וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעמיים כי טוב: סקס בפעם השנייה מגדיל את הסיכויים להיכנס להריון

2.10.2018 / 6:36

מתקשים להיכנס להיריון? יש פתרון והוא נעים במיוחד. לפי מחקר חדש רצוי שתמשיכו לסיבוב שני של יחסי מין מדי לילה, מפני שפליטת הזרע השנייה מגדילה את הסיכוי להפריה

זרע. ShutterStock
ככל שהזרע מאוחסן זמן רב יותר באשכים, כך ה-DNA שברירי יותר. זרע/ShutterStock

הוא משחרר אנדורפינים שמשככים כאבים, מסייע לשינה טובה יותר ומחקרים הוכיחו שהוא אפילו מחזק את המערכת החיסונית. עכשיו התגלתה סיבה נוספת להרבות בסקס. זוגות שמנסים להיכנס להריון עשויים להפיק תועלת רבה מקיום יחסי מין פעמיים בלילה אחד.

בשנים האחרונות יותר ויותר זוגות פונים לטיפולי פוריות בגלל איכות זרע ירודה אצל גברים. חוקרים רבים עוסקים בנושא, ומנסים לבחון את הסיבות ואת הפתרונות לכך. יש מי שמצביעים על עליה בגיל ההורים, זיהום אוויר, עישון וגם תזונה לקויה כסיבות אפשריות לקשיים אלה. מחקר חדש מציע פתרון מעניין ונעים במיוחד למתקשים להיכנס להריון.

עוד בנושא:
דו"ח ישראלי: ספירת הזרע של גברים ירדה ב-50%
פוריות הגבר: מתי מתחילים לחשוד שיש בעיה?
איך מצב הבריאות שלכן לפני הכניסה להריון משפיע על בריאות הילד

המחקר שהתפרסם בכתב העת Molecular & Cellular Proteomics גילה שזרע שנאסף שלוש שעות לאחר שהגבר חווה שפיכה שוחה במהירות גבוהה יותר ובעל סיכוי גבוה להפרות ביצית. עוד מצאו ששימוש בזרע שנפלט לא יאוחר מ-180 דקות לאחר שהגבר הגיע לשיא יכול גם להעלות בשליש את שיעורי ההצלחה של הפריה חוץ גופית (IVF).

אישה בהיריון. ShutterStock
"הגיע הזמן לשנות את התפיסה לפיה צריך להגביל את הפעילות המינית כדי להיכנס להריון". אישה בהריון/ShutterStock

החוקרים בבית החולים בשן-יאנג בסין אספו דגימות זרע מכ-250 גברים מספר שעות לאחר שפיכה אחרונה וכמה ימים לאחריה והשוו את עוצמת הזרע ואת המהירות של הדגימות השונות. הם מצאו שזרע טרי שמיוצר זמן קצר לאחר שפיכה ראשונה מכיל את מספר החלבונים הגדול ביותר, עובדה שמאפשרת להגדיל את מהירות התנועה וסיכוי גדול יותר להפרות את הביצית בגופה של האישה.

בחלקו השני של הניסוי נבדקו גם כ-500 זוגות שהתכוננו לבצע הליך של הפריה חוץ גופית והגברים התבקשו לספק דגימות זרע פחות משלוש שעות לאחר שפיכה אחרונה וכמה ימים לאחר מכן לפני השתלת העוברים.

גם במקרה זה המסקנות היו מעודדות. במקרים בהם השתמשו החוקרים בזרע שנפלט מספר שעות לאחר שפיכה ראשונה הגדילו בשליש את הסיכוי ללדת עובר חי. החוקרים סבורים שככל שהזרע מאוחסן זמן רב יותר באשכים לפני שפיכה, כך ה-DNA שברירי יותר ובעל סיכוי להינזק.

עוד באותו נושא

חדש: האפליקציה שתבדוק את הזרע שלכם

לכתבה המלאה
ביוץ. ShutterStock
המתמידים יגדילו בשליש את הסיכוי שהזרע יפרה את הביצית בסבב השני. ביוץ/ShutterStock

הממצאים מספקים לזוגות שמייחלים להריון סיבה נוספת להמשיך לסיבוב שני וסותרים את המיתוס לפיו נדרשות בין 24 ל-36 שעות כדי "לחדש" את בנק הזרע של הגבר לאחר שפיכה ראשונה.

"במשך שנים המליצו לגברים להגביל את פעילותם המינית כדי להגדיל את הסיכוי להריון. הגיע הזמן לשנות את התפיסה הזאת, אומר מנהל צוות המחקר הסיני, ד"ר דא לי, "הנתונים שלנו מצביעים על זוגות בעלי פרמטרים נורמליים יחסית באיכות הזרע שקיימו סקס לעיתים תכופות בזמן תקופת הביוץ. זה יכול לגרום להבדל ולקדם את המאמצים להקמת משפחה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully