וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החום הקיצוני הזה משפיע על האיברים הפנימיים בגוף. כל הסיכונים

עודכן לאחרונה: 24.4.2024 / 12:50

חם בחוץ. מאוד. והחדשות הרעות - הולך להיות חם יותר מחר. מה קורה לגוף שלכם בגל חום כמו שאנחנו חווים ואיך ניתן לשמור עליו בימים רותחים כאלו

גל חום קיצוני באיטליה, 18.7.23/צילום: רויטרס

בדיוק בחול המועד, כשההמונים מבלים בחוץ עם הילדים, הגיע גל השרב הגדול הראשון אחרי החורף. מעבר לתחושת אי הנוחות (והתשוקה המיידית למזגן), החום הזה משפיע גם על האיברים הפנימיים בגוף שלנו, וזה כבר עשוי להיות מסוכן.

תקופה ממושכת של מזג אוויר חם יחסית לתנאים הצפויים - מה שנקרא גלי חום - מגבירים את הסיכון לבריאות לקויה ולעליות מקרי מוות, על פי דו"ח הסיכונים העולמי של הפורום הכלכלי העולמי לשנת 2023. חום קיצוני יכול להוביל למגוון של סיבוכים, כגון התייבשות, תשישות חום ומכת חום.

אינפו חום. וואלה, מערכת וואלה!
אינפו חום/מערכת וואלה!, וואלה

ב- MailOnline תיארו כיצד חום קיצוני יכול להשפיע על הגוף:

כלי דם: התייבשות, כאשר הגוף מאבד יותר נוזלים ממה שהוא קולט, הופכת את הדם לסמיך ודביק יותר. זה גם מוריד את לחץ הדם, מה שמקשה עליו לזרום לאורך הגוף. זה יכול להוביל לקרישים ושבץ.

שרירים: התכווצויות שרירים יכולות להיות גם הן נפוצות יותר גם עקב התייבשות, שכן אלקטרוליטים ומינרלים החיוניים לתפקוד השרירים אובדים באמצעות זיעה.

מוח וריכוז: בנוסף, התייבשות עלולה לגרום למוח להתכווץ בנפח, מה שמוריד את רמות האנרגיה ויכול לגרום למשימות יומיומיות להיראות קשות יותר. מחקרים מצאו גם כי תאונות ופציעות, כמו תאונות דרכים, גבוהות יותר במהלך ימי חום. מחקרים מראים שחום יוצר מעין ערפול מוחי שמקשה על אנשים לחשוב בבהירות ובחדות. כתוצאה מכך, אנשים תפקדו לאט יותר במבחנים קוגניטיביים שנערכו להם בטמפרטורות גבוהות.

ריאות: נשימה של אוויר יבש, חם ומזוהם עלולה להשפיע על מערכת הנשימה, ולגרום לדרכי הנשימה להתהדק ולהצר, מה שמקשה על הנשימה. זה יכול להיות חמור במיוחד עבור אלה עם מצבים כמו אסתמה ו-COPD - מחלת ריאות פרוגרסיבית.

קרסוליים ורגליים: מזג אוויר חם יכול גם להשפיע על חלקים אחרים בגוף, כגון הידיים, הרגליים והקרסוליים מתנפחים. חום גורם לכלי דם להתרחב, מה שעלול לגרום לדליפת נוזלים לרקמות שמסביב, ולעורר נפיחות הידועה בשם בצקת חום.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
חוף הים בתל אביב. 10 באוגוסט 2023. ראובן קסטרו
המונים מוצאים נחמה על חוף הים/ראובן קסטרו

מהי תשישות חום?

יש גם את הסיכון הברור של תשישות חום ומכת חום. המצב הרפואי "תשישות חום" מוגדר כאשר חום הגוף עולה ל-38 עד 40 מעלות. עלייה לטמפרטורת גוף של מעל 40 מעלות כבר מוגדרת כמכת חום.

התסמינים של תשישות חום דומים לתסמינים של חום גבוה ממחלה, והם כוללים חולשה, הזעה מרובה, דופק מהיר, כאבי בטן וכאבי ראש. מכת חום, לעומת זאת, גורמת לשינוי במצב ההכרה, ובסופו של דבר עלולה להוביל לפגיעה רב מערכתית ולמוות, מה שהופך אותה למסוכנת יותר. שני המצבים הללו נגרמים יותר עקב שילוב של טמפרטורות חמות עם לחות גבוהה, משום שאז מנגנון הקירור של הגוף שלנו באמצעות הזיעה פועל בצורה פחות יעילה.

אצל אנשים מבוגרים, במיוחד בני יותר מ-75 וכאלה אלה עם מחלות ארוכות טווח, כגון מחלות לב, נמצאים בסיכון הגבוה ביותר.

איך לשמור על עצמכם בגל החום?

1. הרבו בשתיית מים. גם אם אתם לא מרגישים צמא, הקפידו לשתות לפחות 8 כוסות מים ביום ובימים חמים כמו אלה, רצוי אף יותר.

2. הקפידו על מנוחה. אם אין לכם ברירה ואתם חייבים לשהות בחוץ לצורך פעילות כלשהי, חפשו מקום ממוזג, או מוצל וקריר כדי לנוח בו מעט ולהימנע מהגעה למצב של תשישות. בעת השהות בחוץ הקפידו על אמצעי הגנה מהשמש כגון משקפי שמש, כובע רחב שוליים ומקדמי הגנה.

3. ותרו על פעילות ספורטיבית בחוץ. זה לא היום לצאת לריצה או לאימון בפארק. דחו את האימון ליום אחר שבו הטמפרטורות סבירות יותר או לשעות הערב והלילה, או החליפו אותו באימון במקום סגור וממוזג.

4. הקשיבו לגוף. כאב ראש, סחרחורת או חולשה הם סימנים להתייבשות. אם הם מופיעים, הפסיקו מיד כל פעילות גופנית, הרבו בשתיית מים קרים ותנו לגוף מנוחה במקום מוצל וקריר. אם מופיעים תסמינים חמורים יותר של אחת מפגיעות החום כמו עילפון, טשטוש ראייה, בלבול ועלייה בחום הגוף יש להזעיק את מד"א.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully