וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זו הסיבה המדעית בגללה גברים תמיד עייפים אחרי סקס

23.7.2023 / 0:06

זה אולי ינחם אתכם לשמוע שגברים לא מתעייפים אחרי השפיכה כי הם מאבדים עניין. יש מספר סיבות לצורך הגברי לנמנם אחרי סקס - אם כי לא בטוח מה היתרון האבולוציוני שלו

icon

בגיל המתאים לצפות בסרטון?

הצפייה בסרטון זה מיועדת למי שמלאו לו 18 שנים

מחקר: זוגות שעושים סקס פעם בשבוע מאושרים יותר/מערכת וואלה! News

מדוע אנחנו (בעיקר הגברים שביננו) כל כך עייפים אחרי אורגזמה? לא, זה לא הסקס שעייף אותנו וגם לא חוסר העניין שאנחנו עשויים למצוא לפתע בפרטנר שלנו. ישנן מספר סיבות לישנוניות שמלווה גברים אחרי סקס וכמה תיאוריות על היתרון האבולוציוני שבעייפות הזאת.

נתחיל בהיבט הביולוגי. כשאתם חווים אורגזמה, אתם משחררים מספר הורמונים - כולל אוקסיטוצין, פרולקטין, חומצה גמאא-אמינובוטירית ואנדורפינים אחרים. כל אלה תורמים לתחושת הישנוניות, כאשר לאוקסיטוצין יש תפקיד מפתח. "ההורמון, שמשתחרר במהלך אורגזמה, קשור להפחתת מתח, הורדת מגננות ועידוד חוסר תנועה ללא פחד. זהו המצב האידיאלי ללכת לישון", הסבירה ל-HuffPost ד"ר סו קרטר, ממכון קינסי באוניברסיטת אינדיאנה למחקר "מין, מגדר ורבייה".

"להיות מסוגל לשכב בשקט בלילה ושהמוח שלך לא ידהר ויחשוב על הדברים שמטרידים אותך, או הדברים שאתה צריך לעשות למחרת, זה אידיאלי למנוחה איכותית", היא הסבירה.

גבר ישן אחרי סקס. gpointstudio, ShutterStock
כבר נרדמת?/ShutterStock, gpointstudio

פרולקטין (הורמון החלב) נחשב גם לממלא תפקיד חשוב בישנוניות, כמו גם בהפחתת העוררות לאחר קיום יחסי מין. אנשים עם רמות גבוהות יותר של פרולקטין נמצאו ככאלו שחוו "ישנוניות מוגברת" בשעות היום, דבר המצביע על קשר בין ההורמון לתחושות של נמנום.

מעניין לציין כי מחקר אחד - שבו גברים ונשים קיימו יחסי מין או אוננו בתנאי מעבדה - מצא שהעלייה בפרולקטין הייתה גדולה יותר ב-400 אחוזים בעקבות קיום יחסי מין אבל לא אחרי אוננות, מה שמרמז על כך שהוא "משביע יותר מבחינה פיזיולוגית", על פי מחברי המחקר. פרולקטין מסביר גם מדוע גברים לא יכולים להמשיך ישר לסיבוב שני, אולם מחקרים עדכניים הראו שאולי זה לא המקרה.

עוד בנושא:

מדוע גברים מתעוררים עם זקפה? השקרים שסיפרו לנו על סקס

חדשות טובות לגבר שאלרגי לזרע של עצמו - נמנע מאוננות ומשפיכה ביחסי מין

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
שינה אחרי סקס. Giphy
"זהו המצב האידיאלי ללכת לישון"/Giphy

באשר לנקודת המבט האבולוציונית, אנחנו לא יודעים לומר בוודאות מהי הסיבה. לקוקטייל ההורמונים המשתחרר לאחר אורגזמה יש תפקיד בקשר עם בן הזוג - וייתכן שתחושות הישנוניות הן יותר תופעת לוואי של הדבר.

חוקרים אחרים הציעו את האפשרות שזה יכול להיות קשור למנוע מנשים - שמחקרים מצאו שהן יכולות להיות מנומנמות בדיוק כמו גברים לאחר סקס, במיוחד לאחר אורגזמה - לחפש בני זוג אחרים, דבר שקשה משמעותית לעשות כאשר מרגישים עייפים.

שתי התיאוריות הללו, כמובן, יצטרכו לעמוד בפני מחקר נוסף. באשר למדוע הסטריאוטיפ הוא בעיקר על גברים שנרדמים אחרי סקס ולא נשים - זה עשוי להיות קשור יותר לפער האורגזמות. "נראה כי ההורמונים מעוררי השינה מופרשים בכמויות שוות אצל גברים ונשים", כתבו הרופאים והסופרים מארק ליינר ובילי גולדברג, "אבל כולנו יודעים מי מגיע לאורגזמה בתדירות גבוהה יותר בסקס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully