וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדש: האפליקציה שתבדוק את הזרע שלכם

28.5.2018 / 11:01

חוששים שהשחיינים שלכם לא הכי מהירים בבריכה? ערכה חדשה מאפשרת לכם לבצע בדיקת זרע ביתית שאורכת רק 10 דקות ובסופה תוכלו לראות את הזרעונים שלכם על המסך של הסמארטפון ולדעת עד כמה הם איכותיים. רק אל תשכחו להעביר מגבון על המסך

אילוסטרציה של זרעונים ביצית ורופאים. ShutterStock
לבדוק את איכות הזרע בלי לצאת מהבית/ShutterStock

חוששים שהשחיינים שלכם לא הכי מהירים בבריכה, אבל מתביישים או נרתעים מללכת לבדוק את זה במרפאה? מעכשיו אתם יכולים לבדוק את הזרע שלכם בסביבה המוכרת שבה אתם רגילים לפגוש בו - לבד בבית, עם עצמכם. רק אתם והסמארטפון. פיתוח של חברה ישראלית מציע בדיקת זרע ביתית, שביכולתה להעריך את איכות הזרעונים ולאמוד את הפוריות של גברים, והכל באמצעות הסמארטפון.

הבדיקה, שנקראת YO היא פיתוח טכנולוגי ייחודי, המאפשר לנבדק לבצע בפרטיות את הבדיקה בבית או בכל מקום אחר ולקבל תוך מספר דקות את תוצאותיה - רמת תקינות איכות הזרע בהתאם לערך המשמעותי ביותר בפוריות הגבר, שהוא ריכוז הזרעונים הנעים. כמו כן, ניתן לצפות בזמן אמת דרך מסך הסמרטפון - שהופך למעין מיקרוסוקופ זעיר - בתנועתיות הזרעונים ואף לשלוח את התוצאות מהנייד ישירות לרופא להמשך התייעצות בנוגע לאופן הטיפול.

עוד בנושא:
גברים, שימו לב: 9 דברים שפוגעים לכם בפוריות
מחקר: גיל הגבר משפיע על הצלחת טיפולי הפריה
פוריות הגבר: מתי מתחילים לחשוד שיש בעיה?

אז איך זה עובד?

התהליך מזכיר קצת בדיקת הריון ביתית הוא פשוט למדי ואורך כעשר דקות. יש להוריד את האפליקציה של YO. לאחר מכן יש להוציא מהערכה את כוסית הבדיקה, ובדיוק כמו בבדיקה במרפאה, על הנבדק למלא אותה בדגימת זרע מהשפיכה. לאחר מכן מוסיפים לנוזל אבקה מיוחדת המכילה אנזים וממתינים כ-10 דקות. בעזרת מזלף פלסטי זעיר מעבירים טיפת מהדגימה ללוחית הדגימה ומכניסים את הלוחית לתוך התקן מיוחד שמתלבש על קצה המכשיר הנייד.

לאחר זמן קצר מוצגת תוצאת הבדיקה ותקינות איכות הזרע (נמוך, תקין\נורמלי) וכן וידאו ברור בו ניתן לראות בזמן אמת את תנועתיות הזרע. הערכה כוללת את כל המרכיבים הנחוצים לביצוע שתי בדיקות, כך שהנבדק יכול לעקוב לאחר 3-6 שבועות האם היה שינוי, במקרה של בדיקה לא תקינה, או האם חל שיפור בעקבות שינוי באורח החיים או הליך רפואי.

עוד באותו נושא

דו"ח ישראלי: ספירת הזרע של גברים ירדה ב-50%

לכתבה המלאה

רמת דיוק של 97%

לדברי החברה המייצרת Medical Electronic Systems שפועלת מקיסריה, רמת הדיוק של YO עומדת על 97 אחוז. ערכת הבדיקה זכתה גם לאישור מגופי התקינה המחמירים דוגמת מנהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) והגוף המקביל באיחוד האירופי (CE). הליך הפיתוח של YO נמשך לאורך 4 שנים במהלכו האתגר העיקרי נבע מהצורך לפתח מיקרוסקופ קטן, במחיר זול יחסית. כמו כן, לבצע עיבוד נתוני התמונה המתקבלת ממנו תוך בניית אלגוריתמים מורכבים לניתוח התוצאות ושימוש ביכולות הסמארטפון.

ערכה לבדיקת זרע ביתית YO. MES,
אין כמו בבית. ערכת YO ביתית לבדיקת זרע/MES

חשוב לציין, כי הבדיקה אינה מחליפה את הצורך לגשת לרופא במקרה של בעיית פוריות, אלא נותנת אינדיקציה לבעיה כחלק מתהליך הבירור הרפואי. כמו כן היא מאפשרת לנבדק לבצע מספר בדיקות לאורך זמן וכך לעקוב אחר תהליך שיפור איכות הזרע בהתאם לערכים השונים.

רוצים לבדוק את עצמכם ולהתנסות? את הערכה ניתן כיום לרכוש באתר החברה בעלות של 189 שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully