לאחר אכילת שרימפס או דגי מים מתוקים נאים או לא מבושלים.

התולעים התגלו במקרה כאשר המטופל, שפרטיו לא פורסמו, ניגש לבית החולים כדי לעבור בדיקת קולונוסקופיה, בה רופאים מחדירים מצלמה דרך הפה או העור כדי לחפש בעיות רפואיות בבטן העליונה. הוא אובחן בעבר עם סוג של סרטן המתפתח במעי הגס, אם כי התולעים אינן קשורות לזה.

אחת התולעים הפולשניות בכבד של מטופל בן 70. First Affiliated Hospital of Sun Yat-sen University, צילום מסך
אחת התולעים הפולשניות בכבד של מטופל בן 70/צילום מסך, First Affiliated Hospital of Sun Yat-sen University

הרופאים חילצו את התולעים השטוחות שצורתן כמו עלה, לפי הדיווח שפורסם ב-New England Journal of Medicine. שם נכתב גם כי כאשר אדם אוכל דגים ושרימפס המכילים גרסה לא בשלה של הטפיל, הוא עובר לצינור המרה, כיס המרה או הכבד - ומתפתח לתולעים בוגרות באורך של 15 עד 20 מילימטרים וברוחב של 3 עד 5 מילימטרים (בערך בגודל של מהדק).

רוב האנשים שיש להם את התולעים החיות במערכת המרה שלהם - השם של דרכי המרה, הכבד וכיס המרה שמייצרים, מאחסנים ומפרישים מיצי עיכול כמו מרה - לא יודעים שיש להם אותן. המצב הוא בדרך כלל אסימפטומטי, אך אם אינו מטופל - הוא עלול להוביל לזיהומים, דלקת כבד ולבלב, אבני מרה, מורסות בכבד וסרטן דרכי המרה.

עוד בנושא:
תולעים במוח וצלופח בישבן: הדברים המחרידים ביותר שנתקעו לאנשים בגוף

מחריד: תולעת שחיה במוחו של גבר 20 שנה כמעט גרמה למותו

אישה סבלה מהזיות במשך חודשים אחרי שאכלה סושי מקולקל

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
מוצאו של הטפיל במזרח אסיה. First Affiliated Hospital of Sun Yat-sen University, צילום מסך
מוצאו של הטפיל במזרח אסיה/צילום מסך, First Affiliated Hospital of Sun Yat-sen University
הטפילים נמצאים בשרימפס ובדגים נאים ולא מבושלים. First Affiliated Hospital of Sun Yat-sen University, צילום מסך
הטפילים נמצאים בשרימפס ובדגים נאים ולא מבושלים/צילום מסך, First Affiliated Hospital of Sun Yat-sen University

לפי דו"ח משנת 2005 שפורסם בכתב העת Emerging Infectious Diseases, לפחות 600 מיליון אנשים ברחבי העולם נמצאים בסיכון להידבק בתולעים טפיליות. עם זאת, הסיכון הוא הגבוה ביותר בסין, קוריאה ווייטנאם, שם התולעים הן אנדמיות ומאכלים קולינריים תרבותיים כוללים לרוב דגים נאים או לא מבושלים.

לאחר הוצאת התולעים, הרופאים החלו בטיפול בפרזיקואנטל, תרופה לזיהומים טפיליים, כמו גם כימותרפיה לסרטן המקומי שמצאו במעי שלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully