וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשיתם בדיקת קורונה ויצא לכם קו בהיר? זה מה שזה אומר

עודכן לאחרונה: 17.1.2023 / 9:27

הרבה אנשים שעושים בדיקות אנטיגן בבית מבולבלים כאשר הקו השני יוצא בהיר מאוד, כמעט בלתי נראה. בדקנו למה זה קורה, והאם זה אומר שאנחנו חולים או לא - ויש לנו בשורות טובות ורעות

כך מבצעים בדיקת אנטיגן ביתית/משרד הבריאות

הרבה אנשים שעושים בדיקות קורונה ביתיות מבולבלים מהתוצאות כאשר הקו השני, שאמור להצביע על מחלה, דהוי מאוד, כמעט בלתי נראה - אבל עדיין שם. האם זה אומר שהבדיקה חיובית? שלילית? ולמה אין תוצאה חד משמעית? ובכן, כמו שיודעת כל אישה שאי פעם עשתה בדיקת הריון ביתית - קן הוא קו, לא משנה כמה הוא בהיר, ולכן זה אומר שאתם חיוביים לקורונה. אבל יש לנו גם חדשות טובות.

מומחים אומרים שתוצאות מעורפלות בבדיקות אנטיגן ביתיות עשויות להיות נפוצות יותר כעת - אבל לא בגלל שהבדיקות לא יעילות, אלא דווקא בגלל שהמערכת החיסונית שלנו יעילה יותר. "כאשר בדיקה מהירה חיובית בבירור, עם קו כהה שמופיע כמעט מיד, זה אומר שהיה 'כשל במערכת החיסונית'", הסביר ד"ר מייקל מינה, אפידמיולוג וקצין מדע ראשי בחברת הבדיקות הביתיות eMed, ל-Time. הוא הוסיף כי קן חיובי בולט אומר העצם שהגוף שלך "נותן לנגיף לצאת משליטה".

בדיקת אנטיגן ביתית. ראובן קסטרו
קו הוא קו. בדיקת אנטיגן ביתית/ראובן קסטרו

אולם, בשלב זה של המגיפה, כאשר רוב האנשים חוסנו מספר פעמים ונדבקו לפחות פעם אחת, מערכת החיסון משתפרת בתגובה לנגיף לפני שהוא מגיע לנקודה זו. כלומר, חשיפה לנגיף עשויה לגרום למחלה קצרה יותר וקלה יותר, ולכן גם התוצאה של הבדיקה פחות מובהקת.

עוד בוואלה!

סיבה לדאגה? הנה כל מה שאנחנו יודעים על הקשר בין חיסון קורונה ושבץ

לכתבה המלאה

"לגוף שלכם יש יתרון על פני הנגיף ולא להיפך", הוסיף שיין קרוטי, שחוקר חסינות למחלות זיהומיות במכון לה ג'ולה לאימונולוגיה בקליפורניה, "כבר לא לוקח לך שבעה עד 10 ימים להחלים מהנגיף". הוא הסביר כי ככל שמערכת החיסון שלנו משתפרת בהדיפת הנגיף באמצעות חיסונים והדבקות קודמות, יותר אנשים יקבלו תוצאות חיוביות קלות יותר (קו פחות מובהק בבדיקת האנטיגן), שעשויות להופיע תוך זמן קצר לאחר בדיקות שליליות מכיוון שהגוף מנקה במהירות את הנגיף. "אנשים עשויים גם לחוות תסמינים מוקדם יותר לאחר חשיפה מאשר לפני המגיפה", הוסיף קרוטי, "הסימפטומים הם סימן לכך שהמערכת החיסונית שלך נלחמת בחזרה - כאשר המערכת החיסונית יודעת מה לעשות ומגיבה מיד, המחלה לעיתים קרובות מסתיימת מהר".

עוד על קורונה:
קורונה, שפעת או RSV? כך תבחינו בין 3 המחלות הכי נפוצות עכשיו
כמעט מיליארד בני אדם: הסטטיסטיקה המבהילה של הקורונה בסין

ד"ר פול דריין, פרופ' לאפידמיולוגיה באוניברסיטת וושינגטון שחקר בדיקות מהירות, אמר כי "קו חיובי קלוש יכול להתרחש אם זה מוקדם מדי בבדיקה, לפני שמישהו הגיע לשיא עם העומס הנגיפי הזיהומי שלו, או שזה קורה בקצה הזיהום שלו". כך או כך, כאמור - קו הוא קו, גם אם הוא בהיר. ובכל מקרה, אם יש לך תסמינים דמוייי קורונה , הדבר הבטוח ביותר הוא להישאר בבית ולהתרחק מאחרים, גם אם הבדיקות חוזרות שליליות. "ואם נבחנת חיובית, לא משנה עד כמה הקו חלש, עליך להתנהג כאילו יש לך קורונה", אומר דריין, "חיובי זה חיובי", הוא אומר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully