וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עלתה במשקל וסבלה מכאבי בטן. הסיבה לכך זעזעה את הרופאים

עודכן לאחרונה: 23.1.2023 / 9:14

אישה בת 62 הגיעה למשרד הרופא באיטליה וסיפרה כי היא סובלת מכאבי בטן ותחושת נפיחות, וגם שעלתה 25 ק"ג בחודשים האחרונים. הרופאים פתחו את הבטן שלה לבדוק מה גורם לכך, וגילו גידול עצום שצומח מהשחלה שלה. הנה כל הפרטים

איריס קול מראיינת את פרופ' תמר ספרא על סרטניים נשיים/מערכת וואלה

אישה בת 62 מאיטליה פנתה לרופא שלה לאחר חודשים של עלייה בלתי מוסברת במשקל וכאבי בטן. לאחר בדיקה הרופאים גילו גידול של כ-40 ק"ג שצומח מהשחלה שלה, כתוצאה מסוג נדיר של סרטן השחלות.

המטופלת, שסיפור המקרה החריג שלה פורסם לאחרונה ב-JAMA Clinical Challenge, סיפרה לרופאים כי עלתה כ-25 קילו במהלך עשרת החודשים האחרונים. בנוסף התלוננה על כאבי בטן, תחושת נפיחות וקצת קוצר הנשימה. מלבד זה, כל הבדיקות האחרות שלה חזרו תקינות. בגלל העלייה החריגה במשקל, הרופאים בחרו לבצע ניתוח חוקר ולבדוק מה קורה בבטנה של מהטופלת. אז הם גילו גידול עצום, ויוצא דופן.

חולה על מיטת בית חולים. ShutterStock
דווקא הגודל החריג איפשר לאבחן את הסרטן בזמן. אישה במיטת בית חולים/ShutterStock

הגידול של האישה היה קרצינומה רירית שחלה, תת-סוג נדיר של סרטן השחלות המאופיין בתאים סרטניים מלאי נוזלים המצופים בריר, שמקורם בשחלה השמאלית של המטופלת. קרצינומה רירית של השחלות מהווה כ-2-3 אחוזים מהאבחנות החדשות של סרטן השחלות.

הרופאים הצליחו להסיר את הגידול בחתיכה אחת, מה שחשוב במיוחד בגידולים מלאי נוזלים. שפיכת תכולת הגידולים במהלך הניתוח עלולה להגביר את הסיכון לסרטן חוזר. הגידול, לאחר שהוסר, נמדד באורך 50 ס"מ ובמשקל של כ-40 ק"ג - גדול וכבד יותר מארבעה אבטיחים גדולים. יש לציין כי גידולים ריריים יכולים להתנפח לגדלים עצומים, כך שהם נוטים להימצא מוקדם בהשוואה לסוגים אחרים של סרטן השחלות, על פי מרכז הסרטן המקיף של אוניברסיטת שיקגו.

עוד בוואלה!

המחלה שתוקפת אישה אחת מכל 9 נקשרה לסרטן השחלות

לכתבה המלאה

על פי המאמר, המטופלת באיטליה התאוששה היטב לאחר הניתוח, ושוחררה מבית החולים חמישה ימים לאחר מכן. הרופאים דיווחו כי בפגישת מעקב לאחר שישה חודשים, היא הייתה ללא סימפטומים ולא היו לה סמנים של סרטן בדמה.

עוד בנושא:
כל אישה פשוט חייבת להכיר את 3 סוגי הסרטן האלה
התרופה הנפוצה הזו יכולה להוריד את הסיכון לסרטן השחלות

יש לציין כי לגודל של גידול אין שום קשר למידת הסיכון שלו. למעשה, גידולים ריריים כמו לאישה באיטליה הם שפירים בכ-80 אחוזים מהמקרים. דווקא גידולים "רגילים" בשחלה עלולים להיות מסוכנים הרבה יותר - בעיקר כי מגלים אותם מאוחר מדי. פרופ' תמר ספרא, מנהלת המרכז לסרטן האישה בבית החולים איכילוב, סיפרה בפודקאסט "מרפאת מומחים" של וואלה בריאות כי "הבעיה הגדולה של סרטן שחלה הוא שהוא מתגלה מאוחר, קשה מאוד לאתר אותו בשלב מוקדם והוא מכונה 'מחלה חמקנית'".

"הבעיה עם המחלה הזו שנשים מסתובבות שנה וחצי עם תחושה שקצת כואבת להן הבטן, הן קצת השמינו, קצת רזו, קצת יש להן גזים, קצת לא נוח בבטן, כל מיני קצתים כאלה שאחרי ששוללים כל מיני דברים אחרים, בסוף מגלים - ואז זה מאוחר, יחסית", הסבירה פרופ' ספרא. עם זאת חשוב להבהיר שגם כאשר מגלים מאוחר "לא נגמרה הדרך, יש הרבה מה לעשות, יש לא מעט נשים שמבריאות ושחיות הרבה שנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully