וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: גיל הגבר משפיע על הצלחת טיפולי הפריה

4.7.2017 / 7:26

חוקרים מאוניברסיטת הרווארד מצאו, ולא בפעם הראשונה, שגם לגברים יש שעון ביולוגי. על פי ממצאי המחקר שערכו הסיכויים להצלחת טיפול הפריה חוץ גופית יורדים לא רק כאשר האישה עוברת את גיל 40, אלא גם הגבר

אישה שוכבת בבית חולים. ShutterStock
גם לגיל הגבר יש השפעה על אחוזי ההצלחה/ShutterStock

טיפולי פוריות נמצאים לאחרונה במרכזו של דיון שעוסק בשאלת גיל האישה, או יותר נכון עד מתי מומלץ לאפשר לנשים לעבור אותם. כעת, מחקר חדש שמגיע מאוניברסיטת הרווארד מצא כי לגיל הגבר יש השפעה משמעותית על סיכוי ההצלחה של הפריה חוץ גופית.

המחקר כלל 8,000 זוגות שעברו כ-19 אלף סבבים של הפריות חוץ גופיות שנערכו באיחוד האירופי בין השנים 2000 ו-2014. החוקרים מצאו מצא כי לגברים מבוגרים יש סיכויים נמוכים יותר להצלחת הטיפול מאשר לגברים צעירים יותר. בכך למעשה הם מכניסים למשוואה את גיל הגבר להצלחת טיפולי הפוריות ולא רק את גיל האישה. הממצאים של המחקר יפורסמו באסיפה של האגודה האירופית לרבייה ואמבריולוגיה בג'נבה ביום שלישי הקרוב.

עוד בנושא:
למה לא מצליח לנו? מילון מקוצר לבעיות פוריות
בדיקה חדשנית עשויה להעלות את סיכויי ההצלחה של טיפולי ההפריה ב-80%
מחקר: רק אחד מכל שישה טיפולי פוריות הסתיימו בלידה

בן זוג צעיר יותר מעלה את הסיכויים להצלחה

הנשים במחקר חולקו לארבע קבוצות גיל: מתחת לגיל 30, גילאי 30-35, גילאי 35-40 וגילאי 40-42. הגברים היו מחולקים לאותן גילאים עם קובצה נוספת עבור מעל גיל 42. חלק מהזוגות עברו עד שישה מחזורים של הפריה חוץ גופית. כצפוי, לנשים בגילאי 40-42 היו שיעורי הלידה הנמוכים ביותר, ובמקרים אלה לגיל הגבר לא הייתה השפעה.

ממצאי המחקר הראו כי גברים בגילאי 40-42 היו בעלי סיכוי של 46 אחוזים להצליח להביא ילד לעולם באמצעות הפריה חוץ גופית בהשוואה לגברים בגילאי 30-35, שהיו בעלי סיכויים של 73 אחוזים, כאשר גיל האישה נמוך מ-30. עוד נמצא כי לנשים מעל גיל 35 היו סיכויים גבוהים יותר להרות בסבב הראשון של ההפריה אם בן הזוג שלהן היה מתחת לגיל 30.

הפריה חוץ גופית. שאטרסטוק, ShutterStock
תלוי בגיל/ShutterStock, שאטרסטוק

ד"ר לורה דודג', חוקרת מבית הספר לרפואה בהרווארד ומבית החולים בית ישראל, הסבירה כי לא ברור עדיין מה הסיבות בירידת הפוריות אצל גברים עם הגיל. "בעוד ההשפעה של גיל הנשים על הפוריות ניכרת בשל שיעור מוגבר של חריגות כרומוזומליות, המנגנון המוצע על ההשפעה של גיל הגבר על ההריון הוא מתוחכם יותר", הסבירה לאתר BBC. "בהעדר ראיות ברורות של המנגנון, העצה הטובה ביותר שאנחנו יכולים להציע היא לשמור על אורח חיים בריא".

חוקרים אחרים שלא היו מעורבים במחקר ביקשו להגיד כי הממצאים אומנם מוכיחים כי לגיל הגבר יש השפעה על הצלחת ההפריה החוץ גופית, אך יש לערוך מחקרים גדולים יותר כדי להבין את המנגנון מאחורי הממצאים.

בעוד נשים נולדות עם כל הביציות שלהן ולא מייצרות ביציות חדשות, הזרע של הגברים מיוצר מחדש בכל בוקר. זו הסיבה שהפוריות של האישה נמצאת בירידה עם הגיל (35 ומעלה) והיא עדיין הגורם המשפיע ביותר על הצלחת ההפריה החוץ גופית. "הסיכויים להצלחת הטיפול יהיו גבוהים יותר אם שני בני הזוג צעירים. כאשר הגיל עולה, כך הטיפול עלול להפוך ליותר בעייתי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully