וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקורונה שוברת לכם את הלב, ואפשר למות גם מזה

חוקרים אמריקנים זיהו מאז תחילת המגיפה העולמית עלייה משמעותית במספר מקרי 'תסמונת הלב השבור', שגורמת לתסמינים דמויי התקף לב ונגרמת כתוצאה מסטרס נפשי

בסרטון: לראשונה מאז פרוץ המגיפה, הנשיא טראמפ נראה כשהוא עוטה מסיכה/צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

בסרטון: נשיא ארה"ב טראמפ נצפה עוטה מסיכה בציבור לראשונה מאז פרוץ המגיפה

ככל שחולפים החודשים של חיים לצד מגיפת הקורונה, עוד ועוד השלכות בריאותיות של הנגיף מתגלות לרופאים ולחוקרים. כבר מזמן לא מדובר רק על ההשפעות הישירות של התחלואה ב-Covid-19 עצמה, אלא גם בשלל אדוות בריאותיות שמתגלגלות הלאה ופוגעות בעוד ועוד מעגלי חולים. דוגמה נוספת לכך מתקבלת כעת בעקבות מחקר שמראה על זינוק במקרי 'תסמונת הלב השבור', שתוקפת אנשים לאחר מקרה של מצוקה רגשית או פיזית עמוקה.

המחקר שפורסם באתר JAMA Open Network, נערך על רקע עלייה ידועה ברמות החרדה והסטרס בקרב הציבור בארה"ב לאור התפשטות מגיפת הקורונה, אולם החוקרים מדווחים כי רוב האנשים שלקו בתסמונת הלב השבור בתקופה האחרונה הם דווקא לא אנשים שחלו בעצמם בנגיף. בשל כך, הם מחדדים כי זה לא הנגיף עצמו שגורם לתסמונת, כי אם גורמי הלחץ הנפשי שנוצרו כפועל יוצא מהמגיפה שהשפיעו לרעה על מצבם הנפשי והבריאותי של אנשים, וגרמו לעלייה במקרי התסמונת שפוגעת בלב.

"העלייה בלחצים כלכליים ופסיכולוגיים שנובעים מהמגיפה גרמה לזינוק של ממש בשיעור של קרדיומיופתיה שנגרמת מסטרס", אמר ד"ר אנקור קלרה, קרדיולוג בקליבלנד קליניק ואחד החוקרים שערכו את המחקר, בראיון לחדשות רשת NBC.

עוד בוואלה!

חוקרים: מסיכה מורידה את הסיכון להידבק בקורונה ב-65%

לכתבה המלאה
כאב בטן. ShutterStock
התסמינים דומים מאוד להתקף לב וכוללים קשיי נשימה וכאבים בחזה. גבר כאוב מניח ידיים על החזה/ShutterStock

תסמונת הלב השבור היא מצב שבו חלק מהלב הופך מוגדל והיכולת שלו לשאוב דם ביעילות נפגעת. פעמים רבות המופע של התסמונת נראה דומה מאוד להתקף לב, וכולל תסמינים כמו קוצר נשימה וכאבים בחזה, כך על פי איגוד הלב האמריקני. למרבה המזל, מדובר בתסמונת שניתן לטפל בה ולרוב תקופת ההחלמה ממנה אורכת בין חודש לחודשיים.

כדי לאתר את הקשר בין העלייה במקרי התסמונת הלב השבור ובין Covid-19 אספו החוקרים רשומות רפואיות של 1,914 מטופלים משני בתי חולים של ארגון הבריאות של הקליבלנד קליניק. החוקרים ניתחו את המידע הרפואי שנאסף לפני שארגון הבריאות העולמי הכריז על מגיפה עולמית - אז עמד מספרם של מקרי התסמונת על 5-12 בתקופה של 8 שבועות. אולם הנתון הזה זינק ל-20 מקרים כאשר הנגיף החל להתפשט ברחבי ארה"ב.

מומחי בריאות שלא היו מעורבים במחקר, אך קראו אותו, אמרו כי הממצאים שעולים ממנו מעניינים ומדאיגים, אך שהעלייה במקרי תסמונת הלב השבור בזמן מגיפה עולמית אינה מפתיעה וכי הקשר בין סטרס נפשי ונזק בריאותי מוכר לרפואה מזה זמן רב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully