וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה עובר על השיער של טיטי איינאו? רופאה מסבירה

עודכן לאחרונה: 12.2.2023 / 12:17

"אמאל'ה, אני לא יודעת מה לעשות", כתבה בשבוע שעבר הדוגמנית וחשפה שהיא מקריחה אחרי לידת בנה הבכור. שאלנו את רופאת העור ד"ר סיון מרסר למה זה קורה - ותוך כמה זמן זה עובר

מומחית שיער: זה נורמלי לאבד כמות שיער במקלחת/@ASHLEYWESTSTYLIST/TIKTOK

לא מעט נשים אחרי לידה נלחצות כשהן רואות את כמות השיער שנושר להן מהראש, אבל לא לכולן יש אומץ לשתף את זה עם כל העולם. בחמישי האחרון, הדוגמנית טיטי איינאו שיתפה את עוקביה בנשירת שיער שגרמה לה לעיגולי התקרחות. "לא ידעתי אם לשתף אבל זה מלחיץ", סיפרה, "העיגול הזה שאתם רואים כאן הוא קרחת או התקרחות שצצו לי ממש בשבועות האחרונים. בחיים לא היה לי דבר כזה, ונכון שילדתי לפני שלושה חודשים ויש נשירה טבעית, אבל זה נראה לי מוגזם".

פנינו אל ד"ר סיון מרסר, מומחית ברפואת עור, אסתטיקה ולייזר, כדי להבין מה גורם לנשירת שיער כזו. "בשל הסמיכות ללידה, ניתן להניח שמדובר ב-TE (או telogen effluvium) - נשירת שיער מפושטת שחולפת בעצמה, ונפוצה הן בנשים והן בגברים בגילאים שונים". טלוגן אפלוביום מופיעה בדרך כלל כחודש וחצי ועד כארבעה חודשים לאחר מצב של לחץ גופני או נפשי בעקבות מחלה קשה, לידה קשה, פציעה, ניתוח, דיאטה חריפה או מתח נפשי. בדרך כלל, הבעיה תחלוף ללא טיפול תוך כ-6 חודשים.

ניתן לסייע לתהליך הצמיחה על ידי נטילת תוספי מזון, ברזל, או בתכשיר מקומי מאושר לנשירת שיער בנשים (מינוקסידיל), אם האישה לא מניקה ולא בהריון.

יום הולדת לאה שנירר טיטי איינאו. ניר פקין
מה שבטוח - זה חולף. טיטי איינאו/ניר פקין

נשירת השיער שנפוצה אצל נשים היא זו המתקיימת כמה חודשים אחרי לידה. מדובר במצב הדומה לטלוגן אפלוביום, אך לא זהה לגמרי. בזמן ההיריון קיימת השפעה הורמונלית חזקה, שמעלה את אחוז זקיקי השערות המצויים בשלב צמיחה. השפעה הורמונלית זו חולפת בהדרגה לאחר הלידה. הלידה עצמה מלווה בסטרס גופני ונפשי חזק. בשל כך לאחר הלידה יכולים זקיקי שיער רבים להיכנס למצב מנוחה, וזה מה שגורם לעתים קרובות לנשירה המתחילה כחודשיים עד ארבעה לאחר הלידה - אך לרוב הצמיחה חוזרת לתפקד באופן בריא ורגיל לאחר חצי שנה ומעלה.

עוד בוואלה!

מבוהלות מכמות השיער שנושר במקלחת? זה הרגע שבו עליכן להתחיל לדאוג

לכתבה המלאה

חשוב לציין, שלא ניתן לאבחן אף תופעה מבלי להיוועץ ולהיבדק על ידי רופא עור מומחה. סיבות נוספות שיכולות לגרום להתקרחות זו שממנה סובלת איינאו, יכולות להיות גם אלופציה, פטרת ראש או אפילו התקרחות מכנית. כך למשל, מתיחה חזקה ליצירת קוקו עלולה לגרום לנשירת שיער, ובעיקר להתקרחות נקודתית באזורי המתיחה בקדמת הקרקפת. "אם בכל יום אתן מותחות את השיער עד קצה גבול היכולת, והשיער נשאר מתוח כל היום, השורשים מתעייפים לאורך זמן. במצב זה עלולה להיגרם הקרחה הנקראת Traction Alopecia, שנובעת כתוצאה מלחץ מכני על שורש השערה ומתאפיינת באיבוד שיער בקדמת הקרקפת.

"קיימים פתרונות נקודתיים לנשירת שיער, ורובם תלויים באבחון הגורם לנשירה. בכל מקרה, טיפול בנשירת שיער יהיה שונה ממטופל למטופל, ובהתאם למקרה הספציפי, והוא מחייב בדיקה והתאמת טיפול אצל רופא עור מומחה". מסכמת ד"ר מרסר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully