וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישה סבלה מהזיות במשך חודשים אחרי שאכלה סושי מקולקל

13.12.2020 / 0:01

אישה בת 34 סבלה מסימפטומים קשים מאוד והובהלה מספר פעמים לבית החולים בגלל התקפים ופרכוסים - לפני שהרופאים גילו שהסיבה לכך היא תולעים שחיו במעיים שלה בעקבות אכילת סושי שעמד במשך 5 ימים במקרר שלה

מחקר קבע: דייט ראשון שאוכלים בו סושי מעלה את הסיכוי לדייט שני/צילום: סיפור בדקה

אישה שזוהתה רק בשם JC סבלה מהזיות קשות, נדודי שינה וחוסר שליטה על הסוגרים במשך חודשים אחרי שאכלה סושי שנמכר בתחנת אוכל קטנה והמתין חמישה ימים במקרר שלה. הרופאים שטיפלו באישה בת ה-34 ניסו במשך תקופה ארוכה לגלות מה גרם למחלה שלה, עד שהם גילו שהבעיה חיה במעיים שלה.

היוטיובר שפרסם את המקרה הרפואי הנדיר הוא Chubby Emu, העובד כרופא מן המניין באוניברסיטת אילינוי ונוהג לפרסם מקרים רפואיים מעניינים בערוץ היוטיוב שלו. הוא סיפר שהסימפטומים שלה החלו אחרי שהיא הגיעה הביתה מאוחר מהעבודה והבינה שהיא לא אכלה כל היום. השעה היתה מאוחרת ולא היה לה מאיפה להזמין אוכל, אז היא החליטה ללכת על הסושי שהיא קנתה לפני חמישה ימים.

זה מה שקרה למוח שלה אחרי שאכלה את הסושי

הדג היה קצת מלוח, אבל היא שמה עליו קצת רוטב סויה כדי לטשטש את הטעם. לאחר האכילה ובמשך חודשים סבלה האישה מנדודי שינה, תת תזונה, הזיה ואי נוחות קשה, הכול כתוצאה מתולעים ענקיות שארבו וזחלו בבטן שלה במשך שישה חודשים. במקביל, האישה סבלה מכאבי בטן קשים והתכווצויות. היא הרגישה שהבטן שלה מתהפכת לפני כל הליכה לשירותים. בשבועות הראשונים אחרי שאכלה את הסושי, היא סיפרה לבעלה שהיא מרגישה כאילו שהדג חובט בבטן שלה.

עוד באותו נושא

רופאים שלפו תולעת מגרונה של אישה שאכלה סושי

לכתבה המלאה
אישה אוכלת סושי. ShutterStock
אוכלים סושי? תוודאו שהוא טרי/ShutterStock

האישה עברה חודשים של טיפולים ואינספור בדיקות דם והובהלה לבית החולים פעמיים אחרי שסבלה מהתקפים ופרכוסים לפני שהרופאים סוף סוף הבינו שייתכן שמדובר בתולעים ובחנו את הצואה שלה, אז הם גילו אלפי ביצים של תולעים. הרופאים הסבירו שמדובר בסוג של תולעי מעיים גדולות מאוד בשם diphyllobothrium latum, שמסוגלות להגיע לגודל של תשעה סנטימטרים.

התולעים האלו אוהבות ויטמין B12 וידועות במסוגלות שלהן להשפיע על בני אדם ולזהם את החומרים המזינים של הגוף, בדיוק מה שקרה לאותה בחורה מסכנה. הרופאים שאלו את האישה על התזונה שלה והיא נזכרה לבסוף באותו סושי שאכלה תשעה חודשים קודם לכן. ברגע שנמצא הגורם לבעיות הטיפול היה פשוט. היא קיבלה תרופה בשם praziquantel (שנקראת גם בילטריציד) שחיסלה את התולעים והבריאה אותה לחלוטין.

כמות 'טפילי הסושי' גדלה פי 283 ב- 40 השנים האחרונות

גיף יפנית אוכלת. Giphy
צעירה אסייתית אוכלת דג נא/Giphy

בפעם הבאה שאתם אוכלים סשימי, ניגירי או כל צורה אחרת של דג נא - כדאי שתדעו שמחקר שפורסם בתחילת השנה ע"י חוקרים מאוניברסיטת וושינגטון מצא שישנה עליה דרמטית בכמות התולעים שמסוגלות לעבור לבני אדם שאוכלים מוצרי ים גולמיים או לא מבושלים. מדובר בעלייה של לא פחות מפי 283 מאז שנות השבעים ועשויה להיות לכך השלכה על בריאותם של בני אדם ויונקים ימיים, ששניהם עלולים לאכול את התולעת בשוגג.

מדובר בעיקר בטפיל מסוג אניסאקיס, המופץ באמצעות תולעים הפולשות לבטן או למעיים. התולעים שמפיצות את הטפיל מצויות לרוב בדגים ובפירות ים נאים. רוב מקרי האניסאקיס נרשמים ביפן, אך בשנים האחרונות חלה עלייה עצומה של מקרים גם במדינות המערב. מחברי המחקר אינם בטוחים מה גרם לעלייה הגדולה בתולעי אניסאקיס בעשורים האחרונים, אך שינויי אקלים, צריכת יתר של חומרים שניזונו מדשנים ומי נגר, ועלייה באוכלוסיות היונקים הימיים באותה תקופה יכולות להיות סיבות אפשריות, הם כתבו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully