וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יצורים בלתי נראים מקיימים יחסי מין על הפרצוף שלכם בזמן שאתם ישנים

21.5.2023 / 0:08

סרטון מטריד חושף שיש לנו קרדיות קטנות בשם דמודקס על הפנים. ביום הן אוכלות את תאי העור והשומן שלנו ובלילה מקיימות זו עם זו יחסי מין. לפחות מישהו פה נהנה

הדמודקס חיים על פנים של בני אדם/Journey to the Microcosmos/YouTube

תודו לנו על המידע הזה אחר כך: יצורים בלתי נראים מקיימים יחסי מין על הפרצוף שלכם בזמן שאתם ישנים וניזונים מתאי עור ושומן כשאתם ערים. כמה כיף לכם עכשיו לגלות את זה?

סרטון מטריד מערוץ היוטיוב "מסע אל המיקרוקוסמוס" מציג את הקרדיות הקטנות הנקראות דמודקס, החיות על פניהם של רוב בני האדם - ככל הנראה עוד מילדות. הסרטון מציג קטעים שצולמו בידי מחבר הספר "היופי הנסתר של העולם המיקרוסקופי", ג'יימס וייס, לאחר שאיתר כתם שחור על ראשו. הכתם השחור הזה התברר כקרדית דמודקס, שאורכה פחות ממילימטר אחד ויש לה שמונה רגליים קטנות.

ישנם שני סוגים של קרדית דמודקס: דמודקס פוליקולורום, המאכלסים את זקיקי השיער שלנו ואוכלים תאי עור ודמודקס ברוויס, שחיים על הפנים שלנו וליד בלוטות החלב ואוכלות את השמן המופרש מעור האדם. במהלך היום, הן מסתובבות להן בתוך הנקבוביות שלנו ובלילה, מחפשות קרדיות אחרות על פרצופנו כדי להזדווג איתן.

יש קרדיות זעירות שחיות על הפנים שלכם הנקראות דמודקס. Journey to the Microcosmos/YouTube, צילום מסך
יש קרדיות זעירות שחיות על הפנים שלכם הנקראות דמודקס/צילום מסך, Journey to the Microcosmos/YouTube
יש קרדיות זעירות שחיות על הפנים שלך הנקראות דמודקס. בלילה הן מזדווגות על הפנים שלכם.. Journey to the Microcosmos/YouTube, צילום מסך
בלילה הן מזדווגות על הפנים שלכם/צילום מסך, Journey to the Microcosmos/YouTube

החלק המטריד לא מסתיים שם. "כשהן מסיימות להזדווג, הן חוזרות לנקבוביות שלכם כדי להטיל שם את הביצים שלהן", הסביר מנחה התוכנית, האנק גרין. גרין הוסיף שהדמודקס הבוגר יטיל כ-20 עד 24 ביצים בזקיקי השיער שלכם - ותוך כשלושה עד ארבעה ימים הביצים יבקעו. "תוחלת החיים שלהם תסתיים כמה שבועות לאחר מכן, כשבשלב זה הקרדיות המתות יתפרקו בזקיקים או בבלוטות החלב שלכם - ויהפכו את הכיסים הזעירים של העור שלכם לבתי קברות קטנים של קרדית", אמר גרין.

על אף שכל זה נשמע מאוד מטריד וזה לא ממש עזר ששטפתם את הפנים עכשיו, הקרדיות אינן מזיקות ונמצאות כמעט על כולנו. כן, גם עליך כרגע יש קרדיות מזדווגות. "כמעט לכולנו יש אותן", הסביר גרין בסרטון, "אם אתה צופה בסרטון הזה, כנראה שיש לך דמודקס על הפנים - ואם אין לך עכשיו, בסופו של דבר יהיה לך".

עוד בנושא

לא תאמינו איזו זוהמה מסתתרת על הכרית - בגלל הפנים שלכם

לכתבה המלאה

הנה הפרק עם ההסבר המלא

הקרדיות התגלו לראשונה בשנת 1841 על ידי שני מדענים שלא ממש הצליחו להבין מה הן, על פי מגזין Discover. הן נחקרו לראשונה בשנת 1842, על ידי מדען גרמני בשם גוסטב סיימון.

דמודקס מסווגים כעכבישנים, אשר קשורים קשר הדוק לחרקים כמו עכבישים וקרציות, על פי מרפאת קליבלנד. הקרדיות הללו מתפשטות בדרך כלל באמצעות "מגע פיזי", לדברי גרין, אך הוא גם ציטט מחקר משנת 2015 שמצא שהקרדיות הללו מועברות מבן משפחה אחד לבן משפחה אחר במשך דורות. "הם לא מסוכנים במובן הרחב כי לכולנו יש אותם ונראה שרובנו חיים איתם בשכות טובה", אמרה מישל טראוטווין, אנטומולוגית באקדמיה למדעים של קליפורניה בסן פרנסיסקו, ל-NPR ב-2019. "אנחנו חולקים אותם בעיקר בתוך יחידות משפחתיות ונראה שההתיישבות מתחילה לה זמן קצר לאחר הלידה, ככל הנראה על ידי מעבר מהאם, באופן מסורתי בהיסטוריה האנושית", היא הוסיפה.

לרובנו יש את הקרדיות האלה על הפנים, על פי החוקרים. Journey to the Microcosmos/YouTube, צילום מסך
לרובנו יש את הקרדיות האלה על הפנים, על פי החוקרים/צילום מסך, Journey to the Microcosmos/YouTube
היצורים ניזונים מהשמן שעל העור שלנו. Journey to the Microcosmos/YouTube, צילום מסך
היצורים ניזונים מהשמן שעל העור שלנו/צילום מסך, Journey to the Microcosmos/YouTube

מכיוון שהם חיים בנקבוביות שלנו, קשה מאוד להיפטר מהם, כשלעתים רחוקות מאוד לאנשים עשויה להיות כמות גדולה מהם על פניהם, מה שיוצר ברק לבן שחלק מהרופאים מכנים "כפור דמודקטי".

בעתיד, קרדית דמודקס זו עשויה לקיים איתנו סימביוזה, על פי גרין ומחקר משנת 2022 שפורסם בכתב העת "Molecular Biology and Evolution". המשמעות היא שהקרדיות ובני האדם עלולים להיות תלויים זה בזה בשלב מסוים - אבל היום זה עדיין לא קרה.

לפי טראוטווין, לדמודקס ולבני אדם יש קשר הדוק זה מכבר. "יש לנו מערכת יחסים עתיקה ואינטימית מאוד איתם - ונראה שברור שהיו לנו את מיני קרדית הפנים האלה איתנו במשך כל ההיסטוריה האנושית", היא אמרה, "אז הם מבוגרים כמו המין שלנו, מבוגרים כמו ההומו ספיינס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully