וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רופאים שלפו תולעת מגרונה של אישה שאכלה סושי

זמן קצר לאחר שנשנשה סשימי, הגיעה צעירה מטוקיו לבית החולים עם תלונה על דגדוג בגרון. כמה דקות אחר כך הרופאים שלפו תולעת טפילית באורך של כמעט 4 ס"מ מהשקד השמאלי שלה

תולעת סרט באורך שני מטרים הוצאה דרך פיו של מטופל/סיפור בדקה

בסרטון: רופאים הוציאו תולעת סרט באורך 2 מטרים מפיו של מטופל

אכילת בשר נא או בשר שלא בושל דיו - מכל סוג, כרוכה בסיכון בהידבקות בטפילים שונים. לכן, חשוב מאוד להקפיד לצרוך מאכלים אלה ממקומות אמינים, שהסחורה בהם טרייה ונעשית בהם הקפדה אדוקה של נהלי בטיחות והיגיינה. כשזה מגיע למאכלים מהמטבח היפני, כמו סושי וסשימי, הסיכון הזה כולל גם כמה טפילים ייחודיים ליצורים ימיים, שיכולים לעבור לסועדים. וזה בדיוק מה שקרה לאישה אחת, שהסשימי שהתענגה עליו, הפך עבורה לסיוט של ממש.

בתיעוד מקרה רפואי חדש שדווח על ידי רופאים, הם מתארים את החוויה הלא נעימה של צעירה יפנית בת 25 שהגיעה לבית החולים סנט לוק בטוקיו כשהיא סובלת מגירוי בחלק האחורי של גרונה. בדיקות הדם שלה היו תקינות ומכל הבחינות היא נראתה די בסדר, אולם מבט מקרוב בגרון שלה חשף דבר מה כהה ומתפתל בשקד השמאלי שלה. הרופאים במקום לא בזבזו זמן ובעזרת פינצטה מיהרו לשלוף החוצה את הגורם לגירוי.

מדובר היה בתולעת שחורה באורך 38 מילימטרים, ברוחב של מילימטר, שהיתה באמצע תהליך של השלת הנשל החיצוני שלה. "ניתוח DNA שערכו במעבדה לתולעת העלה שמדובר בזחל בשלב התפתחות רביעי של תולעת מסוג Pseudoterranova azarasi", כתבו החוקרים בתיעוד המקרה.

עוד בוואלה!

דו"ח חדש: 40% מהחולים בקרונה הם א-סימפטומטיים

לכתבה המלאה
תולעת טפילית שרופאים הוציאו מגרון של צעירה ביפן שאכלה סשימי. ASTMH, אתר רשמי
היתה באמצע תהליך השלת הנשל החיצוני שלה. התולעת שהרופאים הוציאו מהשקד השמאלי של המטופלת/אתר רשמי, ASTMH

P. azarasi היא סוג של נמטודה (תולעת עגולה), ולצד תולעת הסרט ותולעת ההרינג היא אחת מהטפילים המוכרים שניתן להידבק בהם בעקבות אכילת סושי או דגים נאים. עם זאת, זיהום טפילי בגרון הוא מקרה די נדיר - מבין למעלה מ-700 מקרי הדבקה בתולעת הזאת עד לאמצע שנות ה-90 ביפן, ארצות צפון הפסיפיק, דרום אמריקה והולנד, בכמעט כולם הטפיל התגלה בבטן.

התסמינים שלהם גורמת התולעת הזאת נחשבים לקלים יותר מאלה שנגרמים עקב הדבקה בטפילים אחרים מאותה משפחה, שנדבקים לדפנות של הוושט, הבטן או המעי. "אף על פי שהדבקה בגרון היא נדירה, ידוע שהיא עלולה לגרום ל'תסמונת הדגדוג בגרון' ולשיעולים, ויש לקחת אותה בחשבון כאבחנה מבדלת, ולשאול חולים שמציגים תסמינים אלו האם צרכו דגים נאים לאחרונה. זאת משום שמאכלים כמו סושי וסשימי הפכו נפוצים הרבה יותר בשנים האחרונות, ועקב כך עלה בצורה משמעותית מספרן של ההדבקות בטפילים מהמשפחה הזאת", כתבו הרופאים.

סשימי סלמון. ShutterStock
אולי בכל זאת עדיף פיצה. סשימי סלמון על צלחת שחורה ולצדו צלוחית סויה וצ'ופסטיקס/ShutterStock

בדרך כלל, תהליך של הקפאת הדג אמור להרוג כל טפיל שעשוי להימצא בו, ובמדינות שונות ישנן הנחיות ותקנות שונות לגבי סוגית ההקפאה של דגים. עם זאת, ישנן מדינות שבהן יש תקנות מקלות או שאין תקנות בעניין זה כלל - ולכן, קשה מאוד לסועד לדעת מאין בדיוק הגיע הדג שמונח בצלחת שלו והאם אכילתו בטוחה.

להדבקה הגרונית יש יתרון משמעותי לעומת הדבקה בטנית, והוא שקל יותר לטפל בה. הטיפול כרוך בהוצאות הטפילים ופרט לכך אין כמעט צורך בטיפול נוסף או תרופות. כאשר הטפילים נמצאים בתוך הבטן, קשה הרבה יותר להוציא אותם.

באשר למטופלת שמתוארת במקרה הזה, לאחר הוצאת התולעת מהשקד שלה, התסמינים שלה חלפו במהירות והיא נשלחה לביתה. מה שבטוח זה שהיא תחשוב פעמיים לפני הפעם הבאה שהיא תאכל סושי, ואם הגעתם עד לשורה הזאת - כנראה שגם אתם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully