וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היובש מטריף אתכם? הנה כמה טיפים שיכולים לעזור

עודכן לאחרונה: 13.2.2023 / 7:51

כשהשפתיים או הידיים יבשות אפשר פשוט למרוח עליהן משהו, אבל מה עושים שהיובש גורם לגירד בלתי נסבל בקרקפת? מסתבר שזו תופעה מאוד נפוצה, ויש לנו כמה פתרונות

אישה מגרדת בקרקפת. ShutterStock
אחת התופעות המרגיזות. אישה מגרדת בראשה/ShutterStock

עולם הטיפוח מאוד התקדם בשנים האחרונות, וכמו שיש היום ליין תכשירים שלם לגבות, כך גם הקרקפת שלנו קיבלה תכשירים משל עצמה. היום הטיפול בקרקפת לא מסתכם רק בבחירת שמפו ומרכך טובים, בשנים האחרונות התפתחה מגמה בה נוצרו התאמות מעולמות הביוטי והדרמו-קוסמטיקה בהם יש התייחסות וטיפול בקרקפת ממש כמו בעור הפנים.

עכשיו, בשיא עונת היובש, החלטנו לבדוק איך שומרים על הקרקפת - ותוך כמה זמן רואים תוצאות. הנה כל התשובות של רפי פרחי, מנהל מעבדות רוקחיות בסופר-פארם.

מה נוצר יובש בקרקפת?

יובש בקרקפת יכול להיגרם מסיבות שונות, כאשר העיקרית והמובילה היא מזג האוויר החורפי. בעונות הקרות יש פחות לחות באוויר, העור מתייבש ואיתו גם הקרקפת. סיבות נוספות ליובש יכולות לנבוע משינויים במאזן ההורמונלי אצלנו בגוף, או נטילת תרופות מסוימות שמשפיעות על הלחות בקרקפת ואף ממחלות עור ספציפיות שנובעות ממצבים של מתח ולחץ בתקופות מסוימות בחיים.

יובש בקרקפת יכול להתבטא גם בקשקשת קלה שאיננה נובעת מסיבה של מחלת עור (כמו פטרת עור הקרקפת). סיבה נוספת הינה רגישות יתר למים חמים במקלחת שיכולה ליצור תחושת גרד בלתי נשלטת.

אחת התופעות המטרידות הנגרמות בעקבות היובש בקרקפת היא נשירה, השיער שהינו גורם מאוד חיוני מבחינה פיזיולוגית, יכול להתייבש ולנשור. כאשר מטפלים בקרקפת היבשה גם הנשירה הנגרמת מיובש תפסק.

עוד בוואלה!

למה העור שלנו כל כך יבש עכשיו, ומה עושים עם זה?

לכתבה המלאה

האם וכיצד ניתן לטפל?

על מנת לטפל ביובש בקרקפת, רצוי להשתמש בתכשירים המתאימים בקטגוריה, מבחינת ה-PH שלהם (רמת החומציות) וההרכב. ניתן היום למצוא תכשירים דרמו-קוסמטיים שהינם גם היפו-אלרגנים ונבדקו דרמטולוגית, ומיועדים במיוחד לטיפול בקרקפת רגישה או ביובש. תכשירים כאלו בשימוש יום יומי מאזנים את רמת החומציות הנדרשת לקרקפת בריאה, הם אינם שומניים מדי, היות ותכשיר שומני מידי עלול לגרום לאפקט ההפוך - הגברת היובש. התכשירים הדרמו-קוסמטיים כוללים חומרי לחות שיודעים להחדיר את הלחות אל מתחת לשכבה העליונה של עור הקרקפת.

אישה חופפת את השיער. Giphy
חפשו תכשירים שמיועדים לטיפול בקרקפת רגישה או ביובש. אישה חופפת/Giphy

חובה לטפל בקרקפת בדיוק כמו שאנחנו מטפלים בכל איבר אחר אצלנו בגוף, הטיפול המומלץ הוא מריחה של התכשיר בדרך כלל פעמיים ביממה. בנוסף, מומלץ לחפוף את השיער בשמפו מתאים (דרמו-קוסמטי בעל PH ) שלא יגביר את היובש.

מתי נראה תוצאות?

התוצאות אינן מידיות. חייבים להיות סבלניים, קרקפת יבשה צריכה את הזמן הדרוש לריפוי מצד אחד ולאיזון הקרקפת מצד שני. זה כמובן משתנה ממטופל למטופל, זה תהליך שעשוי להימשך שבועות רבים, ולעיתים גם 3-6 חודשים. חשוב להבין שלקרקפת אין טיפול חד פעמי. לקרקפת שעברה סוג של טראומה, שמתבטא ביובש וכדומה, לוקח זמן להתאושש ולחזור לתקינות. תהליך ההחלמה הוא אינדיבידואלי, ויכול לקחת עד 12 שבועות.

מה ניתן לעשות אם דרכי הטיפול לא עובדות?

אם ניסיתם סדרה של תכשירים, כולל שמפו לשימוש יום יומי עם מרכך מתאים ומי טוניק או AIR TONIK לקרקפת ואין שיפור, מומלץ להתייעץ עם דרמטולוג (רופא עור המתמחה בנושא). זאת, על מנת לשלול מחלת עור בקרקפת - פטרת של העור, אטופיק דרמטיטיס, ופסוריאזיס - שהן המחלות הנפוצות ביותר, רופא עור יוכל לאבחן ולתת את הטיפול המתאים שבדרך כלל דורש מרשם רופא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully