וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זו הסיבה הבריאותית שבגללה מומלץ להפסיק להתגלח

9.12.2021 / 1:21

שלחו את זה לחבריכם המגולחים: רופא מוסמך טוען שזקן הרבה יותר בריא כי הוא מגן על עור הפנים שלנו מפני חיידקים. הנה כל הפרטים

שני חברים טובים שמקשטים את הזקנים שלהם/מערכת "אסור לפספס"

כשזה מגיע למראה, חלק יגידו שזקן מחמיא לגבר בעוד שאחרים יטענו שזה מעניק מראה מוזנח. אולם, כשזה מגיע לבריאות, ד"ר קארן ראג' (@dr.karanr) טוען שחייבת להיות הסכמה: זקן עדיף על פנים מגולחות. בסרטון טיקטוק טוען ד"ר ראג' שמומלץ לגדל זקן - ומדגיש מחקר מ-2014 שהשווה בין עובדי בתי חולים, עם ובלי זקן.

"המחקר גילה שפנים מגולחות למשעי היו בסיכון גבוה פי שלושה לשאת חיידקי MRSA", אמר ד"ר ראג' בסרטון. MRSA, סטפילוקוקוס זהוב עמיד למתיצילין, הוא חיידק קטלני שעמיד בפני מרבית סוגי האנטיביוטיקה. עמידותו הופכת אותו לאיום משמעותי על מאושפזים בבתי חולים, כשהוא נישא על העור ובתוך הנחיריים והגרון. החיידק יכול לגרום לזיהומים בעור, כגון שחין ואימפטיגו. אם הוא נכנס לחריצים בעור, הוא אף עלול לגרום לזיהומים מסכני חיים.

גבר שוקל לגלח את הזקן. The Faces, ShutterStock
שוקלים להתגלח? אל!/ShutterStock, The Faces

ד"ר ראג' מסביר שלעובדים מגולחים בבתי חולים יש סיכוי גבוה יותר לשאת MRSA מכיוון ש"גילוח יוצר חתכים מיקרוסקופיים המושלמים בתור מקומות רבייה לחיידק זה". הוא הוסיף: "זקנים יכולים למעשה להעניק לכם עור רך במיוחד. זה קורה לא רק בגלל שהזקן מגן על העור שמתחתיו מפני הזדקנות על ידי חסימת חשיפה לשמש, אלא גם כי הזקן פועל כמו מחסום המונע מכם לגעת כל הזמן בעור הפנים. זה מונע מכם לשפשף ולהוריד בטעות את השמנים המיוצרים על ידי בלוטות החלב שלכם השומרות על העור משומן ולח".

ד"ר ראג' מסביר גם כי זקן עשוי להפחית את הסיכון לכוויות שמש וסרטן עור באזורים המזוקנים. הוא אמר: "יש ראיות לכך ששיער פנים מפחית את החשיפה לאור UV בשליש, בהשוואה לפנים מגולחות למשעי. למרות ששיער פנים יכול להוריד את הסיכון לסרטני עור כמו מלנומה, לא כדאי לוותר על קרם הגנה מהשמש", הוסיף.

הנה ההסבר המלא שלו:

"גברים מזוקנים נושאים יותר חיידקים מאשר כלבים"

לפני שאתם ממהרים לגדל זקן, רצוי לציין מחקר קודם שמצא כי גברים מזוקנים נושאים יותר חיידקים בעור הפנים מאשר כלבים - כולל חיידקים קטלניים. חוקרים גילו שכמעט מחצית מכל הזקנים שנדגמו במחקר מארחים חיידקים מסוכנים לבריאות האדם.

על פי מייל אונליין, המחקר שבוצע בשנה שעברה ניסה לקבוע האם קיים סיכון שבני אדם יקלטו מחלה הנישאת על ידי כלבים מסורק MRI המשמש גם לבדיקות של וטרינרים. בבדיקת הזקנים של 18 גברים וצווארם של 30 כלבים ממספר גזעים, מצאו מדענים שאפילו לכלבי ציד יש רמות נמוכות יותר של חיידקים מאשר לזקנים שנבדקו.

פרופסור אנדראס גוטצייט, ממרפאת הירסלנדן בשוויץ, אמר אז: "החוקרים מצאו עומס חיידקים גבוה משמעותית בדגימות שנלקחו מזקנם של הגברים בהשוואה לפרווה של הכלבים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully